Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
5 آذر 1401

کفش عایق برق چیست؟ + ویژگی کفش برق!

همه چی درباره کفش عایق برق!

استفاده از کفش و لباس ایمنی در مشاغلی مانند برقکاری و جوشکاری و به طور کلی تمام مشاغلی که با وسایل و ابزار پرخطر در ارتباط هستند بسیار ضروری و الزامی است و کفش هایی که به عنوان کفش ایمنی استفاده می شوند باید دارای ماهیت محافظت کننده باشند و خصوصیات ویژه ای را دارا باشند و در ادامه ی مطلب به بررسی خصوصیات کفش های عایق برقکاری می پردازیم.

 

نکته ی اول که یک نکته ی بسیار مهم است این است که فرم کفش های عایق برقکاری باید به صورت پوتین مانند باشد و حالت ساق دار و یا نیم ساق داشته باشند زیرا استخوان قسمت مچ و ساق پا بسیار ظریف و نازک است و با ایجاد کوچکترین ضربه ممکن است دچار شکستگی و یا در رفتگی شود بنابراین محافظت از مچ و ساق پا برای برقکارانی که باید از پایه ی برق بالا روند بسیار ضروری است.

 

یکی دیگر از خصوصیاتی که کفش های عایق برقکاری باید داشته باشند مناسب بودن جنس این کفش ها و به ویژه جنس رویه ی آنها است به طوری که جنس این کفش ها باید از نبوک و یا چرم مصنوعی باشد و در ساختار زیره، کفی و رویه ی این کفش ها ازهیچ نوع فلز رسانایی استفاده نشود.

 

از کفش های عایق برقکاری می توان در نیروگاه های برق و کارخانه های تهیه و تولید کابل برق فشار قوی و سایر مکان ها و مشاغلی که با برق در ارتباط هستند استفاده کرد.

 

کفش های عایق برقکاری معمولا بدون بند و بدون چسب تولید می شوند و فرم جورابی دارند زیرا در ساخت آن ها استفاده از وسایلی که رسانا هستند و سبب انتقال جریان برق می شوند ممنوع می باشد و بنابراین پوشیدن آنها بسیار ساده است.

 

جنس کفی کفش های عایق برقکاری باید از پلاستیک بسیار مرغوب باشد تا سبب تعریق پاها و ایجاد بوی بد در کفش ها نشود و نارسانا باشند همچنین این کفش ها باید آج دار باشند تا بالا رفتن از پایه ی برق برای برقکار ساده تر شود.

 

بهترین کفش ایمنی برقکاری چیست؟

بهترین کفش ایمنی برقکاری کفشی است که علاوه بر جلوگیری از ایجاد خطر برق گرفتگی از ایجاد خطرات دیگر مانند لیز خوردن از پایه برق نیز جلوگیری کند و برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل کفش برقکاری باید دارای زیره ی مناسبی باشد و به علت اینکه برقکاران ساعات طولانی از روز را مشغول کار کردن و به پا داشتن کفش های ایمنی هستند این کفش ها باید به اندازه ی کافی نرم و راحت باشند.

 

برقکاران علاوه بر اینکه با کابل های برق فشار قوی در ارتباط هستند با وسایل و ابزار سنگین مربوط به برقکاری و پایه های برق نیز در ارتباط هستند و بنابراین کفش های آن ها علاوه بر نارسانا بودن باید دارای خاصیت ضربه گیری نیز باشد و در هنگام اصابت وسایل سنگین بر روی پا میزان آسیب و خسارت را به حداقل برسانند.

 

یکی دیگر از خصوصیاتی که کفش هایعایق برقکاری باید دارا باشند نسوز بودن است به طوری که قسمت بیرونی این کفش ها باید کاملا نسوز باشد تا در صورت آتش گرفتن کابل برق، علاوه بر رفع خطر برق گرفتگی میزان آسیب های دیگر را نیز مانند سوختگی پاها به حداقل برسانند.

 

یکی دیگر از ویژگی هایی که علاوه بر کفش های عایق برقکاری تمام کفش های عایق و محاظت کننده باید دارا باشند داشتن قابلیت شست و شو است زیرا کفش هایی که در ارتباط با شغل و کار هستند به دلیل استفاده ی مدام به سرعت آلوده می شوند و نیاز به شست و شو دارند.

 

 

راهنمای خرید کفش های عایق برق

تمام کفش های ایمنی دارای استانداردهای خاص و ویژه ای هستند و به همین دلیل قبل از سفارش و خرید این کفش ها لازم است که با تمام استانداردهای به کار رفته در تولید آن ها آشنایی کامل داشته باشید تا در نهایت انتخاب شما در مورد خرید لباس و کفش ایمنی به درستی صورت گیرد.

 

اولین استاندارد کفش های عایق برق مناسب بودن جنس این کفش ها و عدم ذوب شدن آن ها در هنگام ایجاد جرقه ی برق است.استاندارد دیگر این کفش ها که بسیار مهم است استفاده از مواد درجه یک در تولید کفش های عایق برق و عدم پاره شدن این کفش ها در حین انجام کار و فعالیت و بالا رفتن از دکل برق می باشد.

 

ضخامت کفش های ایمنی برقکاری نباید به گونه ای باشد که در روزهای گرم تابستان سبب گرم شدن و آزار پاها شود پس در نتیجه این کفش ها باید از ضخامت کاملا استاندارد و کافی برخوردار باشند.قیمت کفش های ایمنی به کیفیت جنس و مواد به کار رفته در تولید آن ها و همچنین اندازه ی بلندی ساق این کفش ها بستگی دارد.

 

کفش های ایمنی از جمله کفش هایی هستند که در سایزهای مختلف و مناسب پای آقایان تولید می شوند اما این کفش ها تنوع رنگ بندی ندارند و فقط به رنگ مشکی دیده می شوند.علاوه بر کفش عایق برقکاری نوعی پاپوش عایق برق نیز وجود دارد که مخصوص شغل برقکاری می باشند و تمام ساق پاها را می پوشانند و این پاپوش ها فقط به رنگ زرد دیده می شوند.

 

کفش ایمنی غیر قابل هدایت

در دسته کفش های غیر رسمی و اغلب با رتبه “EH” طبقه بندی می شوند. این استاندارد ایمنی طراحی شده است تا یک منبع ثانویه حفاظت را در صورت مواجه شدن با مدارهای الکتریکی زنده برای کاهش پتانسیل شوک الکتریکی فراهم کند.
کفش ایمنی دارای استاندارد EH می توانند از زره فولادی یا کامپوزیتی استفاده کنند. تصور غلط رایج این است که فلز در یک کفش ایمنی محیط های برقی نامناسب است، واقعیت این است که فلز در هنگام تماس با فلز دیگر هدایت می شود.
به دلیل وجود مواد غیر رسانا (اغلب چرم، لاستیک، عایق و غیره) فلز در این کفش ها محفوظ می باشد و به همین علت می توان در محیط هایی که در آن مدارهای زنده وجود داشته باشند، پوشیده شوند. همچنین مهم است که یک کفش ایمنی را با یک کفپوش لاستیکی انتخاب کنید که در طول یک حادثه از تکمیل مدار جلوگیری کند.
پرده های لاستیکی نیز دارای پوششی مقاوم در برابر لغزش، آب و سایش هستند و به حفاظت از کارگر  در مقابل سقوط اجسام در محل کار کمک می کند.

جنس کفش عایق برق در قسمتهای مختلف آن

کفش ایمنی برق، مانند هر کفش دیگری از قسمتهای مختلف تشکیل شده است. جنس کفش عایق برق در هر یک از قسمتهای آن متفاوت است. به عبارتی جنس رویه کفش ایمنی برق با جنس زیره آن یکسان نیست.

 

استفاده از متریال‌های مختلف در قسمتهای مختلف کفش ایمنی عایق برق باعث میشود تا آن در امر حفاظت از افراد در برابر الکتریسیته کارآمد باشد.

 

نکته جالبی که در مورد جنس کفش عایق برق وجود دارد، نارسانا بودن متریال‌هایی است که در ساخت آن مورد استفاده قرار میگیرد. در این کفشها حتی به اندازه یک مثقال از متریال‌های فلزی استفاده نمیشود.

 

چرا که وجود هر نوع رسانا در کفش ایمنی برق، منجر به برق گرفتگی شخص خواهد شد. عدم وجود مواد رسانا در ساختار کفش ایمنی برق بسیار مهم است.

 

در ادامه به بررسی جنس کفش ایمنی در قسمتهای مختلف آن، یعنی جنس رویه، زیره و پنجه آن پرداخته میشود

 

جنس زیره کفش ایمنی مسب برای برق کاران

زیره کفش ایمنی مهمترین قسمت آن است. چرا که این قسمت از کفش ایمنی بیشترین تماس را با سطح‌های مختلف دارد. جنس کفش عایق برق در قسمت زیره آن از جنس پلاستیک است. زیره کفش ایمنی عایق برق باید از جنس پلاستیک باشد، چرا که پلاستیک نارسانا است و جریان برق را به بدن شخص مورد نظر انتقال نمیدهد.

 

به پلاستیکی که در قسمت زیره کفشهای ایمنی استفاده میشود اصطلاحا پیو (PU) گفته میشود. این اصطلاح مخفف واژه پلی یورتان است. پلی یورتان یکی از کاربردی ترین پلیمرهایی است که در صنایع مختلف از آن استفاده میشود. صنعت ساخت کفش نیز از دیگر صنایعی است که در آن به صورت گسترده از پیو استفاده میکنند.

 

زیره پیو علاوه بر اینکه نارسانای برق است، مزایای دیگری نیز دارد. زیره پیو بسیار مقاوم است، دوام بالایی دارد، در محیط‌های اسیدی حل نمیشود و از پا در حرارت های بالای محافظت میکند.

 

قیمت کفش عایق برق

کفش عایق برق یکی از ابزاری حفاظت فردی است. که بهتر است با کیفیتی مناسب و مرغوب تهیه شود تا در مواقع نیاز به کمک کاربر بیاید و جان فرد را از خطر محافظت نماید. این نکته را در نظر داشته باشید که به دلیل قیمت پایین جنس نامناسب را تهیه نکنید.

 

زیرا ممکن است در موقع وجود جریان برق، عملکرد مطلوبی نداشته باشد. و لطمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. ایمن باش تجهیزات حفاظت فردی را با جنسی مرغوب و قیمت مقرون به صرفه به شما عرضه می نماید.

 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز