Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 آبان 1401

تمیز کردن کفش مخمل چگونه است؟ + تمیز کردن کفش !

همه چی درباره تمیز کردن کفش مخمل!

 

روش صحیح تمیز کردن لکه های روی کفش جیر و مخمل

کفش جیر یکی از زیباترین کفش ها است که طرفداران زیادی به خصوص در بین خانم ها دارد اما کفش جیر به گرد و غبار، خاک و پاره شدن بسیار حساس است و متاسفانه بعد از یکی یا دوبار استفاده خیلی راحت کثیف و لکه دار می شود.

 

تمیز کردن کفش جیر

تمیز کردن لکه خاک یا هر نوع لکه دیگری از روی کفش های جیر کمی مشکل است و اگر از روش های اشتباهی برای تمیز نمودن این کفش ها استفاده کنید، ممکن است به کفشتان آسیب برسانید. اگر عاشق این نوع کفش ها که ظاهر زیبایی دارند، هستید در ادامه این بخش با روش های تمیز کردن کفش های مخمل آشنا خواهید شد.

 

نکته ای که قبل از تمیز کردن کفش جیر باید بدانید این است که: برای حفظ حالت اولیه کفش و اینکه هنگام تمیز کردن کفش ها شکل و فرم خودش را از دست ندهد باید درون کفش ها را روزنامه ها مچاله کرده فرو کنید.

 

تمیز کردن کفش جیر با پارچه نرم

اگر کفشتان کثیف و لکه دار شده است، زمانی که خیس است آن را تمیز نکنید بلکه اجازه بدهید که کفش تان خشک شود. بعد از اینکه کفش به خوبی خشک شد با یک پارچه نرم یا برس نرم یا مسواک بلااستفاده به آرامی کفش را تمیز کنید. پارچه را آرام به سمت خواب کفش مخمل بکشید زیرا حرکت تند می تواند به مخمل آسیب بزند. با این کار کفش شما از گرد و خاک پاک می شود.

 

تمیز کردن کفش جیر با استفاده از اسپری

پس از تمیز کردن کفشتان اگر هنوز کفش هایتان کمی خاک دارد، اسپری های براق کننده مخصوص این کفش ها را روی کفشتان اسپری کنید. در بازار اسپرهایی پیدا می شود که می تواند به کفش شما آسیب بزند و جنس کفش تان را خراب کند پس در خرید اسپری دقت داشته باشید.

 

پس از خرید اسپری برای تست آن را با فاصله 15 سانتی متری به پشت کفش تان و به اندازه یک نقطه اسپری کنید و حدود یک ساعت زمان بدهید تا اگر به کفش تان آسیبی نرسید، در کل قسمت های کفش تان اسپری کنید. استفاده از اسپری می تواند به صورت روزانه صورت گیرد. قبل از پوشیدن کفش همیشه یک ساعت اجازه بدهید تا اسپری به خوبی خشک شود.

 

بهترین روش برای تمیز کردن گرد و غبار کفش های مخمل

نکته ای که باید در تمیز کردن کفش های مختلف رعایت کنید، این است که نباید کفش را زمانی که خیس است تمیز کنید و بایستی اجازه بدهید که کفش تان خشک شود. بعد از اینکه اجازه دادید تا کفش به خوبی خشک شد شما نیاز به یک پارچه نرم یا برس نرم دارید. البته می توانید از مسواک های بلااستفاده به جای برس نیز استفاده کنید.

 

پارچه یا برس نرم را به آرامی به سمت خواب کفش مخمل بکشید به یاد داشته باشید که حرکت تند می تواند به مخمل آسیب بزند. این کار به راحتی می تواند کفش شما را از گرد و خاک روی کفش پاک کند اما اگر هنوز احساس می کنید تا کفش هایتان کمی خاک دارد از اسپری های براق کننده مخصوص کفش های مخمل روی کفشد تان اسپری کنید تا مانند روز اول اش براق شود.    

 

یک برس مخصوص تمیز کردن کفش تهیه کنید و هر بار قبل از پوشیدن کفش، آن را با برس مخصوص نرم تمیز کنید. با این روش هیچ گاه کفش‌های شما در حالت عادی نیاز به تمیز کاری جدی پیدا نخواهد کرد.

 

نحوه تمیز کردن لکه های مختلف از روی کفش مخمل

لکه ها یا از طریق مایعات به وجود میان و یا از طریق مواد جامد. اولین کاری که برای از بین بردن لکه های مایع بکنید این است که به کمک یک دستمال کاغذی کفش را خشک کنید تا آسیب بیشتری به کفش وارد نشود. بعد از اینکه کفش خشک شد می توانید با مقداری آب و مایع ظرفشویی محلولی را درست کنید تا خوب کف کند.

 

 

 

بعد از اینکه کف کرد کف سطح مایع را جدا کنید و روی لکه کفش قرار بدهید و با یک برس نرم کف را به خوبی روی لکه بکشید چند دقیقه ای این کار را ادامه بدهید تا متوجه بشوید که اثر کرده است. اگر متوجه شدید که هنوز آثار لکه موجود است می توانید چند بار دیگر این روش را امتحان کنید.

 

هنگام از بین بردن لکه دقت داشته باشید که کفش های مخملی لایه‌ای نرم و لطیف داردند و اگر با مسواک یا برس محکم روی لکه بکشید، مخمل آن از بین می‌رود و کفش دیگر قابل استفاده نخواهد بود. بعد از برس کشیدن و از بین بردن لکه با کف محلول، یک دستمال کاغذی یا هر دستمال دیگری که رطوبت را بهتر به خود جذب می کند کفش را خش کنید.  

 

تمیز کردن کفش مخمل به روش آب و سرکه

۳با آب و سرکه می توانید لکه جوهر را از کفش تان بزدایید.برای تمیز کردن کفش جیر تان که جوهری شده؛ یک قسمتسرکه سفید را با سه قسمت آب سرد رقیقکنید.با استفاده از یک کهنه این محلول را روی لکه جوهر بمالید.حداقل نیم ساعت صبر کنید تا کفش خشک شود. باقی مانده سرکه و لکه را با یک برس مخصوص جیر تمیز کنید.

 

۴برای پاک کردن لکه جوهری سمج از الکل استفاده کنید.اگر بعد از استفاده از مخلوط آب و سرکه برای تمیز کردن کفشجیر ، لکه جوهری باقی مانده است؛با یک گوش پاک کن الکل ضدعفونی (ایزوپروپیل الکل) را روی لکه بفشارید.با یک حوله الکل باقی مانده روی جیر را تمیز کنید.با برس زدن کفش جیرتان به آرامی باقی مانده الکل و لکه جوهر از رویکفش تان پاک خواهد شد.

 

استفاده از دستمال میکروفیبر:

چنانچه مایعی روی کفش مخملتان ریخته شد، در آغاز باید به سرعت این مایع را از روی کفش تان تمیز کنید. آب می تواند آسیب جدی به این گونه کفش ها وارد کند. حواستان باشد درصورتی که از کفش مخمل استفاده میکنید یک دستمال میکروفیبر همراه تان داشته باشید و اگر مایعات بر روی کفش مخمل تان ریخت، فوری دستمال میکروفیبر را روی آن بگذاریدتا رطوبت روی کفش را جذب خود کند.در صورتی که دستمال میکروفیبر نداشتید حتما با یک دستمال کاغذی این کار را انجام دهید.

 

استفاده از محلول پاک کننده کفش مخمل:

چنانچه با چند دفعه به کار بردن محلول های تمیز کننده خانگی لکه های روی کفش پاک نشد از یک پاک کننده مخصوص کفش استفاده کنید.

 

نکته:

مسواک یا برس را به آرامی روی لکه بکشید زیرا کفش های مخمل لایه ای نرم و لطیف دارند و در صورتی که برس یا مسواک را محکم روی آن بکشید باعث میشود مخمل آن از بین برود و کفش دیگر قابل استفاده نباشد

 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز