Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 آبان 1401

کفش فوتسال چیست ؟ + ویژگی کفش سالنی!

همه چی درباره کفش فوتسال !

کفش ورزشی یک گزینه مهم برای انجام هر ورزشی است. کفش های ورزشی متناسب با ورزش های مختلف ساخته می شوند. هر ورزشی به تناسب با حرکات و مکانی که در آن ورزش انجام می شود، ویژگی های خاص خود را دارد. بازی فوتبال در زمین چمن نیاز به کفش های استوک دارد که زیر آن ها به اصطلاح میخ هایی تعبیه شده است.

 

این استوک ها کمک می کنند تا بازیکن روی زمین چمن لیز نخورد و بتواند جهش های خوبی داشته باشد. به همین ترتیب کفش فوتسال نیز شامل ویژگی های مناسب سالن است.

 

به همین ترتیب ورزش های دیگر نیز کفش های مخصوص به خود را دارند. کفش فوتسال برای بازی در سالن تعبیه شده است. بازی در سالن نیازمند این موضوع است که کفش از ویژگی های به خصوصی برخوردار باشد.

 

کفی کفش فوتسال از مواد بادوامی ساخته می شوند. کفی این کفش ها باید چسبندگی معقولی داشته باشند تا در هنگام بازی روی پارکت و کفی سالن لیز نخورند. این کفش ها معمولا قابلیت استفاده برای خیابان و کفپوش های پارک ها را نیز دارا می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده کفش فوتسال

 

آستر : تکه پارچه نرمی که در درون کفش به جهت بالا بردن میزان راحتی پا در داخل کفش قرار داده می شود.

 

پاشنه کفش (پنل) : این قسمت بخشی از کفش است که برای محافظت از پاشنه پا در کفش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بند کفش : در قسمت رویه کفش تعبیه شده و برای محکم نمودن کفش در پای بازیکنان مورد استفاده قرار می گیرد.

 

کفی کفش : این قسمت جزء قسمت لایه دورنی کفش است که برای راحتی پا و حمایت از قوس داخل پا در هنگام بازی در کفش نصب می شود.

 

کفش فوتسال استاندارد چه ویژگی هایی دارد ؟

در قسمت قبل اشاره کردیم که بالا بردن توانایی کنترل توپ توسط بازیکن یکی از ویژگی های این محصول ورزشی ست. همچنین از این کتونی انتظار می رود تا با چسبندگی مناسبی که با سطح زمین ایجاد می کند از سر خوردن بازیکن جلوگیری کند.

 

این اتفاق با استفاده از زیره مناسب مانند EVA  و استفاده از پترن ها و خطوطی که زیر کفش است می افتد. با استفاده از سیستم ضد شوک و افزایش چنگ زنی سرعت بازیکن و همچنین قدرت مانور او بالا می رود.

 

همچنین یک کفش فوتسال خوب باید از آسیب زدن هم به بازیکنی که کفش را پوشیده و هم به بازیکن حریف جلوگیری کند. این مهم توسط استفاده از آستر داخلی ، پلاستیک به کار رفته در پنجه پا و حتی جوراب های به کار رفته در کفش فوتسال جورابی بدست می آید.

 

به چه نکاتی هنگام خرید کفش فوتسال دقت کنیم ؟

یک سری اصول کلی و نکات عمومی در خرید هرنوع کفشی مشترک است که ما در مطلب های چه کفشی بخریم  آن اشاره کرده ایم که پیشنهاد می کنیم این مطالب را حتما مطالعه کنید. اما به صورت ویژه برای کفش فوتسال دقت کنید که :

 

  • کفش فوتسالی که می خرید فیت پایتان باشد.

 

  • اگر شما هم یک پایتان بزرگتر است پای بزرگتر را ملاک قرار دهید.

 

  • اگر خرید ایتنترنتی کفش انجام می دهید از جدول راهنمای سایز استفاده کنید همچنین  قبل از خرید نهایی توضیحات محصول را به دقت بخوانیم. در صورت داشتن سوالات بیشتر با پشتیبانی سایت تماس بگیرید. از سایتی خرید کنید که شرایط تعویض سایز را با شرایط توافقی فراهم کند.

 

  • خرید از یک برند حتی داخلی می تواند انتخاب مطمئن تری نسبت به خرید کپی ها و فیک های بازار باشد. در این صورت می توان از خدمات قبل از فروش و بعد از فروش آن بهره برد.

 

  • کفش سبک و فیت برای پایتان انتخاب کنید.

 

  • اگر جوراب حوله ای ضخیم استفاده می کنید حتما هنگام خرید آن را در نظر بگیرید

 

کفش مناسب فوتسال چه وزنی داشته باشد بهتر است ؟

از آن رو که فوتسال یک ورزش سرعتی ست کفشی که برای این رشته انتخاب می کنیم باید سبک باشد. وزنی حدود ۲۳۰ الی ۲۷۰ گرم برای هر لنگه می تواند عدد مناسبی باشد. جنس به کار رفته ساختار کفش می تواند وزن نهایی آن را معین کند. کتونی های جورابی ممکن است چند گرمی از مدل معمولی سنگین تر باشند.

 

دوام کفش فوتسال

ماندگاری کفش های فوتسال به جنس مواد اولیه آن و همچنین میزان و نحوه استفاده از آن بستگی دارد. جنس زیره و رویه کفش فوتسال معمولا به شکلی می باشد که بتواند طول عمر بالایی را حتی با استفاده زیاد داشته باشد اما باید در نظر داشته باشید که این کتانی ها مخصوص سالن بوده و استفاده آنها در خیابان یا زمین بازی غیر استاندارد باعث کاهش دوام آنها می شود. همچنین تعداد روزهای استفاده و نحوه نگهداری از هر کفش ورزشی تاثیر بسیاری در طول عمر آن دارد؛ استفاده از دو کفش به صورت همزمان میتواند زمان ترمیم مورد نیاز را به آنها بدهد و ماندگاری آنها را بیشتر کند.

چسبندگی کفش فوتسال

کفش مخصوص فوتسال، برخلاف سایر کفش های ورزشی دارای سطحی صاف می باشد چرا که این ورزش در سالن ها و روی زمینی مسطح مانند پارکت انجام می شود. برای دویدن، تغییر جهت و داشتن سرعت روی این سطوح کفش فوتسال باید چسبندگی متناسبی داشته باشد به صورتی که از انعطاف پذیری کفش جلوگیری نکند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

محصول به سبد خرید اضافه شد

هیچ محصولی در سبد نیست