Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 مرداد 1403

آبرسان پوست چیست؟ + نکاتی درباره آبرسان پوست!

همه چیز درباره آبرسان پوست!

آبرسان پوست محصولات موضعی هستند که برای افزایش و حفظ آب در لایه‌های بالایی پوست طراحی شده‌اند. این محصولات رطوبت محیط را به پوست می‌رساند و به پوست کمک می‌کند تا آب بیشتری جذب کند. آبرسان‌هایی مانند سرم هیالورنیک اسید را به چشم یک لیوان بزرگ آب ببینید.

هیالورنیک اسید فواید زیادی دارد و آبرسانی تنها بخش کوچکی از آن است. مهم نیست چه نوع پوستی دارید، هر پوستی به آبرسانی خوب و کافی نیاز دارد. آبرسان‌ها از طریق دو روش وظیفه آبرسانی به پوست را انجام می‌دهند:

آبرسان‌ها: این مواد مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین، آب را از لایه‌های عمیق‌تر پوست و محیط اطراف جذب می‌کنند و آن را به سمت سطح می‌کشند.

نرم‌کننده‌ها: این مواد مانند شی باتر روغن جوجوبا، یک سد محافظ روی سطح پوست ایجاد می‌کنند و مانع از دست دادن آب از طریق تبخیر می‌شوند.

کاربرد کرم آبرسان پوست

کرم‌های آبرسان پوست نوعی برای کمک به حفظ رطوبت پوست طراحی شده‌اند. آنها برای جذب آب به لایه‌های بالایی پوست و جلوگیری از تبخیر آب کاربرد دارند. کرم‌های آبرسان بخش مهمی از یک روتین مراقبت از پوست هستند.

شما با استفاده از کرم آبرسان مناسب می‌توانید به حفظ رطوبت، صاف ماندن و جوان‌تر به نظر رسیدن پوست خود کمک کنید.

همان‌طور که در بخش فواید آبرسان‌ها ذکر کردیم، کرم‌های آبرسان پوست می‌توانند در کاهش ایجاد چین‌وچروک، پیشگیری از خشکی و تقویت سد پوستی تأثیر بگذارند.

علاوه‌بر این مواد آبرسان‌ها عملکرد سایر محصولات مراقبت از پوست را هم تقویت می‌کنند. این محصولات به جذب بهتر کرم‌های ضدآفتاب و سرم‌های تقویتی ویژه با اهداف خاص کمک می‌کنند.

آبرسان پوست

تفاوت آبرسان و کرم مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها ترکیباتی با پایه روغنی مثل روغن‌های معدنی، وازلین و نرم‌کنندهایی مثل استرها و روغن‌های گیاهی هستند. آن‌ها روی سطح پوست لایه‌ای ایجاد می‌کنند که از خروج آب جلوگیری می‌کند. مرطوب‌کننده‌ها باعث می‌شوند پوست‌تان صاف و یک‌دست‌ باشد و کمتر دچار خشکی شود.

از طرف دیگر آبرسان‌ها یا هیدراتورها، مواد جذب‌کننده رطوبتی مانند گلیسیرین یا اسید هیالورونیک دارند که آب را از محیط یا داخل بدن جذب می‌کنند و به سمت پوست می‌کشانند و آن را روی پوست‌تان نگه می‌دارند

. هر دوی این محصولات در تلاش‌اند تا آب را روی پوست شما نگه دارند، اما روشی که با استفاده از آن این کار را انجام می‌دهند با هم فرق دارد.

شناخت عملکرد و نحوه کار این محصولات کمک‌مان می‌کند تا بتوانیم محصولی که با توجه به نوع پوست‌مان به آن نیاز داریم را راحت‌تر انتخاب کنیم و در نهایت به پوستی هیدراته و سالم برسیم.

استفاده از کرم های آب رسان چه فوایدی برای پوست دارد؟

مهمترین ویژگی استفاده از کرم آبرسان پوست، حفظ رطوبت و شادابی پوست است، همچنین  مزایای دیگری را نیز دارا می باشد که عبارتند از :

  • در کاهش علائم پیری پوست موثر است: آبرسانی پوست می تواند از ایجاد خطوط و چین و چروک های زودرس جلوگیری کند و به کاهش ظاهر چین و چروک های موجود کمک کند. تحقیقات نشان داده است افرادی که از کرم های آبرسان استفاده می کنند نسبت به افرادی که پوست خشکی دارند چین و چروک های شان بسیار کمتر می باشد.
  • ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست که مانند سدی در برابر آلودگی های محیطی است: برخی از مواد برای مشکلات پوستی خاص مانند رتینول برای خطوط و بنزوئیل پراکسید برای آکنه می تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شوند. کرم های آبرسان می تواند از ایجاد مشکلات بیشتر پوستی مانند خارش و لایه برداری ناشی از این محصولات جلوگیری کند.
  • حذف کامل یا روشن تر کردن لکه های پوست
  • حفظ رطوبت و افزایش آب در لایه اپیدرم پوست
  • کم کردن خطوط ریز روی صورت که در اثر افزایش سن به وجود آمده اند.
  • بخشیدن ظاهری زیبا و جوان به چهره
  • انعطاف پذیری بهتر در برابر اشعه ماورای بنفش: بسیاری از کرم های آبرسان دارای SPF برای محافظت بیشتر از پوست در برابر اشعه های مضر UV در تابستان و همچنین در زمستان هستند. شما می توانید محصولاتی را پیدا کنید که ترکیبی از کرم های آبرسان و ضد آفتاب های معمولی هستند که می تواند مکمل شگفت‌انگیزی برای روتین مراقبت از پوست شما باشد.

انواع آبرسان

آبرسان‌ها در شکل‌های مختلف و متناسب با انواع پوست طراحی و عرضه می‌شوند:

کرم‌ها: رایج‌ترین نوع این محصولات هستند و سطح متعادلی از آبرسانی را ارائه می‌دهند و برای اکثر پوست‌ها مناسب‌اند.

لوسیون‌ها: سبک‌تر از کرم‌ها هستند و برای پوست‌های چرب یا مستعد آکنه کاملاً ایده‌آل‌اند.

ژل: این محصولات بر پایه آب و بدون چربی‌اند، و برای پوست‌های چرب و آب و هوای گرم مناسب هستند.

سرم‌ها: فرمول‌های بسیار غلیظ با موادی خاص‌اند که نگرانی‌هایی مانند چین و چروک یا رنگ ناهموار پوست را هدف قرار می‌دهند.

ماسک‌ها: راهکارهای فشرده آبرسانی با اثر موقت برای تقویت پوست هستند.

مصرف آب به‌ تنهایی می‌تواند رطوبت پوست را تأمین کند؟

با تمام فوایدی که مصرف آب دارد باید بگوییم که مصرف آن به‌ تنهایی نمی‌تواند رطوبت پوست را تأمین کند. شاید هنگام بیرون آمدن از حمام متوجه شده باشید که آب اضافی روی پوست شما سریع تبخیر می‌شود که همین باعث ازبین‌ رفتن چربی طبیعی پوست خواهد شد.

پس هرچه بیشتر پوست خود را کرم مرطوب‌ کننده و سرم آبرسان دور نگهدارید، به همان میزان به پوست خود آسیب می‌رسانید. در ادامه به موادی که باید مورد استفاده قرار دهید اشاره خواهیم کرد.

آبرسانی عمیق پوست در منزل

آبرسان پوست خانگی با روش‌های طبیعی می‌تواند یک راهکار برای سلامت پوست باشد. این روش‌ها که شامل ماسک آبرسان خانگی، روغن‌های گیاهی و بخور دادن است. هرکدام از اینها را در این بخش مورد بررسی قرار خواهیم داد.

ماسک آبرسان پوست خانگی برای پوست چرب

اگر پوست شما چرب است و همیشه برق می‌زند و بعد از هر بار شستن صورت دوباره به همان حالت قبلی خود برمی‌گردد، شما دارای پوست چربی هستید که مستعد جوش و منافذ زیاد است.

این باور را هم که پوست چرب نیازی به آب رسانی ندارد را از خود دور کنید. پوست دارای ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید بوده که باید آب رسانی شود. ماسک آبرسان خانگی با خیار برای پوست چرب مناسب است.

ماسک آبرسان پوست خشک

آبرسانی پوست خشک با استفاده از ژل آبرسان یا با مقداری آلوئه‌ ورا با یک قاشق عسل و چند قطره روغن نارگیل به‌ خوبی پوست را آبرسانی می‌کند. مقاله معجزه آلوئه ورا برای پوست را در این زمینه می‌توانید مطالعه کنید.

همچنین با یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری نشاسته یک ماسک آبرسان قوی پوست درست کنید و آن را روی پوست خود به مدت بیست دقیقه قرار دهید. بدین ترتیب می‌توانید به راحتی به هایدریت کردن پوستتان کمک کنید.

بهترین سن برای شروع مصرف کرم آبرسان پوست چیست؟

سرعت چروک شدن پوست بعد از سن 30 سالگی افزایش می‌یابد. اما بیشتر متخصصان توصیه می‌کنند که استفاده از محصولات مراقبت از پوست از جمله کرم آبرسان بهتر است از دهه 20 زندگی شروع شود. در بعضی موارد حتی به نوجوانان نیز توصیه می‌کنند که روتین پوستی داشته باشند.

به طور کلی پس از دوران بلوغ باید توجه جدی‌تری به سلامت پوست داشته باشیم. دقت کنید که کرم آبرسان برای همه افراد مناسب نیست. فقط در صورت کم‌آبی پوست باید به سراغ مصرف این محصول بروید.

آبرسان پوست

لزوم استفاده از کرم آبرسان پوست

پوست خشک با علائمی همچون پوسته پوسته شدن، قرمزی و تحریک‌پذیری همراه است. اما پوست کم‌آب ممکن است کدر به نظر برسد، خارش داشته باشد، چین و چروک‌های سطحی زیادی داشته باشد و چشم‌ها گود افتاده به نظر برسد. در این صورت باید از کرم آبرسان استفاده شود.

 

تولیدی حمیدی، با ضمانت فروش و ضمانت خرید در کنار شماست

 

اگر فردی که پوست دهیدراته دارد از کرم آبرسان استفاده نکند، خیلی زود پوستی چروکیده خواهد داشت و علائم پیری در آن نمایان خواهد شد. همچنین جهت حفظ شادابی، نرمی و درخشندگی پوست باید از کرم آبرسان استفاده شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user