Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 خرداد 1402

ماسک صورت مناسب پوست چرب! + معرفی ماسک صورت مناسب

خشکی پوست صورت معضلی است که برخی افراد بیش‌تر در معرض آن قرار دارند. روش‌های درمانی ملایم و مراقبت‌های خانگی می‌تواند باعث بهبودی خشکی پوست صورت شود و از بازگشت این مشکل جلوگیری کند. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک صورت مناسب است و خیلی‌ها می‌خواهند بدانند بهترین ماسک صورت برای پوست خشک، چه ویژگی‌هایی دارد

.

افراد ممکن است در اثر عوامل زیادی با خشکی پوست صورت مواجه شوند. تغییر دما و رطوبت، استفاده از صابون‌ها با مواد شیمیایی خشن و برخی شرایط خاص پوستی مثل اگزما می‌تواند باعث خشکی پوست صورت شود. در اکثر موارد، افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های درمانی‌ خانگی و ساده، از شر خشکی پوس خلاص شوند. در این مطلب، به بررسی دلایل خشکی پوست صورت افراد و روش‌های درمان آن می‌پردازیم

 

چرا پوست خشک می‌شود؟

پوست به طور طبیعی، یک نوع چربی به نام «سبوم» تولید می‌کند. وقتی پوست چربی زیادی تولید کند، در نتیجه جوش‌ها به وجود می‌آیند. با این حال سبومِ روی پوست برای مرطوب ماندن و حفاظت سلول‌های پوستی از عفونت نقش مهمی دارد. پوستی که به اندازه کافی سبوم تولید نکند، به تدریج دچار خشکی می‌شود. پوست خشک ممکن است دچار خارش شود، پوسته پوسته شود و یا لکه‌هایی قرمز روی آن دیده شود. پوست با رطوبت کم، فاقد آب است و زبر یا کدر به نظر می‌رسد. برخی از دلایل بالقوه خشکی یا کم آبی پوست، به شرح زیر است:

 

  • هوای سرد یا هوای خشک
  • قرار گیری در معرض مواد شیمیایی تند صابون‌ها یا سایر شوینده‌ها
  • شستن بیش از حد پوست
  • برهم خوردن تعادل pH پوست
  • شرایط خاص پوستی مثل درماتیت آتوپیک، درماتیت سبوره‌ای و یا پسوریازیس
  • بیماری‌هایی مثل دیابت یا مشکلات کم کاری تیروئید
  • سیگار کشیدن
  • در معرض قرار گیری نور خورشید برای مدتی طولانی

 

راه‌های مختلفی برای درمان خشکی پوست وجود دارد. بهترین روش درمانی هم به علت خشکی پوست فرد و میزان شدت آن بستگی دارد. درمان‌ها بر اساس نوع پوست فرد که می‌تواند معمولی، خشک یا چرب باشد، متفاوت خواهد بود.

 

راه‌های درمان خشکی پوست

مرطوب کردن و مراقبت از پوست صورت خشک با استفاده از ژل و ماسک‌های مخصوص یکی از راه‌های کم هزینه برای حل مشکل خشکی پوست صورت است. در ادامه مطلب، چند راه‌کار برای از بین بردن خشکی پوست صورت را مرور می‌کنیم.

 

مرطوب کردن روزانه پوست

مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌ها و ماسک‌ها، عملکرد طبیعی پوست را بهتر می‌کنند و باعث حفظ رطوبت موجود در آن می‌شود. مرطوب کردن پوست در طول شب می‌تواند مزایای بیش‌تری هم داشته باشد. فرد می‌تواند شب و قبل از خواب از مرطوب‌کننده استفاده کند و صبح با یک پاک‌کننده ملایم، صورتش را شست‌وشو دهد. بهترین ماسک برای صورت خشک و مرغوب‌ترین مرطوب‌کننده‌ها را می‌توانید از فروشگاه مو تن رو خریداری کنید و در ادامه مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

 

استفاده از لایه بردار

پوست شما به صورت طبیعی، سلول‌های جدید تولید می‌کند. سلول‌های قدیمی، از بین می‌روند و معمولا این جایگزینی طی یک ماه انجام می‌شود. وقتی سلول‌های مرده روی سطح پوست باشند، افراد ممکن است متوجه وجود لکه‌های خشک و منفذهای بسته روی پوست شوند. لایه برداری به از بین بردن سلول‌های مرده پوست کمک می‌کند. این اقدام باعث کاهش لکه‌های خشک روی صورت می‌شود و بافت کلی پوست را بهتر می‌کند. لایه بردارها می‌توانند شیمیایی یا مکانیکی باشند.

 

لایه بردارهای مکانیکی، محصولاتی چون برس‌های پاک‌کننده، دستمال‌های مرطوب مخصوص لایه برداری و اسکراب‌های صورت هستند. لایه برداری مکانیکی با حذف فیزیکی سلول‌های مرده از سطح پوست انجام می‌شود. لایه بردارهای شیمیایی یک گزینه جای‌گزین محبوب برای لایه بردارهای مکانیکی است.

 

این محصولات از جمله ماسک‌ صورت حاوی آلفا هیدروکسی اسید و بتا هیدروکسی اسید هستند. آلفا هیدروکسی اسید، سلول‌های مرده روی سطح پوست را حل می‌کنند. بتا هیدروکسی اسید نیز با نفوذ به لایه‌های عمیق‌تر پوست، باعث زدودن سلول‌های مرده از منافذ می‌شوند. لایه بردارهای شیمیایی چرخش سلولی پوست را افزایش می‌دهند که پوست را نرم و لطیف نگه می‌دارد. با این حال باید چند نکته را حین استفاده از لایه بردارها مدنظر قرار داد:

 

  • استفاده بیش از حد لایه بردار باعث بدتر شدن خشکی پوست می‌شود
  • از لایه برداری روزانه باید خودداری شود چون این کار پوست را تحریک می‌کند
  • پس از لایه برداری بهتر است از یک مرطوب‌کننده صورت استفاده شود

 

بهینه حمام کنید

حین حمام کردن از آب گرم و نه آب داغ استفاده کنید. آب داغ باعث می‌شود چربی پوست از بین برود. سپری کردن مدت زمان طولانی زیر آب گرم باعث از بین رفتن سبوم پوست می‌شود. توصیه شده مدت زمان دوش گرفتن بین 5 تا 10 دقیقه باشد تا پوست خشک و حساس شما آسیب نبیند. بهتر است پس از حمام کردن یا شست‌وشوی صورت از یک مرطوب‌کننده صورت استفاده کنید تا رطوبت پوست شما حفظ شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز