Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
2 مرداد 1403

از کرم ضد آفتاب در چه مکان هایی استفاده کنیم؟ + نکات استفاده از ضد آفتاب !

بهترین کرم ضد آفتاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اگر SPF بالا تنها ملاک شما برای خرید کرم ضد آفتاب است، پس لازم است نکاتی را در مورد ضد آفتاب‌ها به شما بگوییم که احتمالا تا به حال چیزی در مورد آن‌ها نشنیده‌اید.

۲۷ می به عنوان روز جهانی ضد آفتاب شناخته می‌شود، روزی که رسما شروع تابستانی گرم به حساب می‌آید و باید پوست خود را برای آفتاب سوزاننده آماده کنیم. پس بهتر است بیشتر در مورد ضد آفتاب‌ها و بهترین‌هایشان بدانیم.

همه‌ی کرم‌های ضد آفتاب از پوست شما محافظت نمی‌کنند!

بسیاری از کرم‌های ضد آفتاب تنها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVB آفتاب محافظت می‌کنند و اشعه‌های خطرناک UVA هنوز همان‌جا هستند. برای آن که تفاوت بین UVA و UVB را به صورت دقیق متوجه شوید، نکات زیر را بخوانید:

کرم ضد آفتاب

  • اشعه‌های UVB خورشید موجب آسیب به لایه‌ی رویی پوست و آفتاب سوختگی می‌شود.
  • اشعه‌های UVA مسئول به وجود آمدن چین و چروک‌ها، پیری زودرس و آسیب رسیدن به DNA پوست هستند.
  • طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه در نهایت موجب بیماری‌های پوستی و به ویژه سرطان پوست می‌شود، اشعه‌های UVA است

افزون بر استفاده از کرم ضد آفتاب چگونه می‌توانیم از پوست‌ خود محافظت نماییم؟

  • در صورت امکان، زمان خارج شدن از خانه در سایه راه بروید؛ به خاطر داشته باشید که پرتوهای خورشید میان ساعت‌های ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر شدیدا قوی هستند.
  • اگر در محلی هستید که دسترسی به سایه ندارید، می‌توانید از چتر نیز استفاده نمایید. ما تصور می‌کنیم که چتر را تنها در روزهای بارانی باید استفاده کرد اما اگر بهتر تفکر کنیم، صدمه نور خورشید بسیار بیشتر از صدمه احتمالی ناشی از خیس شدن زیر باران می‌باشد.
  • از خود در برابر نور مضر خورشید با لباس مناسب حافظت نمایید. در صورت نیاز از لباس‌های آستین بلند با وزن سبک، شلوار بلند، کلاه لبه‌دار و عینک آفتابی استفاده نمایید.
  • در نزدیکی برف، آب، شن و ماسه احتیاط زیادتری به خرج بدهید، چرا که آن‌ها قادرند تا پرتوهای مضر خورشید را منعکس کرده و احتمال ایجاد خطر آفتاب‌سوختگی را افزایش ‌دهند.
  • ویتامین دی را در برنامه غذایی خود قرار دهید و آن را از طریق مواد غذایی دارای ویتامین دی دریافت نمایید یا با مشورت پزشک مکمل‌های ویتامین دی مصرف نمایید. جهت دریافت ویتامین D در برابر نور خورشید قرار نگیرید.
  • جهت پوشاندن تمام پوست‌ خود که در برابر نور خورشید قرار دارد، از مقدار لازم و مناسب ضدآفتاب استفاده نمایید. بیشتر بزرگسالان تقریبا ۳۰ گرم کرم، برابر با پر شدن یک لیوان کوچک، جهت پوشاندن کل بدن خود نیاز دارند.
  • فراموش نکنید که در بخش‌های فاقد پوشش پا، دست، گردن، گوش‌ها و بالای سر خود (در حالتی که مو آن را پوشش نمی‌دهد) نیز از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پیش از بیرون رفتن از خانه، به پوست خود در صورتی که خشک است ضد افتاب بزنید.
  • همچنین لب‌ها نیز امکان دارد به سرطان پوست مبتلا شوند. به همین علت جهت محافظت از لب‌های خود از بالم لب یا رژ لب‌هایی استفاده نمایید که دارای ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر هستند.
  • زمانی که از خانه خارج می‌شوید و در فضای باز قرار می‌گیرید، حدودا هر دو ساعت یک‌بار و پس از تعریق و شنا کردن، کرم ضدآفتاب خود را طبق دستورالعمل روی تیوب تمدید نمایید.
  • اگر برایتان سوال پیش آمده که آیا برای تمدید ضدآفتاب باید صورت را بشوییم یا خیر، باید بدانید که بله پیش از تمدید ضدآفتاب بایستی صورت خود را بشویید. شستن صورت پیش از تمدید کرم ضدآفتاب بسیار ضروری بوده و اگر به خوبی انجام نگردد، اغلب سبب بروز انواع جوش‌ها و آکنه خواهد شد.
  • از سولاریوم یا برنزه کردن بدون آفتاب حتما خودداری کنید. پرتو فرابنفش خورشید یا دستگاه‌های برنزه‌کننده قادرند تا موجب ایجاد چین‌ و چروک‌ و حتی سرطان پوست گردند.

آیا استفاده از ضد آفتاب دور چشم ضروری است؟

پوست دور چشم نازک‌تر از پوست قسمت‌های دیگر صورت است و علائم پیری پوست زودتر در اطراف چشم با چین و چروک خود را نشان می‌دهد. فرمولاسیون ضد آفتاب دور چشم به‌گونه‌ای است که باعث عدم واکنش و سوزش پوست اطراف چشم می‌شوند. به همین دلیل افرادی که پوست حساس دارند توصیه می‌شود از کرم ضد آفتاب دور چشم استفاده کنند.

کرم ضد آفتاب

افرادی که پوست چرب دارند و از کرم ضد آفتاب فاقد چربی استفاده می‌کنند، احتمال دارد که پوست اطراف چشم‌شان دچار خشکی و کم‌آبی شود، این افراد هم برای محافظت از پوست اطراف چشم بهتر از از ضد آفتاب دور چشم استفاده کنند.

اگر پوست حساسی ندارید می‌توانید از ضد آفتاب صورت برای دور چشم خود استفاده کنید، اما دقت کنید که پوست واکنش نشان ندهد و آبرسانی اطراف چشم پیش از زدن ضد آفتاب انجام شود.

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

 ضد آفتاب را چگونه مصرف کنیم؟ برای گرفتن پاسخ این سوال خود، آموزش زدن کرم ضد آفتاب را در ویدیو زیر ببینید و گام به گام از روی نکات زیر پیش بروید.

  1. هنگام مصرف ضد آفتاب تمامی نواحی صورت و بدن خود را که در معرض نور خورشید قرار دارند، با ضد آفتاب بپوشانید.
  2. بهتر است اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب کننده پیش از زدن کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
  3. حدود نصف قاشق چایخوری یا اندازه دو انگشت ضد آفتاب را روی پیشانی، گونه‌ها، بینی، چانه، گردن و دیگر بخش‌های قرار گرفته در معرض تابش آفتاب قرار دهید.
  4. ضد آفتاب را به‌ آرامی روی پوست ماساژ دهید تا جذب پوست شما شود.
  5. بهتر است ضد آفتاب رنگی یا کرم پودری را با یک پد آرایشی پخش کنید تا یکدست روی پوست صورت بنشیند.

چه میزان ضد آفتاب باید استفاده کرد؟

اغلب افراد وقتی ضدآفتاب می‌زنند،‌ مقدار کافی از آن را به پوست نمی‌مالند و میزان مصرف آنها تنها ۲۵ تا ۵۰ درصد مقدار لازم است. ضدآفتاب باید به قدری استفاده شود که یک لایه نازک بر روی پوست تشکیل دهد و بتواند اثر محافظتی خود را به طور کامل اعمال کند.علاوه بر این، در حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید.

آیا کرم‌های ضدآفتاب برای سلامتی مضرند؟

برخی نگرانند که استفاده مداوم کرم‌های ضدآفتاب، سلامتی‌شان را به خطر بیندازد. استفاده از کرم‌های ضدآفتاب و در زیر سایه قرار داشتن خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می‌دهد. سازمان غذا و داروی آمریکا تمامی محصولات ضدآفتاب را در رده داروهای بدون نسخه قرار داده است.

شواهد علمی نشان می‌دهد استفاده از ضد آفتاب، آسیب‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اشعه‌های خورشید به پوست را به حداقل می‌رسانند. ادعاهایی مبنی بر اینکه مواد مؤثر کرم‌های ضدآفتاب سمی‌اند یا سلامتی انسان را به خطر می‌اندازند، ثابت نشده‌ است. با این حال، در انتخاب مناسب بهترین کرم ضد آفتاب وسواس داشته باشید. یعنی، اولین محصولی را که دیدید، نخرید. در عوض، محصول درست و مناسبی را پیدا کنید. متخصصان می‌گویند باید از محصولاتی که مواد زیر را دارند خودداری کنید:

  • اکسی بنزون: این ماده می‌تواند وارد جریان خون شود یا واکنش‌های پوستی آلرژیک را تحریک کند.
  • رتینیل‌ پالمیتات: این عنصر ممکن است سرعت رشد تومورها و ضایعات پوستی را افزایش دهد.

در عوض، متخصصان توصیه می‌کنند، دنبال محصولاتی باشید که در آنها از «اکسید ‌روی» یا «دی ‌اکسید تیتانیوم» استفاده شده است.

 

عمده استایل مجموعه ای برای توسعه کسب و کار مغازه ات. عمده استایل همراه با تضمین قیمت و فروش

اگر در مورد برخی مواد مؤثر کرم‌های ضدآفتاب نگران هستید، می‌توانید فرمولاسیونی را انتخاب کنید که حاوی مواد مؤثر فعال متفاوت باشد. تا زمانی که کرم‌ ضدآفتاب شما طیف گسترده، دارای SPF 30 یا بالاتر و مقاوم در برابر آب است، از پوست شما در مقابل نور خورشید محافظت می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user