Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 مرداد 1403

تونر آرایشی چیست؟ + تونر چه کاربردی برای پوست دارد ؟

یکی از محصولات مهم و ضروری برای پاکسازی پوست از باقی مانده شوینده صورت، لوازم آرایشی و سایر آلودگی ها، تونر آرایشی صورت می باشد که استفاده از آن باعث آبرسانی و تامین مواد مورد نیاز پوست می شود. همان طور که می دانید پاکسازی منافذ پوست و تقویت آن تاثیر زیادی در سلامت و شادابی پوست صورت دارد.

ممکن است برخی افراد هنوز با این محصول پوستی آشنایی نداشته باشند به همین علت در این مقاله قصد داریم تا به سوال پرتکرار تونر چیست؟ پاسخ داده و شما را با کاربرد ها و فواید آن آشنا سازیم.

ضرورت استفاده از تونر چیست؟

استفاده از یک تونر مناسب بخش مهمی از روتین مراقبت از پوست است. البته در گذشته افراد بر این باور بودند که به دلیل وجود الکل در ترکیبات تونر رطوبت پوست از بین می رود.

اما یک تونر صورت مناسب و با کیفیت حاوی آنتی اکسیدان ها، ترکیبات احیا کننده و ترمیم کننده می باشد که پوست صورت را تغذیه و تقویت کرده و همچنین تاثیر زیادی در سلامت و شادابی آن دارد.

تونر آرایشی

فواید استفاده از تونر آرایشی صورت

تونر برای افراد مختلف دارای فواید و کاربرد گوناگون است که ما سعی کردیم در این قسمت به طور مختصر به آن ها اشاره کنیم.

  • بسته شدن منافذ پوست: اگر پوستتان چرب است و منافذ آن باز می باشد، می توانید با استفاده از یک پنبه یا پد آرایشی مقداری از تونر را روی پوستتان ماساژ دهید و شاهد  بسته شدن منافذ پوستتان باشید.
  • تنظیم ph پوست: پوست به طور طبیعی اسیدی است اما به علت خاصیت قلیانی بودن صابون تعادل پوست به هم می ریزد. هنگامی که این اتفاق می افتد مدتی طول می کشد تا پوست بتواند به شرایط عادی برسد اما در این زمان تونر می تواند به تعادل رسیدن پوست را تسریع بخشد و از آسیب به آن جلوگیری کند.
  • ایجاد لایه محافظتی روی پوست: تونر ها به بسته شدن منافذ پوست و سفت شدن آن کمک می کنند. در عین حال این محصولات نفوذ آلودگی ها و ناخالصی ها را به پوست کاهش می‌دهند. تونر یک لایه محافظتی روی پوست ایجاد می کند تا از نفوذ کلر و مواد معدنی موجود در آب جلوگیری شود.
  • مرطوب کننده پوست: بعضی تونر ها به صورت یک مرطوب کننده و آبرسان عمل می کنند در واقع رطوبت پوست را جذب کرده و آن را مرطوب نگه می دارند.
  • شادابی پوست: تونر ها به عنوان شوینده و پاک کننده صورت عمل می کنند و پوست را شاداب و با طراوت نگه می دارند.

چه پوست هایی می توانند از تونر استفاده کنند؟

تمام افراد با انواع پوست می توانند از تونر صورت استفاده کنند، اما باید سراغ تونری بروند که متناسب با پوستشان باشد. تونر می تواند از پوست صورت در برابر آلودگی ها و ناخالصی ها محافظت کند.

این محصول رطوبت مورد نیاز پوست را تامین کرده و پوست را تقویت می کند. فرقی نمی کند چه پوستی دارید استفاده از تونر صورت در روتین پوستی ضروری است

آشنایی با انواع تونرهای پوستی

تونرهایی که در حال حاضر در بازار به‌فروش می‌رسند، انواع مختلفی دارند و هر کدام، با برخورداری از یک خاصیت مهم باعث تقویت پوست می‌شوند. موارد زیر بخشی از محبوب‌ترین تونرهای پوستی‌اند:

  • تونرهای لایه‌بردار: بسیاری از تونرها از طریق لایه‌برداری ملایم باعث افزایش گردش خون در پوست صورت می‌شوند. این تونرها به باز شدن منافذ پوستی کمک می‌کنند و باعث می‌شوند تا پوستتان صاف‌تر به‌نظر برسد.
  • تونرهای مناسب منافذ باز پوست: این نوع تونرها به‌صورت اختصاصی برای سفت شدن منافذ باز صورت طراحی شده‌اند و باعث به حداقل رساندن منافذ بزرگ و باز پوستی می‌شوند.
  • تونرهای روشن‌کننده پوست: از آنجایی که تونرها به از بین رفتن و پاکسازی سلول‌های قدیمی و مرده پوست کمک می‌کنند، تونرهای روشن‌کننده می‌توانند باعث روشن‌تر شدن تناژ رنگ پوست شوند.
  • تونرهای آبرسان: یکی از دلایل محبوبیت تونرها در بین خانم‌های جوان و حتی مسن، خاصیت آبرسانی و مرطوب‌کنندگی آن‌هاست. تونرهای آبرسان، یکی از پرفروش‌ترین محصولات مراقبت پوستی در بازار هستند که به‌صورت تخصصی برای پوست‌های خشک و حساس ارائه شده‌اند.
  • تونرهای متعادل‌کننده پوست: این نوع تونرهای موجود در بازار، با متعادل کردن PH پوست، بافت حساس آن را برای بقیه روتین مراقبتی پوست آماده می‌کنند.

چرا تونر پوستی با محصولات دیگر اشتباه گرفته می‌شود؟

بخش مهمی از اینکه ممکن است تونر پوستی را با محصولات دیگر اشتباه بگیرید، تشابه آن با محصولاتی مثل تونیک، میسلار واتر، اسپری صورت، شاداب‌کننده صورت و غیره است.

بعضی از این محصولات ممکن است حاوی تونر باشند، اما همه آن‌ها را نمی‌توان در دسته تونرهای پوستی طبقه‌بندی کرد.

همچنین، تونرهای امروزی با تونرها یا پاک‌کننده‌های آرایشی قدیمی خیلی فرق دارند. تونرهای قدیمی معمولاً حاوی الکل بودند و با برخورداری از اسید سالیسیلیک، علاوه بر پاکسازی صورت، باعث تقویت پوست هم می‌شدند.

این محصولات شاید برای افراد بزرگسال مناسب بودند، اما برای افراد نوجوان که پوست حساسی داشتند، بیش‌ازاندازه خشن و خشک‌کننده محسوب می‌شدند.

بهترین زمان استفاده از تونر پوستی چیست؟

شما می‌توانید با خیال راحت، تونر مناسب پوستتان را به روتین روزانه خود اضافه کنید و صبح و شب از خواص آن بهره‌مند شوید.

برای شروع، در ابتدای روز می‌توانید از تونر برای زیرسازی طبیعی و سالم روتین آرایشی خودتان استفاده کنید. در هنگام خواب هم تونر می‌تواند در نقش تمیزکننده و تغذیه‌کننده پوست صورت و دور چشم ظاهر شود.

اگر در حال حاضر یک روتین مراقبت پوستی روزانه دارید که با یک پاک‌کننده صورت شروع و با یک مرطوب‌‎کننده به پایان می‌رسد، تونر مناسب پوستتان را در بین این 2 محصول قرار بدهید. با این کار، شما از یک روتین مراقت پوستی معروف به «رژیم پوستی یک، دو، سه» استفاده کرده‌اید!

برای درک بهتر رژیم پوستی یک، دو، سه به فرمول زیر نگاه کنید:

  1. پوست صورت را پاکسازی کنید.
  2. با استفاده از تونر، پوست را برای آرایش یا محصولات مراقبت پوستی آماده کنید.
  3. پوست صورت را مرطوب نگه دارید.

با نگاهی به جدول زیر متوجه می شوید تونری که مناسب پوست شماست باید چه ترکیباتی داشته باشد

چه تونرهایی را نباید بخریم؟

تونر آرایشی

تونرهای زیادی در بازار وجود دارند که توسط برندهای مختلفی تولید و ارائه شده است. این تونرهای به منورهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند و غیر از آبرسانی و پاکسازی پوست که رسالت اصلی تونرها هستند، کاربردهای دیگری نیز دارند. اما برخی از این تونرها برای پوست نه تنها مفید نیستند، بلکه مشکلات و معضلاتی نیز به وجود خواهند آورد.

تونرهای معطر

برخی از تونرها در ساختار ترکیبی خود دارای عطر می باشند. اما ترجیحاً سعی کنید تونری انتخاب کنید که حاوی ترکیبات عطری نظیر گلاب، مرکبات و یا اسانس‌ ها نباشد. این تونرها که اغلب دارای برچسب “خوشبو کننده یا Freshener” یا “پاک کننده یا Clarifiers” هستند، برای صورت حکم ادکلن داشته و می توانند تاثیرات مخربی بر روی پوست داشته باشند.

تونرهای برپایه الکل

از تونری انتخاب و خرید که حاوی اتانول، منتول یا سایر ترکیبات تحریک کننده پوست است، دوری کنید. عوارض این تونر شامل مواردی از جمله قرمزی و التهاب پوست می باشد و همچنین برخلاف عملکرد اصلی خود که تغذیه پوست است عمل می کند.

تونرهای پوست چرب

تونرهای مخصوص پوست‌ های چرب یا مختلط، اغلب حاوی انواع ترکیباتی هستند که باعث تحریک پوست شده و آن را دچار مشکل می‌ کنند. همان طور که تونرهای مخصوص پوست‌ های چرب یا مختلط حاوی ترکیبات مضری برای پوست هستند، تونرهای مخصوص پوست‌ های نرمال تا خشک نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

 

عمده استایل پوشاک مغازت رو تامين میکنه و نمیزاره مغازت خالی بمونه. با عمده استایل با ضمانت پوشاک بفروش

 

اگرچه در حالت ایده‌ آل، این محصولات باید حاوی مواد محرک و مضر کمتری باشند، ولی در واقعیت اغلب آن ها، فرمولاسیون ضعیفی داشته و یا حاوی ترکیبات عطری هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user