Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
12 تیر 1402

افزایش سرعت رشد مو! + چگونه رشد مو را سرعت دهیم

معرفی چند روش برای افزایش رشد مو سر

حالا که با مراحل مختلف رشد مو آشنا شدید، در این بخش چند نمونه از ساده‌ترین روش افزایش رشد مو سر را برای شما عزیزان توضیح می‌دهیم:

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

رژیم غذایی سالم داشته باشید

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل، نه تنها در افزایش رشد مو، بلکه برای حفظ سلامت تمام ارگان‌های بدن موثر است. توصیه می‌کنیم مواد غذایی مانند سبزیجات برگ‌دار، دانه غلات، حبوبات، ماهی و مرغ را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

علاوه بر این، ساختار مو از مقدار زیادی پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین برای حفظ درخشش آن به پروتئین نیاز خواهد داشت. پس حتماً روزانه مقدار مناسبی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری را مصرف کنید

مراحل رشد مو چگونه است؟

رشد مو سه مرحله دارد که شامل آناژن، کاتاژن و تلوژن می‌شوند. آناژن، مرحله رشد مو است که بین ۲ تا ۶ سال طول می‌کشد. پس از آن نیز مرحله کاتاژن آغاز می‌شود که مختص به انتقال و بازسازی فولیکول مو است. تلوژن نیز مرحله بعدی است که در آن رشد موها متوقف شده و وارد فاز استراحت خواهند شد.

به طور تقریبی موی انسان در یک سال، حدود ۱۵ سانتی‌متر رشد می‌کند. اما می‌توان با چند روش ساده، این مقدار را افزایش داد

ماساژ پوست سر به رشد سریع مو کمک بسیاری می‌کند

  • به آرامی، با نوک انگشتان خود (نه با ناخن) پوست سرتان را ماساژ دهید.
  • یک قاشق سوپ‌خوری روغن نارگیل را کمی گرم کنید تا به صورت مایع درآید.
  • انگشتان خود را در روغن فرو کنید، سپس پوست سر خود را به صورت دایره‌ای ماساژ دهید.

ماساژ دادن پوست سر نه‌تنها باعث احساسی مطلوب می‌شود، بلکه به تحریک گردش خون هم کمک می‌کند؛ همچنین موجب حرکت چربی‌های پوست سر که تقویت کننده ریشه مو هستند و مرطوب ماندن موی شما می‌شود.

ماساژ پوست سر با ماده محرکی چون روغن نارگیل، باعث افزایش احتمال رشد موهایی قوی و بلند می‌شود. روغن نارگیل حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری است و یک نرم کننده موی طبیعی به شمار می‌آید. البته باید دقت کنید روغن نارگیل خالص (بدون الکل) تهیه کنید.

کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب

شما نیاز به آرایشگری دارید که موی شما را به خوبی بشناسد. برای رشد سریع مو لازم است هر ۳ ماه یک بار به آرایشگاه بروید و نوک موها و موخوره‌ها را کوتاه کنید.

شاید کوتاه کردن مو، برای کسی که می‌خواهد موهایش را بلند کند، غیرعقلانی به نظر آید، اما اگر به دنبال رشد متعادل موهایتان هستید، باید بدانید که کوتاه کردن مو بسیار مهم است.

آسیب دیدن ساقه مو و به وجود آمدن موخوره، به این دلیل که منجر به نازک شدن و شکنندگی موها می‌شود، مانعی برای رشد و سلامت مو است. به همین دلیل، کوتاه کردن مرتب نوک موها، برای افزایش قد مو و جلوگیری از گسترش موخوره ضروری است.

پس دانستیم که کوتاه کردن مرتب نوک موها چگونه باعث افزایش رشد مو می‌شود. البته نباید در کوتاه کردن مو افراط کرده و موهای خود را با فاصله زمانی بسیار کم، کوتاه کنید.

موهای خود را زیاد برس نزنید

برس زدن روزانه مو نباید بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. بیشتر خانم‌ها معتقدند راز داشتن موهای بلند و سالم، برس زدن است. عده‌ای دیگر به دلیل اینکه معتقدند برس زدن مو، منجر به ریزش مو می‌شود، موهای خود را مگر در مواقع ضروری، شانه نمی‌زنند. هر دو کار اشتباه است.

برس زدن باعث تحریک پوست و آزادسازی چربی‌های طبیعی مو و همچنین گسترش این چربی‌ها در تارهای مو می‌شود. برای اینکه موهایتان شکننده نشود و همچنین  جلوگیری از ریزش مو موهایتان را به آرامی برس بزنید؛ در غیر این صورت دچار طاسی سر خواهید شد.

کاهش استرس باعث افزایش سرعت رشد موها می‌شود

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که از موهایتان به صورت ویژه‌ای مراقبت کنید و با ملایمت با آن‌ها رفتار کنید، اما به نتیجه دلخواهتان در رشد مو نرسیده باشید. سطح بالای استرس باعث اختلال در رشد مو و در نهایت ریزش موی سر می‌شود‌ و این یعنی تارهای مو در مرحله آناژن، آن گونه که باید، رشد نمی‌کنند.

استرس به دلیل عوامل فیزیولوژیکی و روانشناختی به وجود می‌آید و موجب تأثیر منفی در سلامت و رشد سریع مو می‌شود. استرس باعث از دست دادن حجم مو و کدر و ضعیف شدن آن می‌شود.

شما می‌توانید با انجام منظم یوگا، مدیتیشن و ورزش‌هایی از این قبیل، استرس خود را کاهش دهید و با خواندن کتاب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه‌تان، موجب آرامش ذهن خود شوید.

همچنین شما نیاز دارید برای حفظ سلامت موهای خود، چرخه خواب و بیداری مناسبی داشته باشید. به طور کلی می‌توان گفت بهتر است ۸ ساعت بخوابید. البته میزان خواب کافی برای افراد در سنین مختلف متفاوت است. در مقاله دیگر ما با عنوان سلامت خواب می‌توانید میزان مناسب خواب برای خود را بیابید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز