Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

برطرف کردن بوی عرق پا چگونه است؟ + روش های بر رفع بوی عرق پا

هیپر هیدروز (تعریق بیش از حد) حدود پنج درصد از مردم سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده و غدد عرق پاهای افرادی که به هیپر هیدروز پا مبتلا هستند به تولید بیش از حد عرق ادامه داده که برای این افراد می‌تواند آزار دهنده و حتی شرم آور باشد.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

راه‌های زیادی برای مقابله به هیپر هیدروز پا وجود دارد. در این مقاله از سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی، ۱۲ روش برای پیشگیری و مدیریت تعریق پاها آمده که به شرح زیر است:

 

جلوگیری از تعریق پاها

۱) ثبت مواقع تعریق پاها: مواقع تعریق پاها را در دفترچه‌ای ثبت کرده و به دنبال یک الگو باشید. غذاها، موقعیت‌ها یا احساساتی که تعریق را تشدید می‌کنند شناسایی کرده و سپس اقداماتی جهت اجتناب از این عوامل یا محدود کردن آنها انجام دهید.

 

۲) پوشیدن جوراب‌های مناسب: بهترین نوع جوراب را با توجه به فعالیت و فصلی که در آن هستید، انتخاب کنید. در طول ماه‌های گرم برای داشتن تهویه مناسب، جوراب‌ پنبه‌ای بپوشید. جوراب‌های پشمی، گزینه‌ای مناسب برای ماه‌های سردتر هستند. از پوشیدن جوراب‌های نایلونی پرهیز کنید چرا که این مواد مصنوعی رطوبت را در پاها نگه می‌دارند.

 

 

برخی از جوراب‌های ورزشی نیز به گونه‌ای تولید می‌شوند که رطوبت را از پاها دور می‌کنند. انواع دیگر جوراب‌های ورزشی نیز از عرق گیرها و مواد شیمیایی برخوردارند که تعداد باکتری‌های پاها را کاهش داده و رطوبت و بوی پا را به حداقل می‌رساند.

 

 

۳) استفاده از پودر ضد قارچ: پودر ضد قارچ بو و رطوبت را از پاها دور نگه می‌دارد. یکی از جایگزین‌های این پودرها، نشاسته ذرت است. می‌توانید مقدار کمی از نشاسته ذرت را روی پاها بریزید. اگرچه قدرت ضد قارچی آن مانند پودرهای ضد قارچ نیست.

 

۴) استفاده از ضد عرق‌ها: میزان غدد عرقی پاها در هر سانتی متر مربع از پاها به نسبت دیگر بخش‌های بدن بیشتر است. به طوری که در هر پا حدود ۱۲۵ هزار غده عرقی وجود دارد. دئودورانت‌های ضد عرق درمانی آسان برای تعریق پاهاست.

 

این محصولات به طور موقت غدد عرقی را مسدود می‌کنند. بر اساس توصیه آکادمی پوست ایالات متحده آمریکا ضد عرق را قبل از خواب روی پاها اعمال کرده و صبح پاها را بشویید. به مدت سه تا چهار شب به طور متوالی این کار را تکرار کنید و پس از آن هفته‌ای یک یا دو مرتبه این عمل را انجام دهید.

 

عرق پا

 

علل عرق کردن پا

مشخص کردن علت دقیق این حملات عرق شدید همچنان برای محققان چالش برانگیز است، اما احتمالاً یک ارتباط ارثی وجود دارد. به طور معمول هایپرهیدروز در دوران کودکی یا نوجوانی خود را نشان می دهد، اما می تواند در هر سنی رخ دهد.

 

برخی از انواع هایپرهیدروز می توانند ثانویه باشند، به این معنی که نتایج بیماری های دیگری باشد. با این حال، هایپرهیدروز پلانتار معمولاً موارد زیر است:

 

  • همراه با تعریق زیاد روی کف دست
  • ایدیوپاتیک/اولیه، به این معنی که هیچ علت قابل شناسایی وجود ندارد.

 

به ندرت، برخی از سندرم های ژنتیکی می توانند علت ثانویه تعریق بیش از حد کف دست و پا باشند.

 

اگر نگران هستید که عرق کردن پای شما به دلیل بیماری تشخیص داده نشده است، با پزشک خود مشورت کنید.

 

چگونه عرق کردن دست و پا را درمان کنیم؟

برای درمان این مسئله چندین روش وجود دارد. از درمان‌های کوتاه مدت می‌توان به ضدعرق‌های معطر اشاره کرد. این ضدعرق‌ها تا 48 ساعت می‌توانند بوی بد بدن را محو کنند و مانع از تعرقی بیش از اندازه بدن شوند. برای افزایش اثر ضدعرق باید دنبال محصولاتی باشید که حاوی کلرید آلومینیوم باشد.

 

این عنصر باعث اثربخشی بیشتر ضدعرق می‌شود. برای درمان بلند مدت تعریق زیاد می‌توانید از بوتاکس استفاده کنید. بعضی متخصصان پوست بوتاکس را روشی کاملاً اثربخش برای درمان عرق‌کردن می‌دانند؛ اما شواهد نشان می‌دهد که اثر این روش 4 تا 6 ماه پایداری دارد. از این روش برای کاهش تعریق کف دست و زیربغل استفاده می‌شود.

 

یکی از به‌روزترین درمان‌هایی که برای کاهش تعریق معرفی شده است یونتوفورزیس نام دارد. در این درمان جریان برقی با ولتاژ پایین از غدد عبور می‌دهند تا فعالیت آن‌ را کاهش دهند؛ اما این روش هم مانند بوتاکس موقتی است و بعد از چند ماه از بین می‌رود.

 

در این روش کف دست‌ها یا پا را روی سطح صاف دستگاه قرار می‌دهیم این دستگاه برای کاهش عرق زیر بغل هم استفاده می‌شود. کارکردن با این دستگاه آسان است و افرادی که تمایل دارند، می‌توانند آن‌ را تهیه کنند و در خانه از آن استفاده کنند

 

جوراب مناسب بپوشید

با توجه به فعالیتی که انجام می دهید یا وضعیت آب و هوایی، جوراب مناسب بپوشید.

 

برای مثال بهتر است در روزهای گرم از جمله تابستان جوراب نخی برای تهویه مناسب بپوشید. همچنین برای روزهای سرد زمستانی جوراب های پشمی گزینه بسیار مناسبی هستند.

 

بهتر است جوراب های پلاستیکی نپوشید، چرا که این جوراب های رطوبت را به دام انداخته و زمینه ابتلا به بیماری های قارچی را فراهم می کنند.

 

برخی از جوراب ها نیز برای دور کردن رطوبت از پوست طراحی شده اند. می توانید جوراب های جذب کننده رطوبت را برای فعالیت های ورزشی از فروشگاه های لوازم ورزشی خریداری کنید.

 

انواع دیگری از جوراب های ورزشی نیز وجود دارند که دارای روزنه های تهویه یا حاوی مواد شیمیایی هستند. این جوراب های می توانند در کاهش تعداد باکتری های روی پا، کاهش رطوبت و رفع بوی بد پا موثر باشند.

 

ضدعرق ها را به کار بگیرید

در مقایسه با دیگر نواحی بدن، پاها دارای غدد غرق بیشتری در سطح پوست خود هستند. تقریبا 125000 غده ی عرق در هر پا وجود دارد. این موضوع اهمیت کنترل و رفع تعریق کف پا را نسبت به نواحی دیگر بیشتر می کند.

 

مام یا دئودورانت ها نوعی داروی ضدتعریق بی خطر برای کنترل این مشکل هستند. این محصولات با مسدود کردن موقت غدد عرق، به کاهش تعریق کمک می کنند.

 

بهتر است این محصولات را قبل از خواب استفاده کرده و صبح پس از بیدار شدن آن را بشویید. در ابتدا این کار را 3 یا 4 شب متوالی انجام داده و سپس هفته ای یک یا دو بار از آن استفاده کنید.

 

در انتخاب کفش مناسب دقت کنید

اگر شاغل یا محصل باشید، ممکن است پای شما مدت زمان زیادی در کفش باشد. این موضوع زمینه تعریق را افزایش می دهد. سعی کنید کفشی را انتخاب کنید که قابلیت تهویه مناسبی داشته و محیط پای شما را بسیار گرم و مرطوب نکند.

 

از خرید و پوشیدن کفش های پلاستیکی اکیدا خودداری کنید. زیرا جریان هوای مناسبی در این کفش ها وجود نداشته و ممکن است عرق را در داخل کفش به دام بیاندازد. کفش های چرم گزینه مناسبی هستند.

 

اندازه کفش نیز بسیار مهم است. کفش های بسیار تنگ حرکت انگشتان پا را محدود کرده، تهویه هوای مناسبی ندارد و باعث افزایش میزان تعریق پا می شود.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی وخرید پوشاک عمده انجام بدی و عمده فروشیو بیاری مغازت.

 

نوع کفی کفش نیز در میزان تعریق پا موثر بوده و می توانند باعث کاهش و بهبود این مشکل شوند. برخی کفی ها می توانند عرق پا را به خود جذب کنند و از مرطوب باقی ماندن پا جلوگیری کنند. علاوه بر این برخی کفی ها خاصیت خوشبوکنندگی داشته و از بوی بد پا جلوگیری می کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز