Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 آبان 1401

کفش طبی چیست؟ + ویژگی کفش طبی !

همه چی درباره کفش طبی!

فقط ۲۰ درصد از افراد دچار هیچ یک از مشکلات و اختلالات مرتبط با پا نیستند. در این گروه از افراد پاها دارای شکل و ظاهر طبیعی هستند و نیازی به استفاده از هیچ گونه وسیله محافظتی به منظور مراقبت از پاها در هنگام تحمل وزن بدن نیست. در همه نقاط جهان پوشیدن یک جفت کفش مناسب به عنوان بهترین روش برای پیشگیری از بروز درد پا و سایر اختلالات مرتبط با آن محسوب می‌شود. پوشیدن کفش مناسب می‌تواند به اصلاح رشد و حالت بدن، بهبود قابلیت حرکتی شما رفع درد، و داشتن پاهایی سالم کمک کند تا در نهایت زندگی شادتر و سالم تری داشته باشید.

 

معمولاً پوشیدن یک جفت کفش مناسب می‌‌تواند به تغییر دادن نحوه راه رفتن شما کمک کند به عنوان مثال اگر در هنگام راه رفتن به جای آن که به پاشنه خود فشار بیشتری بیاورید به پنجه‌های خود فشار وارد می‌کنید پوشیدن کفش مناسب می‌‌تواند به رفع درد و فشار در هنگام راه رفتن کمک کند و احساس بهتری را در شما ایجاد نماید.

 

کفش طبی چیست؟

 بر خلاف تصور عموم کفش طبی فقط مخصوص افراد مسن نیست بلکه همه افراد در سنین مختلف با توجه به شرایط خاص خود یا مشکلی که دارند می‌توانند از این نوع کفش استفاده کنند. درصورتی که پاهای شما در شرایط مطلوبی قرار ندارند یا آنکه عملکرد مکانیکی مچ یا پای شما مناسب نیست استفاده از کفش طبی بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

 

  به طور کلی کفش طبی شامل کفی متحرک نیز می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد در هنگام پوشیدن انواع مختلفی از کفش‌های خود از آن استفاده نمایید. کفی طبی با توجه به شرایط پای شما طراحی و ساخته می‌شود تا راحتی بیشتری را ایجاد کند. کفش طبی در سایز و اندازه‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شود به عنوان مثال شما می‌توانید از انواع مختلف کفش طبی که دارای پهنای متفاوتی هستند استفاده کنید تا در هنگام راه رفتن دچار درد و ناراحتی نشوید.

 

استفاده از کفش طبی برای افرادی که دچار بونیون هستند بسیار مفید است. به عنوان مثال قسمت فوقانی کفش طبی به نحوی طراحی می‌شود که فضای کافی در اختیار بونیون یا سایر اختلالات ایجاد شده در پا قرار بگیرد.

 

پوشیدن کفش طبی بسیار راحت است و شما در هنگام پوشیدن آن احساس خوبی خواهید داشت. قسمت کفی آن به خوبی از پاهای شما محافظت می‌کند و قابلیت جذب ضربه در این نوع کفش بسیار عالی است. این ویژگی‌ها باعث شده که کفش طبی به یک گزینه عالی برای افرادی تبدیل شود که دچار درد و ناراحتی پا هستند.

 

کفش طبی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

بهترین راه برای درک تفاوت میان کفش‌های طبی و غیر طبی این است که ابتدا تعریف درستی به صورت مجزا از هر کدام از این کفش‌ها داشته باشیم.
کفش طبی کفشی است که تحت نظر یک پزشک متخصص و با نظارت کامل متخصص‌ها و مهندسان ارتوپدی فنی ساخته می‌شود.

 

این کفش‌ها معمولا در کارگاه‌های ویژه، با تجهیزات حرفه‌ای و با پیروی از اصول سلامت تولید می‌شوند.

 

کفش‌های طبی را می‌توان به بیان ساده‌تر دارویی برای پیشگیری و همچنین درمان مشکلات استخوانی، کمر و پا دانست.

 

به عنوان مثال افرادی هستند که در ناحیه کمر یا پا به دلایل مختلفی مانند دیسک کمر یا مدت زمان بیش از اندازه سرپا ماندن، با مشکلات جدی رو به رو هستند، یا گاهی بخاطر فرم آسیب‌پذیر پایشان به راحتی نمی‌توانند از کفش‌های معمولی استفاده کنند.

 

کفش‌های طبی به طور اختصاصی برای این دسته از افراد طراحی می‌شوند تا بتوانند بدون کمترین آسیب و بدون هیچگونه احساس درد به راحتی از آنها استفاده کنند و به درمان مشکلاتشان نزدیک‌تر شوند

 

تفاوت کفش‌های طبی و غیر طبی چیست؟

تفاوت کفش‌های طبی و غیر طبی سال‌هاست که کفش‌های طبی پرچمداران سلامت ما به خصوص سلامت پاهای‌مان هستند. تولید کفش‌های طبی در سراسر دنیا بر اساس دانش و تخصصی است که، در راستای حفظ سلامت بیشتر افراد به خصوص سلامت و آرامش بیشتر پاها به کار گرفته شده است.

 

بنابراین اگر در کنار زیبایی ظاهرتان به خودتان و به ویژه به پاهایتان احترام می‌گذارید می‌توانید با هر سبک و سلیقه‌ای سراغ انتخاب و خرید کفش‌ طبی بروید.

 

زیرا کفش‌های طبی برای استفاده روزانه همه افراد (افراد معمولی و افرادی که دارای مشکلات مربوط به استخوان و پا هستند) و بخصوص افرادی که دارای ناراحتی جدی در ناحیه پا و کمر هستند مناسب است. اما بدیهی است که استفاده گروه دوم از کفش‌های طبی بسیار بیشتر و البته واجب‌تر است.

 

در ادامه این مقاله به شما نکاتی را در خصوص تفاوت کفش طبی و غیر طبی خواهیم گفت تا با شناخت بیشتر بتوانید انتخاب مناسب‌تر و مفیدتری برای سلامت پاهایتان داشته باشید.

 

ویژگی‌های کفش طبی باکیفیت را بشناسیم؟

اگر به سلامت‌تان اهمیت می‌دهید و ترجیح می‌دهید برای خودتان این بار یک کفش طبی انتخاب کنید،
بهتر است با بالا بردن اطلاعات‌تان در این زمینه، احتمال انتخاب مناسب‌تر و باکیفیت‌تری را برای خودتان فراهم کنید.

 

برای شناخت یک کفش طبی باکیفیت و اصل چند نکته لازم است که ما در ادامه این مطلب برای شما به طور شفاف به آنها اشاره خواهیم کرد:

 

اندازه کفش باید کاملا با اندازه پاهایتان یکی باشد. یعنی نه برایتان تنگ باشد و نه گشاد. برخی به اشتباه تصور می‌کنند گشاد بودن کفش به پا احساس راحتی بیشتری می‌دهد، اما متاسفانه باید بدانید که اگر کفش برای پای شما گشاد باشد بالانس انتقال نیرو و فشار وارد بر کف پاهایتان را بهم می‌زند و موجب فشار آمدن به ستون فقرات و پاهایتان می‌شود و همچنین برای پاها ایجاد ساییدگی می‌کند

 

کفی کفش‌های طبی از دیگر ویژگی‌های مهم و اساسی این کفش‌ها است که به طور مستقیم روی سلامت پاها اثر می‌گذارد.

 

کفی کفش‌های طبی باید بر اساس شکل و فرم کف پا تنظیم و طراحی شده باشد و تمام قوس و برآمدگی‌های آن را در بر بگیرد. بنابراین در هنگام خرید کفش طبی حتما به اندازه و شکل کفی آن و میزان تناسبش با ساختار پاهایتان دقت کنید.

 

نکته دیگری که برای سنجش کیفیت یک کفش طبی باید در نظر بگیرید وزن کفش است.

در هنگام خرید کفش‌های طبی به شما پیشنهاد می‌کنیم در کنار بررسی سایر ویژگی‌های موثر در آن، به سبکی و وزن کفش هم توجه کنید. یعنی یک لنگه از کفش را تو دستتان بگیرید و ببینید تا چه اندازه سبک است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست