Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
9 دی 1401

تاثیر استرس بر پوست چگونه است؟

تاثیر استرس بر پوست صورت در مقالات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. پوست ما افشاکننده حالات و وضع روحی و روانی ماست استرس می تواند تاثیرات بسیاری بر روی سلامت فرد بگذارد. یکی از اصلی ترین و اولین علائم این موضوع ، بروز اختلالات پوستی در فرد می باشد.

 

بسیاری از افراد بر این عقیده اند که پوست افراد نشان دهنده ی وضعیت سلامت روحی آنهاست. در دوران پراسترس و پرتنش که به طور طبیعی در زندگی همه افراد پیش می آید، پوست مان پژمرده و تیره به نظر می رسد و آثار خستگی بر آن قابل مشاهده است، اما اتفاق بدتر زمانی می افتد که دوره های پراسترس در زندگی مان طولانی بشود که حاصل آن ریزش منطقه ای مو یا بروز آثار پیری و چین و چروک بر پوست خواهد بود که شاید جبران آن به سادگی و در کوتاه مدت ممکن نباشد.

 

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل : اگر دوست داری خریدی مطمئن و درجه یکی داشته داشته باشی و بوتیک لباس فروشیت رو همیشه پر از جنس های با کیفیت داشته باشی، حتما حتی شده یک بار عمده استایل رو تست بزنید

 

تاثیر استرس بر پوست

باعث بدتر شدن مشکلات پوستی شود. برای مثال، استرس می تواند پسوریازیس، آکنه ی روزاسه آکنه دوران بزرگسالی،التهاب و قرمزی مزمن پوست صورت که معمولاً روی گونه ها، بینی و پیشانی به وجود می آید،اگزما را بدتر کند.

 

استرس می تواند باعث کهیر و انواع دیگری از راش های پوستی و همچنین شعله ور شدن تبخال ها شود. کم خوابی و استرس باعث می شوند بدن هورمونی به نام کورتیزول تولید کند.

 

هورمون کورتیزول باعث افزایش قند خون در بدن می شود. افزایش قند خون نیز باعث افزایش وزن و بروز مشکلات قلبی می شود.

راش پوستی ناشی از استرس

استرس زیاد می‌تواند باعث بروز کهیر شود. کهیر نوعی حساسیت پوستی است که شامل راش های پوستی یا دانه های برآمده و قرمز رنگ می‌شود. اندازه‌ی این راش ها متغیر است و امکان ایجاد آنها در هر قسمتی از بدن وجود دارد. کهیر ممکن است با خارش همراه باشد.

 

در بعضی موارد هم ممکن است هنگام لمس کردن قسمتی از پوست که دچار کهیر شده، احساس مورمور شدن یا سوزش کنید

 

استرس حاد با موهای تان چه می کند ؟
استرس های حاد همان طور که گفته شد زودگذر هستند، اما شوکی به بدن وارد می کنند که پوست به عنوان عضوی از بدن ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد. معمولا در چنین شرایطی سلول های پوست، ناخن و ریشه مو ممکن است رشدشان کند یا متوقف شود. 

 

 

البته ممکن است تغییرات رشد را همان موقع مشاهده نکنید و بعد از گذشت چند روز یا چند هفته یا حتی چند ماه متوجه این تغییرات شوید.به عنوان مثال ممکن است حادثه یا اتفاقی برای کسی رخ دهد که باعث بروز استرس حاد در فرد شود، در این مواقع بعد از طی مثلا دو ماه مشاهده می کند که دچار ریزش موی شدید و نگران کننده ای شده، طوری که فرد فکر می کند برای همیشه موهایش را از دست داده است.

 

البته جای نگرانی نیست، این ریزش مو بعد از مدتی به طور خودبه خود درمان می شود. البته به شرط آنکه استرس در این مدت از بین برود، اما در شرایطی هم نیاز است بعد از اینکه فرد به شرایط عادی بازمی گردد با کمک متخصص پوست و مو موهای ازدست رفته را بازگرداند.

 

استرس حاد با پوست تان چه می کند ؟
تغییرات پوستی گاهی اوقات خبر از سر درون می دهد. استرس حاد پوست را به طور موقت دچار تغییراتی می کند که با مشاهده این تغییرات متوجه می شوید شخص وضعیت جسمانی و روحی مناسبی ندارد، چراکه انقباض عروقی باعث رنگ پریدگی پوست می شود (در مواقعی که فرد دچار ترس و نگرانی است این حالت مشاهده می شود).

 

حتی ممکن است عکس این اتفاق رخ دهد، یعنی فرد بر اثر افزایش فشار خون و عصبانیت، پوستش دچار پرخونی و التهاب شود. البته این تغییرات هم موقتی است و بعد از مدتی پوست به حالت طبیعی خود بازمی گردد.

 

استرس های مزمن همان طور که از اسم شان پیداست تاثیرات ماندگارتری در بدن دارند و ممکن است فرد چندین ماه با عواقب آن درگیر باشد. به تدریج برای جبران

 

استرس و جوش و آکنه های پوستی

به جرات می توان گفت، ظاهر شدن جوش های پوستی، ناخوشایندترین تاثیر استرس بر پوست صورت است؛ چرا که زیبایی چهره و صورت را به چالش می کشند.

 

استرس

 

 

دلیل بروز این جوش و آکنه ها این است که هنگامی که دچار استرس می شویم، در بدنمان ماده ای به نام کورتیزول ترشح می شود و همین ماده موجب افزایش تولید چربی، مسدود شدن منافذ پوستی و به دنبال آن ظاهر شدن انواع جوش و آکنه روی پوست می شود.

 

جوش هایی که حاصل از تاثیر استرس بر پوست هستند و به آن ها جوش های استرسی گفته می شود، عمدتا جوش های چرکی نیستند و فقط خود را در قالب برآمدگی های قرمز و دردناکی نشان می دهند که البته همین مساله می تواند، جلوه نازیبایی را برای صورتمان به وجود آورد.

 

استرس و خارش پوست اگزمایی

به جرات می توان گفت، تشدید علائم اگزما نظیر خشکی، قرمزی پوست، خارش و… از بدترین اثرات استرس و اضطراب بر پوست است. استرس، ترشح هورمون کورتیزول (Cortisol) که تنظیم کننده سیستم ایمنی بدن است را افزایش می دهد.

 

افزایش این هورمون در بدن در نهایت باعث بر هم خوردن تعادل در واکنش‌ های ایمنی مختلف بدن می‌شود . نتیجه این مسئله هم افزایش مولکول های سلولی مولد التهاب است. به همین ترتیب استرس مزمن می تواند، علائم بیماری اگزما را تشدید نماید.

 

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و خرید پوشاک عمده انجام بدی و عمده فروشیو بیاری مغازت.

استرس و لک صورت

بروز یا تشدید لک و پیس (بیماری برص) روی پوست از جمله آسیب های جدی است که استرس مزمن به پوست وارد می کند. هنگامی که با استرس و اضطراب مزمن دست و پنجه نرم می کنیم، ملانوسیت ‌ها که سلول ‌های تولید کننده رنگدانه ملانین در پوست هستند، تخریب می شوند.

 

به دنبال این اتفاق، رنگدانه ملانین دیگر به طور طبیعی در پوست تولید نمی شود و تعداد آن‌ها در بافت پوست کاهش پیدا می کند. همین مسئله منجر می شود تا رنگ پوست به طرز پیش‌ رونده‌ ای به سمت سفید شدن برود. به همین ترتیب استرس سبب بروز لک و پیس روی پوست صورت می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز