کیف | کفش | کمربند

کفش مناسب دویدن چیست ؟ + ویژگی کفش مناسب دویدن!

همه چی درباره کفش مناسب دویدن!

برای خرید کفش ورزشی، در درجه اول باید به استفاده‌ای که از آن خواهید داشت، توجه کرد. رایج‌ترین مدل بین کفش‌های ورزشی، کفش دویدن است که برای فعالیت‌های ورزشی عادی، پیاده روی و دو مناسب بوده و البته به صورت روزمره هم می‌توان از آن استفاده کرد. با این حال پیدا کردن مناسب‌ترین کفش دویدن کار آسانی نیست و گزینه‌های بسیاری وجود دارد.

 

برای این‌که سلامت و راحتی پاهایتان را حین ورزش تضمین کنید، باید مطمئن شوید که کفشی انتخابی، از پنجه تا پاشنه به خوبی اندازه‌ی پای شماست. اما انتخاب کفش اسپرت مناسب رازهای کوچکی دارد. اینکه بدانید در بین کفش‌های دویدن باید دنبال چه باشید به شما ایده درستی می‌دهد.

 

همه نکات لازم برای خرید کفش ورزشی دویدن (Running Shoes)

پاشنه‌ی کفش کتانی یا ورزشی باید کاملا نرم و اندازه باشد. نه خیلی تنگ و نه خیلی گشاد . برای این‌که هنگام خرید کفش از درست بودن اندازه پاشنه آن مطمئن شوید، لازم است بند کفشتان را ببندید اما آن را خیلی سفت و تنگ نکنید، شما باید بتوانید پایتان را داخل کفش کمی به طرفین بلغزانید.

 

بستن بند کفش به شما اجازه می‌دهد پایتان را به طور کامل در کفش بدون لغزش نگه دارید، با این حال باید هنوز بتوانید کمی پاشنه پایتان را داخل کفش بلغزانید و نباید احساس فشار و ناراحتی کنید. هر گونه ناراحتی و فشاری که در هنگام خرید داخل فروشگاه احساس کنید، موقع دویدن تشدید می‌شود.

 

روی پا در کفش اسپرت استاندارد به چه شکل قرار می‌گیرد؟

مهم نیست یک کفش مناسب دویدن یا پیاده‌روی انتخاب می‌کنید یا یک کتانی روزمره؛ رویه کفش در عین حال که کاملا پای شما را می‌گیرد و محافظت می‌کند باید نرم و راحت باشد. اگر پایتان داخل کفش احساس فشار و تنگی می‌کند احتمال دارد که رویه کفش بیش از اندازه تنگ باشد و بنابراین پای شما داخل کفش به فضای بیشتری نیاز دارد.

 

اگر یک کفش با کیفیت و مناسب انتخاب کرده‌اید و احساس فشار در بخش روی پای خود دارید،  شاید لازم باشد، پیش از آنکه به سرعت سراغ یک گزینه دیگر بروید، نوع بستن بند کفش و دیزاین‌اش را تغییر دهید.

 

یک نوع کفش مناسب دو انتخاب کنید

1. به دنبال یک جفت کفشی بروید که بتوانید با آن تا هر وقت که خواستید پیاده روی کنید. انتخاب یک کفش با محلی که قرار است در آنجا بدوید بسیار مرتبط است و کار را برای شما راحت تر می کند.

 

کفش های مخصوص جاده با کفش هایی که مخصوص روی تردمیل می باشند، متفاوت هستند و باعث می شود که به راحتی از موانع جاده عبور کنید. اگر به یک فروشگاه تخصصی بروید، خواهید دید که بیشتر کفش ها برای دو همین کفش های جاده ای می باشد و آن ها همچنین انتخاب خوبی برای تازه کاران نیز هستند. 

 

2. اگر مکانی که برای دو انتخاب می کنید، بسیار طولانی است باید کفش های مناسبی را برای این موضوع در نظر بگیرید.

 

کفش های بلندتر و به اصطلاح دنباله دار می تواند راه رفتن را برای شما آسان تر کند. این کفش ها معمولاً در پا احساس راحتی به فرد می دهند اما برای پیاده روی های معمولی مناسب نیستند و باید کمی واقع بین باشید و کمی از موضوع زیبایی فاصله بگیرید و به دنبال کفش راحت تر باشید.

 

3. اگر خواهان سرعت هستید، حتماً از کفش های سرعتی استفاده کنید

 

این کفش ها برای استفاده منظم طراحی نشده اند و به جای آن بسیار سبک هستند و باعث می شود عملکرد شما در سرعت های بالا بیش از همیشه افزایش پیدا کند، مگر اینکه فرد آنقدر مهارت داشته باشد که بتواند با کفش های جاده ای یا دنباله دار هم سرعت بالایی داشته باشد و اگر قصد رقابت در یک مسابقه سرعتی دارید و کفش جداگانه ای برای آن ندارید نگران نباشید.بسیاری از افراد دونده ماراتون ها با همین کفش های معمولی دو را انجام می دهند و برنده می شود.

 

 

 

4. می توانید از دو جفت کفش مخصوص فوتبال استفاده کنید، مخصوصا اگر خواهان سرعت بالا هستید. این کفش ها برای سرعت بالا بسیار مناسب می باشند اما ممکن است هنگام پیاده روی به پای شما آسیب بزند. بیشتر دونده هایی که در کشورهای مختلف مسابقه می دهند، برای زمان های سرعتی از این کفش های فوتبالی استفاده می کنند.

 

انتخاب کفش مناسب پای شما

1. از یک وسیله برای اندازه گیری استفاده کنید تا بهترین سایز و پهنای مناسب با پای خود را پیدا کنید. بسیاری از افراد سایز دقیق پای خود را می دانند، ولی ممکن است کفش هایی بخرند که برای آن ها بزرگ یا کوچک باشد .

 

این اتفاق زمانی می افتد که به درستی پای خود را اندازه نگرفته باشید و همچنین می توانید از لوازم اندازه گیری در فروشگاه تخصصی کفش استفاده کنید اما باید سعی کنید قبل از هر چیزی طول و پهنای پای خود را در منزل با خودکار یادداشت کنید و ممکن است پاهای شما نیز با هم تفاوت داشته باشد که این موضوع کاملاً طبیعی است و باید برای هر کدام از آن ها سایز کاملاً مناسب را انتخاب کنید.

 

2. اگر مایل به خرید کفش هستید، باید کفش های زیادی را امتحان کنید.

 

شاید این موضوع برای شما کاملاً واضح باشد اما تنها راهی که می توانید کفش مناسب پای خود را پیدا کنید، این است که کفش های زیادی را امتحان کنید.

 

ویژگی کفش های دویدن و پیادهروی

کفش مخصوص دویدن ویژگی های متفاوتی با کفش راه رفتن دارد. دونده ها نباید با کفش های پیاده روی بدوند، زیرا علاوه بر مقاومت پایین کفش های پیاده روی، اکثر کفش های پیاده روی بسیار سفت هستند و به آن میزانی که دوندگان از کفش ها انتظار خم شدن دارند، خم نمی شوند. این بدان معناست که بسیاری از کفش های پیاده روی نه تنها برای ورزش دو مناسب نیستند بلکه برای آن نوع پیاده روی که به منظور تناسب اندام انجام می شود نیز مناسب نیستند.

 

در واقع افرادی هم که برای تناسب اندام پیاده روی می کنند، معمولا می توانند کفش دویدن مناسبی خرید کنند که نیاز آنها را بهتر از بیشتر کفش هایی که به عنوان کفش پیاده روی در بازار موجودند، تأمین کند. فردی که قصد پیاده روی دارد با دانستن اینکه به دنبال چه ویژگی هایی از کفش است، می تواند هم کفش دویدن و هم کفش پیاده روی را تجزیه و تحلیل کند تا کفشی را پیدا کند که بهترین عملکرد را دارد.

 

نیازهای یک واکر با نیازهای یک دونده متفاوت است، بنابراین طراحی استاندارد کفش های پیاده روی و دویدن متفاوت است.

 

اگر دونده هستید، ابتدا ممکن است پای خود را روی پاشنه پایین بیاورید و به سمت قوزک پای خود بغلتانید. همچنین می توانید ابتدا روی توپ های پای خود فرود آمده و سپس فشار دهید. خیلی به سبک و سطح راحتی شما بستگی دارد. دویدن تمرینی با تاثیر بیشتر است و هر بار که پای شما به زمین می رسد، بدن شما تقریباً سه برابر وزن بدن شما را جذب میکند.

 

برعکس، واکرها همگی تقریباً یکسان راه میروند، به طوری که پاشنه پا ابتدا با زمین تماس پیدا میکند ، بنابراین وزن بدن به سمت قوزک و سپس انگشتان پا به جلو میچرخد. این ورزش تاثیرگذاری کمتری دارد و بدن شما حدود یک و نیم برابر وزن بدن شما را جذب می کند. پیاده روی همچنین وزن را به طور مساوی برای پاها و پاهای شما تقسیم می کند.

 

لازم است به طور جداگانه این دو نوع کفش را توضیح دهیم تا به تفاوت میان آنها واقف شویم.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *