Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

بر طرف کردن لکه های آفتاب سوختگی چگونه است؟

همه ما خواهان پوستی سالم و صاف هستیم تا جوان و زیبا بنظر برسیم اما همیشه شانس با ما همراه نیست و به هر دلیلی با گذشت زمان مشکلات مختلف پوستی بروز پیدا می کنند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازه . از پخش عمده پوشاک بچگانه بگیر تا پوشاک کلی

 

یکی از این مشکلات پوستی لکه های قهوه ای رنگ هستند که به دلیل قرار گرفتن در معرض بیش از حد آفتاب سوختگی ظاهر می شوند و عامل به وجود آمدن این لکه ها اشعه مضر ماورا بنفش خورشید است . این لکه ها در گونه ها، بینی، پیشانی، بازوها و شانه ها یافت می شوند.

 

معمولا از سن یک تا دو سالگی شروع می شوند و در زمستان روشن تر اما در تابستان تیره تر می باشند. قرار گیری در معرض نور خورشید باعث تولید ملانین می شود و رسوب بیش از حد ملانین در یک نقطه نیز باعث ایجاد لک خواهد شد.

 

انواع مختلف لک های ناشی از آفتاب صورت:

1. افیلید ها:

این نوع از لک ها بین مردم بسیار شایع می باشد و به رنگ قهوه ای تیره است .اگرچه آنها ژنتیکی هستند اما می توانند در اثر قرارگیری در معرض آفتاب نیز ایجاد شوند.

 

2. عدسی های خورشیدی :

این نوع از عدسی ها با لکه های قهوه ای تیره روی پوست مشخص می شوند. آنها در بزرگسالی هنگامی که در معرض نور خورشید قرار بگیرند رشد می کنند و میتوان را به عنوان نقاط پیری و لکه های آفتابی دسته بندی کرد.

 

دانستن عوامل خطر لکه ها و زمانی که باید دنبال مراقبت های پزشکی باشید ضروری است . برخی مطالعات نشان می دهد که علاوه بر یک ژن خاص و قرار گیری در معرض نور خورشید که باعث ایجاد لکه های صورت می شود، نوع ملانین ها نیز دراین قضیه دخیل هستند :

 

1- فنوملانین :مبتلایان به این نوع ملانین پوست روشن و موهای قرمز و بلوند دارند .پوست آن ها به خوبی برنزه نمی شود. فنوملانین از پوست دربرابر اشعه ماورا بنفش محافظت نمی کند پس درنتیجه احتمال ایجاد لک ها را بالا می برد.

 

2-امولنین : این نوع ملانین در افرادی یافت می شود که موهای مشکی و قهوه ای دارند. افراد مبتلا به امولنین ، پوستشان به راحتی برنزه می شود و دربرابر اشعه ماورا بنفش محافظت می شوند.

 

حقایقی در مورد لک ها:

  1. اساسا این لکه های ریز برروی پوست در معرض آفتاب به رنگ قهوه ای روشن دیده می شوند.
  2. لکه ها نشانه ای از آسیب پوستی هستند و به دلیل افزایش تولید ملانین در چند نقطه از بدن یافت می شوند همچنین از کرم به قهوه ای تغییر رنگ خواهند داد.
  3. جدا از پرتوهای خطرناک ماورا بنفش ، علت دیگر وجود لکه ها عدم تعادل هورمونی و عامل ژنتیکی نیز می باشد.
  4. این لکه ها کاملا بی خطر هستند و عامل سرطان پوست نمی باشند مگر آنکه ماهیتی غیر معمول داشته باشند که دراین شرایط باید به پزشک مراجعه کرد.

روش‌های پیشگیری
تنها راهکار پیش‌گیری از ایجاد لکه‌های پوستی ناشی از آفتاب، خودداری از قرار گرفتن در معرض اشعه‌ها UVA و UVB است. برای این منظور:

 

آفتاب سوختگی

 

– از دستگاه‌های برنزه کننده استفاده نکنید.
– بین ساعت ۱۰ صبح تا ۳ عصر در برابر نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید.
– قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.
– کرم ضدآفتاب را طبق دستورالعمل آن به طور مستمر تجدید کنید.
– از لوازم آرایشی دارای SPF‌ استفاده کنید.
– پوست خود را با لباس بپوشانید.

 

در ادامه به چند راهکار ساده برای از بین بردن این لکه ها اشاره شده است.

۱ – آب لیمو
آب لیمو خاصیت سفید کنندگی دارد. بنابراین می‌توانید آب لیمو تازه را به کمک یک پنبه تمیز به پوست صورت و دست ها بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس با آب سرد بشویید. این فرآیند را دوبار در روز به مدت دو ماه تکرار کنید تا شاهد معجزه آن باشید. آب لیمو علاوه بر کمک به محو کردن لکه های قهوه‌ای، سبب نرمی، زیبایی وروشنی پوست می‌شود.

 

اگر پوستتان حساس است، آب لیمو را با مقداری عسل و آب رقیق کنید؛ همچنین می‌توان مقداری روغن زیتون به این ترکیب اضافه کرد.

 

۲-سرکه سیب
سرکه سیب یک درمان طبیعی برای از بین بردن انواع لکه است. سرکه را با مقدار مساوی آب و عسل مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید. این فرآیند را یک بار در روز و به مدت یک هفته تکرار کنید.

 

روش دیگر اضافه کردن نصف قاشق سرکه سیب به چند قاشق آب پرتقال است. این روش نیز دو بار در روز به مدت چهار تا پنج هفته توصیه شده است.

 

۳-آلوئه ورا
خواص درمانی و زیبایی آلوئه ورا بر کسی پوشیده نیست. آلوئه ورای تازه را روی پوست صورت مالش دهید و بعد از ۳۰ دقیقه با آب سرد بشویید و آن رو دوبار در روز تکرار کنید.

 

۴-روغن کرچک

روغن کرچک در مورد لکه‌های قهوه‌ای معجزه می‌کند. روغن کرچک را با ویتامین E، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام مخلوط کرده و روی پوست بمالید. لازم نیست این ترکیب را زود بشویید. می‌توان این کار را دوبار در روز تکرار کرد.

 

۵-دوغ
دوغ حاوی اسید لاکتیک است که می‌تواند در حذف لکه‌های قهوه ای موثر باشد. می‌توان دوغ را به تنهایی روی لکه های قهوه ای قرار دارد یا آن را با مقداری آب لیمو یا آب گوجه فرنگی مخلوط کرد.

 

۶- ماست
ماست یک ترکیب بی نظیر برای درخشندگی پوست است. می توان ماست را به تنهایی یا همراه با بلغور جوی دوسر یا یک قاشق آب لیموی تازه روی پوست قرار داد و پس از ۳۰ دقیقه با آب سرد شستشو کرد. این درمان چند بار در هفته توصیه شده است.

درمان‌های خانگی برای محو شدن لک‌های آفتاب سوختگی

در این بخش به شما آموزش می‌دهیم تا با مواد ساده و در دسترس، تیرگی‌های پوست خود را برطرف کنید.

 

۱. درمان لک آفتاب سوختگی با ماست

ماست حاوی پپتید ال سیستئین است، ترکیبی که به سرکوب فعالیت تیروزیناز معروف است. این ماده به معکوس کردن اثرات بیش از حد رنگدانه کمک می‌کند و رنگ برنزه را از پوست شما محو می‌کند.

 

مواد مورد نیاز:

  • ۲-۳ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

 

طرز تهیه و استفاده:

چند قاشق غذاخوری ماست را با آب لیمو مخلوط کنید. این خمیر را روی دستان خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. سپس آن را با آب ساده بشویید. هر چند وقت یک بار باید این کار را تکرار کنید. این خمیر را می‌توانید هر هفته یک تا دو بار روی پوست به خصوص پوست دست خود بمالید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

نکته: قبل از استفاده از این دارو، آزمایش پچ را فراموش نکنید زیرا آب لیمو می‌تواند باعث تحریک پوست شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز