Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 دی 1401

جلوگیری از پیری پوست چگونه است؟ + پیری پوست چیست؟

همه چی درباره پیری پوست!

امروزه جوان سازی پوست به یکی از ترندها و موضوعات پرطرفدار تبدیل شده است. انواع دستگاه‌های پیشرفته‌ی جوانسازی با تاثیرات خارق‌العاده در کلینیک‌ها موجود هستند، محصولات جوانسازی فراوانی قفسه‌ی داروخانه‌ها را پر کرده و توصیه‌های رنگارنگی برای جوان‌ کردن پوست در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند.

 

اما در این همهمه بازار، بهترین روش‌های جوانسازی خانگی چه هستند؟

 

واقعیت این است که روش‌های خانگی زیادی برای جوانسازی پوست وجود دارد و همه ادعا می‌کنند که می‌توانند پوست شما را شفاف، سفت و یکدست کنند.

 

حال این که چقدر موثر باشند را نه ما می‌دانیم و نه شما. شاید ماسک صورت تولید شده از ادویه‌جات آشپزخانه و میوه‌های در یخچال به پوست یک نفر کمک کرده باشد، ولی دلیل نمی‌شود که برای همه خوب باشد. اصلاً شاید برای بعضی‌ها مضر هم باشد.

 

امروز ابتدا به توصیه‌هایی می‌پردازیم که اثربخشی آن‌ها اثبات شده است. یعنی مطالعات علمی زیادی نشان داده‌اند که این توصیه‌ها بی‌خطر بوده و برای بسیاری از افراد اثرات مثبت دارند. تمام تلاش خود را بکنید که این موارد را رعایت کنید. تا آخر این مقاله همراه عمده استایل باشید

رژیم غذایی سالم داشته باشید

صنعت لوازم مراقبتی پوست در دنیا، یک صنعت مولتی‌میلیارد دلاری است. انواع محصولات مراقبتی پوست به شما وعده می‌دهند که پوست‌تان را جوان می‌کنند یا با علایم پیری پوست مقابله می‌کنند.

اخیراً کسب‌وکار پردرآمدی در حوزه طبابت سنتی و روش‌های گیاهی و طبیعی برای جوانسازی پوست با انواع ادویه‌جات و میوه‌ها نیز باب شده است. در هر سایت غیرتخصصی و تخصصی انواع ماسک‌ها با ترکیبات مختلف وجود دارند که اکثراً هم تاثیر چندانی نمی‌گذارند.

 

بدانید که بهترین روش جوانسازی پوست لزوماً نباید با یک محصول گران قیمت باشند یا ترکیبی از یکسری مواد عجیب و غریب که فروشنده آن ادعا می‌کند معجونی است که در تاریخ به دست فراموشی سپرده شده و او آن را دوباره کشف کرده است! خوردن غذاهای مفید یک راه ساده برای داشتن پوستی سالم و جوان است.

 

پیری پوست

 

محصولات مراقبتی موضعی (یعنی مواردی که روی پوست می‌مالید) خوب هستند ولی پیری پوست در لایه‌های عمیق‌تر پوست و در سطح سلول‌ها اتفاق می‌افتد. آنچه می‌خورید به اندازه‌ی آنچه به پوست خود می‌زنید اهمیت دارد.

 

رژیم غذایی خوب، سلامت و جوانی پوست شما را از درون برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

نحوه مقابله با پیری پوست و درمان آن

پیری پوست به دلیل اینکه جز مشکلات افزایش سن می‌باشد، کاملاً درمان نشده و از بین نمی‌رود. ولی می‌توان با پیشگیری مشکلات ناشی از آن را کاهش داد.

 

به عنوان مثال افرادی که همواره به پوست خود رسیده و از آن مراقبت می‌کنند و یا افرادی که از استعمال دخانیات و مشروبات الکی دوری می‌کنند، همواره مشکلات پوستی کمتری نسبت به بقیه‌ی افراد دارند.

 

در برخی موارد نیز افراد در حین مشاهده‌ی مشکلاتی مانند چین و چروک و افتادگی پوست با استفاده از روش‌های نوین مانند بوتاکس، فیلر، ژل و … سعی در کاهش آن‌ها دارند.

 

پیشگیری از پیری پوست

پس از اینکه پوست دچار پیری زودرس شد، هر چقد هم که سعی در درمان داشته باشید، نمی‌توانید بطور کلی مشکلات ناشی از آن را بهبود ببخشید.

 

پزشکان متخصص همواره توصیه می‌کنند که اگر خواهان پوستی شاداب و جوان هستید، از محصولات و روش‌های مراقبتی و درمانی مناسب پوستتان استفاده کنید تا از پیری پوست پیشگیری کنید.

 

دقت کنید که تنها محصولات مراقبتی کافی نبوده و باید به تغذیه و فعالیت‌های بدنی خود نیز توجه کافی داشته باشید.

 

۵ روش برای پیشگیری از پیری پوست

روش‌های مختلفی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید جوانی و زیبایی پوست خود را تضمین کرده و در سنین جوانی دچار پیری زودرس پوست نشوید. برخی از موثرترین این روش‌ها عبارتند از:

 

ویتامین B برای سلامتی پوست، مو، ناخن

بسیاری از محصولات مراقبتی دارای ویتامین‌های B می‌باشند. چرا که این ویتامین یکی از بهترین مواد ضد پیری و جوانسازی پوست می‌باشد.

 

همچنین این ویتامین را برای اثر بخشی زیاد می‌توانید بصورت طبیعی و خالص روی پوست خود استفاده کنید. علاوه بر آن ویتامین‌های B هنگامی که به صورت ترکیبات مختلف در مرطوب کننده‌ها و یا محصولات مراقبتی استفاده شوند، می‌توانند سلول‌های آسیب دیده را بهبود بخشیده و سبب بازسازی پوست شوند.

 

برای جلوگیری از پیری کمی ویتامین جوانی میل کنید !

دریافت میزان کافی از انواع ویتامین ها مخصوصا ویتامین های E و C می تواند بر روی سلامتی و جوانی افراد تاثیر گذار باشد. به جای اینکه شما به مصرف مکمل های ویتامین E روی آورید بهتر است آنها را در قالب روغن زیتون و روغن کانولا مصرف کنید .

 

 ویتامین E از گذشته تاکنون بین برخی از مردم به ویتامین جوانی شهرت دارد ، همچنین ویتامین Cکه در میوه و سبزیجات فراوان است ، به علت کلاژن سازی سبب حفظ جوانی می شود و از طرف متخصصان تغذیه بسیار توصیه گردیده است

 

پوست چگونه پیر می‌شود؟

اگر فردی 20 و چند ساله با چین و چروک هستید و یا 40 سال دارید و همچنان پوستتان مثل آیینه می‌درخشد؛ هیچ کدام غیر طبیعی نیست! درست است که سن معیار اصلی ما برای تشخیص پیری است، اما فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند و همه اعضای بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند.

 

برای مثال کسانی که روش جلوگیری از پیری زودرس برای خود تعیین کرده اند و آن را دنبال می‌کنند، دیرتر پیر می‌شوند. یا آن‌هایی که به طور ژنتیکی دارای پوست مستحکمی هستند، تغذیه مناسبی دارند و… تا زمان بیشتری پوست جوانی دارند. ممکن است دو نفر همسن باشند اما پوستی کاملا متفاوت داشته باشند و سن آن‌ها یکسان به نظر نرسد.

 

نشانه‌های پیری پوست

چین و چروک

بسیاری از افراد با بروز چین و چروک و خطوط تازه بر صورت خود، تازه به فکر روش جلوگیری از پیری زودرس می‌افتند. قسمت‌هایی که ماهیچه آن‌ها بیش از قسمت‌های دیگر حرکت می‌کنند و مانند آن چه مثال زدیم، در اخم، خنده و تعجب تاثیر دارند، بیشتر از سایر قسمت‌های صورت چروکیده یا افتاده می‌شوند.

 

این نشانه پیری معمولا با خط انداختن بر روی پیشانی، دور چشم و لب‌ها کار خود را آغاز می‌کند. خوابیدن روی یک طرف صورت و استفاده از سیگار به پیری پوست کمک می‌کند.

 

زمانی که پوست با کمبود کلاژن و الاستین و پروتئین‌های پایه‌ای مواجه شود به راحتی چروک خواهد شد. بالا رفتن سن این مواد را کم می‌کند و آسیب پذیری پوست را بالا می‌برد.

 

لک و تیرگی

هنگامی که فعالیت ملانوسیت‌ها یا سلول‌های تولید کننده رنگدانه بیش از حد نیاز شود و در دفاع از خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، ملانین زیادی تولید کاد، پس از گذشت سالیان سال و با کاهش مقاومت طبیعی پوست در برابر آفتاب، خال، کک و مک، لک و تیرگی بر پوست ظاهر می‌شود که احتمال دارد خطرناک یا بی‌خطر باشد؛ اما در هر حال نشانه‌ای از پیری است. برای روش جلوگیری از پیری زودرس از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز