Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
24 آبان 1401

کفش پیاده روی چیست؟ + ویژگی کفش پیاده روی!

همه چی درباره کفش پیاده روی!

پا، قلب دوم انسان است. انتخاب کفش مناسب پیاده روی یا هر فعالیت دیگر برایش اهمیت زیادی دارد. اگر قصد پیاده روی دارید؛ حتما باید به فکر تهیه یک کفش خوب برای پیاده روی باشید.

کفش‌ها در انواع مختلف تولید می‌شوند. برای هر منظوری، باید از کفش مناسب پیاده روی استفاده کرد. کفشی که برای پیاده روی انتخاب می‌کنید لازم است که راحت و سبک باشد و به هیچ قسمت از پای شما آسیب و فشاری وارد نکند.

 

کفش مناسب پیاده روی ویژگی‌های مختلفی دارد که آشنایی با آن‌ها به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید. با ما در این مطلب همراه باشید تا بدانید چه کفشی برای پیاده روی مناسب است و خصوصیات کفش خوب برای پیاده روی را به شما بگوییم.

آشنایی با قسمت‌های مختلف کفش

برای خرید کفش مناسب پیاده روی نیاز است که اجزای مختلف کفش را بشناسیم و باتوجه به ویژگی‌هایی که هر قسمت، باید داشته باشد؛ دست به انتخاب بزنیم. در این صورت خریدی درست و دلچسب خواهیم داشت. اکنون قسمت‌های مختلف یک کفش را معرفی می‌کنیم.

محافظ تاندون آشیل

این قسمت از کفش از پاشنه پا محافظت کرده و فشار و ضربات وارده به آشیل را دفع می‌کند.

طوق کفش

طوق کفش با یک بالشتک مناسب از مچ پا محافظت می‌کند.

سطح بالایی یا رویه کفش

این قسمتی است که در کفش مناسب پیاده روی ضمن محافظت از روی پا، کفش را در پا محکم نگه می‌دارد. معمولاً این قسمت از چرم، مِش یا مواد مصنوعی ساخته می‌شود. کفش مناسب پیاده‌روی و کفش‌هایی با رویه مشبک، امکان گردش هوا را در کفش فراهم می‌کند.

 

کفی کفش

بالشتک موجود در کف کفش، پاشنه و قوس کف پا را پشتیبانی می‌کند. کفی‌های متحرک را می‌توان برای شست‌وشو خارج کرد.

 

کفش پیاده روی مناسب، محافط پاهای شماها

هنگام پیاده روی، همه ی تجهیزاتی که نیاز خواهید داشت یک جفت کفش پیاده روی مناسب است. کفش پیاده روی باید قدرت تحمل ضربات مداوم از پاشنه به پنجه پا را داشته باشد، قسمت میانی و پاشنه ی پای را کاملا در بر بگیرد و از آن محافظت کند، و در عین حال فضای جلوی کفش پیاده روی به شکلی باشد که به پنجه ی پایتان امکان تکان خوردن بدهد

 

. در این مقاله مهمترین ویژگی های یک کفش پیاده روی و کفش هایی متناسب با ویژگی های بیان شده از برترین برندهای ورزشی ارائه خواهند شد.

 

نکته ای در مورد خرید کفش پیاده روی

برای انتخاب کفش پیاده روی نکاتی وجود دارد که باید به آن دقت بسیار کرد در غیر این صورت در دراز مدت پاهایتان دچار آسیب خواهد شد. نکته ای که باید در هنگام خرید کفش پیاده روی به آن دقت کرد جنس مسیری است که برای پیاده رودی انتخاب می کنید؛ اعم از آسفالت، چمن و یا روی شنهای کنار ساحل که این مسیر ها در انتخاب نوع کفش مناسب پیاده روی موثر می باشند.

 

کفش پیاده روی مناسب و ویژگیهای آن

– کفی کفش پیاده روی

هنگام خرید کفش پیاده روی به کف کفش نگاه کنید. کف کفش پیاده روی نباید نازک باشد زیرا در مسیرهای که ناهمواری دارند فشار به پاشنه پا وارد می شود و کفشهای با کف نازک از پاهای شما حفاظت نکرده و پاهایتان اذیت خواهد شد، همچنین اگر کفش پیاده روی دارای ارتفاع زیاد باشد نیز می توانند حادثه ساز باشند.

 

– رویه کفش پیاده روی

رویه کفش پیاده روی باید از الیاف کتان باشد و در آن حداقل مواد شیمیایی استفاده شود تا از بروز حساسیت ها جلوگیری شود و همچنین به تهویه در کفش که یکی از عوامل جلوگیری از بیماری های قارچی در قسمت پا می باشند کمک کند.
رویه کفش پیاده روی باید دارای منافذی برای عبور هوا باشد. استفاده از کفش پیاده روی که دارای رویه هایی با منافذ فراوان می باشد در تهویه کفش برای خنک شدن پا و همچنین جلوگیری از بیماری های قارچی مناسب تر می باشد

 

. استحکام رویه کفش پیاده روی باید به نحوی باشد که از پیچ خوردگی پا جلوگیری کند و همچنین در برابر فشار های وارده در طی زمان حالت اولیه خود را از دست ندهد

 

مهم ترین ویژگی های کفش پیاده روی :

۱- پاشنه ی کفش پیاده روی نباید خیلی ضخیم باشد،  این نوع پاشنه منجر به کوبیده شدن پای شما بر زمین خواهد شد، که این امر علاوه بر کند کردن حرکت شما، امکان بروز ساق درد بعد از پیاده روی را افزایش می دهد.

 

کاسه ی پاشنه ی کفش باید نسبتا نرم و با ثبات باشد و مانع بروز حرکت عمودی یا افقی پا شود، پاشنه ای که بسیار نرم باشد توصیه نمی شود، زیرا قدرت جذب ضربه در آن کاهش یافته و منجر به درد عضلانی و ساق درد خواهد شد. زیره کفش نیز نباید لغزنده باشد.

 

۲- هنگام پیاده روی ، ضربه ی اول به پاشنه ی پای شما می خورد و بعد از آن به صورت منظم ضربات از پاشنه به پنجه پا در گردش خواهند بود، بنابراین وجود یک بالشتک منعطف، که امکان بالایی برای خم کردن انگشتان پای شما فراهم کند در کفش پیاده رویتان ضروری است.

 

۳- زبانه ی کفش باید نرم و فوم دار باشد، تا از فشار ناشی از رویه و بند کفش بر روی پای شما بکاهد، این امر در طول پیاده روی های طولانی بسیار حائز اهمیت است.

 

 ۴- سبک وزن بودن نیز از جمله ویژگی های مهم کفش پیاده روی است ، انتخاب کفش های چرمی سنگین برای پیاده روی قطعا اشتباه است، البته بسته به فصل مورد نظر تنفس پذیر بودن کفش و تحمل کافی در برابر سرما و نفوذ آب اهمیت میابد.

 

 ۵- متناسب بودن سایز کفش، بدون شک یکی از موارد مهم هنگام پیاده روی خواهد بود ،هنگام پیاده روی حجم پای شما هم از نظر طولی و هم عرضی (حدود ۱ سانتی متر) افزایش خواهد یافت، بنابراین وجود فضای کافی در قسمت پنجه ی پا بسیار مهم است، به نحوی که حدود ۱ سانتی متر بین انگشتان پای شما و سر کفش فاصله وجود داشته باشد و عرض کفش نیز امکان حرکت آزادانه ی انگاشتانتان را به شما بدهد. کفش نباید به پای شما بچسبد ، به خصوص در قسمت قوس استخوانی کنار پایتان.

 

کفش MIZUNO SAYONARA گرچه یکی از برترین کفش ها برای دونده ها می باشد ، اما ویژگی های همه فن حریف این سری کفش های میزانو، آن را تبدیل به یکی از بادوام ترین کفش های پیاده روی نیز خواهد کرد

 

.داشتن پنجه ی پهن ، قدرت جذب ضربه ی بالای پاشنه ، انعطاف بالای کفش، سبک وزنی و … MIZUNO SAYONARA عملا همه ی ویژگی های یک کفش پیاده روی ایده آل را در خود جای داده است.

 

۶- بهترین زمان برای خرید یک کفش پیاده روی اواخر روز است، زمانی که در نتیجه ی پیاده وری یا فعالیت های روزانه پای شما کمی باد کرده است، البته دقت کنید که هنگام خرید کفش همان جورابی را به پا کنید که مد نظر دارید برای پیاده روی بپوشید، جوراب می تواند اثر چشم گیری روی سایز بودن کفشتان داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user