Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
27 آبان 1401

کیف ورزشی چیست ؟ + ویژگی های ساک ورزشی !

همه چی درباره کیف ورزشی !

یکی از مهم ترین ملزومات برای تمام رشته های ورزشی، ساک ورزشی است. افرادی که سابقه ی فعالیت در باشگاه، ورزشگاه یا سایر محیط های ورزشی را دارند به خوبی آگاهند که داشتن یک ساک ورزشی مناسب تا چه اندازه ضروری است و می تواند کار را برای ورزشکار سهل و لذت بخش کند. ممکن است در نگاه اول انتخاب ساک ورزشی ساده به نظر بیاید اما نکات مهمی در این انتخاب دخیل اند که در این مطلب با هم بررسی شان خواهیم کرد.

 

ضمن این که یک ساک ورزشی مناسب، در بسیاری از موارد می تواند به عنوان ساک سفری هم استفاده شود. در سفرهای کوتاه مدت ممکن است تمایلی به حمل چمدان نداشته باشیم یا فضای کافی برای استفاده از چمدان و ساکهای مسافرتی بزرگ نداشته باشیم که در این موارد می توانیم از ساک ورزشی زیبا و جمع و جور خود استفاده کنیم. اما نکاتی که باید در انتخاب ساک ورزشی به آنها توجه کنیم.

 

ساک ورزشی چیست؟

ساک یا کیف ورزشی در واقع یکی از وسایل مهم و ضروری برای ورزشکاران است، این وسیله به منظور نگهداری لوازم ورزشی و حمل کردن آن ها از منزل تا باشگاه ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله از جنس پارچه معمولی، پارچه نایلونی و گاهی اوقات پارچه چرمی که شامل چرم طبیعی و مصنوعی است، ساخته می شود. در ادامه شما عزیزان را با انواع ساک ورزشی آشنا می کنیم.

 

کوله پشتی (Backpacks)

بسیاری از افراد با حمل کیف بر پشت خود راحت ترند و حتی برای رفتن به باشگاه ترجیح می دهند از این نوع کیف ها استفاده کنند. برخی از کیف ها و ساک های ورزشی به صورت کوله پشتی طراحی شده اند تا نیاز اینگونه افراد نیز پاسخ داده شود.

 

کیسه های ورزشی (Sack bags / Gym sacks)

کیسه های ورزشی دارای یک طناب در قسمت بالا هستند که با کشیدن آن کیسه بسته می شود. این کیسه ها سبک و جمع و جور هستند و حمل آن برای فرد راحت است

 

شکل ظاهری و نحوه حمل: شکل ظاهری یکی از مواردی است که همواره مورد توجه خریداران هر محصول قرار دارد. شما وقتی از یک محصول ورزشی مثل ساک استفاده می کنید، هر قدر هم آن محصول با کیفیت باشد، اگر ظاهرش را دوست نداشته باشید لذت کامل را هنگام استفاده از آن نمی برید. فرم، طراحی بدنه، رنگ، طرح و نقوش، جنس پارچه، فرم و تعداد جیب های بیرونی، دستگیره، بندها و یراق آلات، ویژگی های مهم ظاری هستند. همچنین یکی از مهمترین فاکتورها در کیفیت ساک ورزشی نحوه ی حمل آن است. بعضی ساک ها تنها دارای یک دسته هستند، بعضی ساک ها علاوه بر دسته، بند دوشی بلند هم دارند که حمل آن را سهل می کند.

 

اما کامل ترین مدل های امروزی علاوه بر دسته، بند های پشتی پهن دارند که به ورزشکار امکان می دهد ساک ورزشی اش را همانند یک کوله پشتی زیبا به پشت انداخته و حمل کند.

 

زیپ ها : نوع زیپ و جنس زیپ از موارد با اهمیت در انتخاب ساک ورزشی می باشد. به طور معمول زیپ هایی که دوتای می باشند بهتر هستند زیرا برای باز و بسته کردن آسان تر می باشند. به طور معمول آن زیپ هایی که درشت تر هستند عمر مفید بیشتری نیز دارند و از استحکام بیشتری برخوردار می باشند. اگر چه زیپ های درشت دارای ظاهری زیباتر نیز هستند، ولی اینکه ساک شما زیپ کوچک داشته باشد یا بزرگ به سلیقه و انتخاب شما می باشد.

 

 

جنس کیف و کوله ورزشی

جنس کیف و کوله پشتی ورزشی در واقع تعیین کننده ماندگاری، قابلیت تنفس و وزنی است که آن می تواند آن را حمل کند. کیف هایی که پلاستیکی می باشند دوام بیشتری برخوردار هستند و کیف هایی که چرمی می باشند عمر مفید بیشتری خواهند داشت. اگر چه باید گفت کیف های پلاستیکی که از مواد شیمیایی می باشند از کیف های چرمی سبک تر می باشند.

 

اگر کیف چرمی را پسندیدید این نکته را در نظر داشته باشید که سنگین تر خواهند بود. کوله های پلاستیکی که از پلی استر و نایلون ساخته شده اند می تواندد ضد آب نیز باشند. همینطور کوله پشتی های ساخته شده با الیاف طبیعی مناسب برای محیط زیست می باشند و از این لحاظ از کوله های پلاستیکی بهتر می باشند. پس اگر طرفدار محیط زیست هستید این کوله ها را در نظر داشته باشید.

 

دوام و مقاومت کیف و ساک ورزشی

در یک کیف و مقاومت جنس بکار رفته در ساخت آن بسیار مهم است. در انتخاب کیف اول به جنس و نحوه دوخت و اتصالات بکار برده در آن توجه کنید. زیپ ها و گیره های کیف را مورد بررسی قرار دهید و کیف و ساکی که در قسمت گیره ها و زیپ از فلز استفاده شده است را انتخاب کنید زیرا گیره های و زیپ های پلاستیکی از مقاومت و دوام پائینی برخوردار هستند.

 

قابلیت تنفس کیف های ورزشی

در کیف ها و ساک های استاندارد، فضایی برای قرار دادن لباس های مرطوب حاصل از ورزش تعبیه شده است تا لباس های مرطوب را خشک و از بوی عرق را کاهش دهد این فضا از دیواره ای با جنس مس ساخته شده است و موثر در عدم سرایت بو به سایر لوازم قرار داده شده در کیف می شود.

 

فضاهای جدا شده کیف

در بسیاری از کیف ها و ساک ها برای جدا سازی فضا های درون کیف از یکدیگر از تور استفاده شده است. و در بسیاری از کیف ها این فضا ها جدا شده زیاد هستند که میتوان برای مصارف مختلف استفاده کرد به طور مثال بعضی از این فضا ضد آب بوده و مناسب برای قرار دادن لباس های خیس است. این جیب ها و فضا ها برای تعین قرار دادن لوازم در جای مشخصی است.

 

وزن بار ساک و کیف ورزشی

به جز حجم کیف، ظرفیت وزن بار هم بسیار مهم است. شاید تا کنون به وزن بار توجه نداشتید ولی یکی از نکات مهم در جهت برگزیدن کیف می باشد. کیف های ورزشی که حجمی برابر دارند برای حمل وزن های گوناگونی طراحی و تولید می شوند.

 

زمانی که ورزشکار درون کیف وزن بیشتری قرار می دهد باعث پاره شدن کیف نخواهد شد اما باعث می شود ورزشکار دیگر حس راحتی را نداشته باشد و کیف جهت منتقل کردن وزن بار بر روی بدن ورزشکار به شکل درستی پاسخگو نخواهد بود، این به معنای حداکثر وزن تعیین شده کیف می باشد.

 

باید حجم و وزن وسایلی که می خواهید در کوله قرار بدهید را بررسی کرده و تخمین بزنید تا بتوانید کیف یا کوله ی بهتری را برای خود برگزینید.

 

بنابراین چنانچه 2 کوله از یک برند، با حجم برابر ولی وزن های متفاوت مشاهده کردید، وزن کیف سبک تر دلیل بر تکنولوژی برتر نخواهد بود. بلکه به این معناست که کیف سبک تر برای حمل بار با وزن کمتر تولید شده است. بنابراین باید ریزبین بوده و اطلاعات کوله را به دقت بررسی نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز