Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 آذر 1401

کفش پاشنه بلند چیست ؟ آسیب های کفش پاشنه بلند !

همه چی درباره کفش پاشنه بلند !

کفش‎های پاشنه بلند اگر چه امروزه برای جذاب‎تر کردن زنان – و در برخی موارد عذاب آن‎ها – به بازار ارائه می‎شوند، اما در واقع اول مردان بودند که از این نوع کفش‌ها استفاده کردند. سربازان سوار بر اسب ایران باستان، کفش‎های پاشنه بلند می‎پوشیدند تا پایشان روی رکاب ثابت بایستد.

اولین پاشنه‌ها ۴۰۰ سال پیش پیدا شدند

بی‌بی‌سی نوشت: باور کردنش سخت است اما اولین کفش‌های پاشنه‌بلند در واقع نوعی پای‌افزار نظامی بودند.

اوایل ۱۶۰۰ میلادی پارسیان و عثمانی‌های غرب آسیا اسب‌سواران قهاری بودند که در تمام نبر‌د‌هایشان بر زین اسب‌هایشان سوار بودند. برای ایستادن و کشیدن کمان و تیر‌انداختن نیاز به کفش‌هایی با پاشنه‌های محکم داشتند که به خوبی پاهای آنها را بر رکاب اسب‌ها نگه دارد.

 

وقتی شاه‌عباس اول، پادشاه ‌ایران دریافت که نبرد با نیرو‌های عثمانی نیاز به قدرت بیشتری دارد، در پی جلب حمایت نیرو‌های غربی فرستادگان پاشنه‌بلندش را به اروپا روانه کرد و از همان‌جا بود که مد کفش پاشنه بلند شروع شد.

 

 کفش‌های پاشنه‌ بلند مخصوص مردان بوده است

پاشنه‌های بلند در ابتدا جلوه پاهای مردان بوده است نه زنان اما ملکه الیزابت اول، برای آنکه از همه نیرو‌های مردانهٔ اطرافش عقب نماند، در اولین فرصت یک جفت کفش پاشنه‌بلند برای خودش فراهم کرد.

 

شاید این نقل‌قول معروف را شنیده باشید “من ممکن است که بدن ضعیف و ناتوان زنانه داشته باشم اما قلب و دل شاهانه‌ای دارم” خوب اینطور که معلوم است الیزابت اول علاوه بر این، کفش‌های مردانه شاهانه را هم به پا داشته است. این کفش‌های پاشنه‌دار نمادی از جاه‌وجلال او بود و به معنای واقعی به او “بلند‌مرتبگی” می‌بخشیدند.

 

لوئی چهاردهم پادشاه فرانسه محبوبیت کفش پاشنه بلند را به اوج رساند

بزنگاه تاریخی کفش‌ پاشنه بلند زمانی بود که پادشاه فرانسه، لویی چهاردهم هوس کرد چنین کفش‌هایی بپوشد.

 

لویی چهاردهم به فواید افزایش قد و قامت خود پی برد و چنان که مشهور است یک جفت کفش پاشنه قرمز به پا می‌کرد (مدی که سال‌ها بعد در قرن بیستم، منبع الهام کریستین لوبوتین، طراح کفش‌های زنانه شد).

 

لویی چهاردهم تأثیر بسیاری بر غرب اروپا داشت از این رو چیزی نگذشت که همه افراد دربار کفش‌های پاشنه بلند می‌پوشیدند و چند سانتی‌متری به قد خودشان اضافه می‌کردند. نیازی به گفتن نیست که این ماجرا اصلاً باعث خشنودی پادشاه کوتاه‌قامت نبود

 

کفش های پاشنه بلند از کجا پیدا شدن ؟

شاید در خانواده همه ما این موضوع شایع باشد حالا کمتر و یا بیشتر! وقتی زنان خانواده برای خرید کفش به بازار می روند اولین گزینه های مد نظرشان کفشهای پاشنه بلند است اما اصلا نمی دانند که فلسفه پوشیدن این مدل کفش چیست؟ در کجا استفاده می شده؟ و یا چه امراضی دارد؟

 

در اواخر سال های 1840 و 1850 پاشنه ها به چکمه ها اضافه شدند، اما نشانه خوش پوشی زنان از لحاظ کفش، پوشیدن کفش ضخیم انگلیسی در هنگام روز، کفش چرمی که با بند و مادگی یا دکمه بسته می شد و یا کفش چرم، پارچه ای در هنگام عصر بوده است و کفش پاشنه بلند کاربرد دیگری داشته که در دهه 70 و 60 به بعد این کاربرد حکم رسمی می یابد. کفشهای پاشنه بلند برای فرم دادن به بدن برای روسپیان بوده است که در کاواره ها بدن فروشی می کردند و در حال حاضر هم پوشیدن این کفش ها نشانه همین فعالیت در کشورهای غربی است.

 

این در حالی است که زنان جامعه ما بدون اطلاع از این امر همواره انتخاب اولشان کفش های پاشنه بلند است. جالب اینجاست که در آن زمان در آمریکا بدلیل امراضی که این کفشها دارد_جلوتر به آن می پردازم_به جز کاواره ها زنان در جاهای عمومی از کفشهای راحتی استفاده می کردند اما زنان جامعه ما با مشقت بخاطر فخر فروشی با این کفشها در خیابان راه می روند 

 

آسیب های کفش های پاشنه بلند !

وقتی خانومی پاهایش در کفش پاشنه بلند لیز می خورد به سرعت تعادل خود را از دست می دهد و به سختی راه می رود. وقتی خانوم ها از کفش پاشنه بلند استفاده می کنند راحتی خود را فدای مد می کنند. به طبع پاشنه های بلند پا را زیبا تر نشان می دهد_این امر تنها بخاطر نگاه ابزاری است که غربی ها به زن دارند و آن را وسیله ارضای نیاز های جنسی خود می دانند_ ولی تاثیر تدریجی و منظم به دلیل بالا بودن پا بیشتر از آن چه که انتظار دارید خود را نشان می دهد.

 

وقتی کفش پاشنه بلند می پوشید مهم است بدانید که دقیقا چه چیزی را دارید برای زیبایی فدا می کنید. اول بدن تان را، دوم آبروی و حیثیت و عفافتان، سوم ….

 

دیگر امراض کفشهای پاشنه بلند عبارت است از :

کفش های پاشنه بلند علاوه بر ایجاد درد و تغییر شکل پاها ، استفاده طولانی مدت از این گونه کفشها بر روی آناتومی عضلات ساق پا و زردپی ها تاثیرگذار است. شیب زیاد پاشنه های بلند کفش منجر به انقباض ماهیچه های ساق پا می شود که این عارضه در نهایت موجب کوتاه شدن بافت ماهیچه‌ای ساق وسخت شدن زردپی آشیل می‌شود و از این رو خانم ها هنگام راه رفتن با کفش تخت و یا کفش ورزشی احساس پا درد خواهند کرد.

 

کفش پاشنه بلند حالت پا را تغییر می دهد و گاهی مانع عملکرد درست پا می شود. قرار گرفتن طولانی مدت پا در قالب این کفش ها موجب کوتاه شدن تاندون آشیل می شود که ماهیچه ساق پا را به پاشنه وصل می کند. این وضعیت، تاندون را حساس و دردناک می کند.

 

پوشیدن مداوم این نوع کفش برآمدگی‌ای درپشت پاشنه بوجود می آورد که حاصل از اصطکاک پشت کفش با پای فرد است.

 

لیست عوارض کفش پاشنه بلند بر تمام بدن

  • واریس
  • آرتروز
  • انقباض عضلات
  • ایجاد تومور
  • بدن خمیده
  • رگ به رگ شدن
  • اختلالات حاملگی
  • کجی انگشتان پا
  • مشکلات زانو
  • فشار بیش از حد
  • مشکلات ادراری
  • التهاب انگشت شست
  • آسیب عضلانی

 

  • عوارض بر روی دیسک کمر

وزن بدن طی ایستادن در حالتی عمود از قاعده گردن به مفصل لگن و سپس پاها منتقل می شود.

 

استفاده از کفش های پاشنه بلند این حالت را بر هم می زند و این به خودی خود باعث تغییر بیومکانیک ( بیومکانیک را می‌توان علم استفاده از اصول مکانیک در سیستم‌های بیولوژیکی مانند انسان، جانوران، گیاه، اندام، یاخته (سلول) دانست) فشار روی ستون مهره ها و دردهای کمری می شود.

 

 

البته مطالعات زیادی شده و این نتیجه به دست آمده که کفش پاشنه بلند اثری روی افزایش قوس کمر نداشته ولی با این حال چون تغییر بیومکانیک ایجاد شده باعث افزایش فشار کاری عضلات راست کننده ستون فقرات می شود و کمر درد به عارضه ای شایع در زنانی که کفش های پاشنه بلند می پوشند تبدیل می شود.

 

  • عضلات ساق پا را کوتاه می کنند

اگرچه طول پا یکی از نقطه نظرات کفش پاشنه بلند است، اما به نظر می رسد که در طول زمان اثر متفاوتی روی بدن ایجاد می کند. یکی از عوارض جانبی نه چندان زیاد پاشنه بلند،کوتاه کردن عضلات ساق پا است.

 

این یک واکنش زنجیره ای است راه رفتن با کفش پاشنه بلند، تاندون آشیل را می کشد ، که عضلات ماهیچه را به پاشنه ها وصل می کند.

 

بنابراین، هنگامی که آشیل تنگ می شود، آنها عضلات ساق پا را به هم پیوند می دهند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به شدت گرگرفتگی ساق پا و کاهش کلی ساق پا شود.

 

  • منحنی نخاعی

کفش‌های پاشنه‌ بلند قوس کمر را بیش‌ازحد معمول از حالت عادی خود خارج می‌کنند. درواقع، ارتفاع پاشنه با درجه قوس پشت شما کاملاً متناسب است.

 

قوس می‌تواند باعث درد ناخوشایند در قسمت‌های فوقانی و تحتانی کمر شود.

 

  • استرس

از عوارض کفش پاشنه بلند می‌توان به‌پیش آمدن استرس اشاره کرد. استرس روی پای شما می‌تواند جریان خون را منقبض کند. در موارد شدید، ممکن است باعث شکستن رگ‌های خونی شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user