Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 مرداد 1403

خطرات کاشت مژه مصنوعی چیست؟ + معایب مژه مصنوعی !

کاشت مژه مصنوعی یکی از کارهای زیبایی بسیار متداول محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. اما باید گفت که با وجود تاثیر این کار بر زیبایی فرد، کاشت مژه دارای عوارض و خطراتی نیز می‌باشد.

در این مطلب توضیحاتی در خصوص این موضوع و عوارض و مشکلاتی که ممکن است در ادامه بوجود بیاید ارائه می‌گردد.

روش‌های کاشت مژه مصنوعی

کاشت مژه یکی از روش‌های زیبایی است که در کلینیک و همچنین سالن‌های آرایش انجام می‌گیرد. باید توجه داشت که دو نوع کاشت مژه موقت و دائم وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.

روش موقت یا اکستنشن مژه به این صورت است که مژه‌های مصنوعی با یک چسب مخصوص و بصورت جداگانه روی مژه‌های طبیعی شخص قرار می‌گیرند و عملا بافت مژه را پر پشت‌تر می‌سازد.

باید توجه داشت که جنس مژه‌های مصنوعی می‌تواند از مواد طبیعی و یا الیاف پلاستیکی باشد.

اما در روش دوم که شباهت بسیار زیادی به کاشت مو در ناحیه سر دارد، از موی شخص برای این منظور استفاده می‌شود. در ادامه توضیحاتی در خصوص عوارض کاشت مژه دائم و موقت ارائه می‌گردد.

مژه مصنوعی

عوارض کاشت مژه مصنوعی

همانطور که گفته شد، کاشت مژه در کنار زیبایی که برای شخص در پی دارد دارای عوارضی نیز می‌باشد. برخی از عوارض کاشت مژه عبارتند از:

حساسیت به جنس مژه مصنوعی

گاهی اوقات برخی از افراد به الیاف پلاستیکی مژه مصنوعی حساسیت پیدا می‌کنند و چشم آنها دچار سوزش، خارش و … می‌گردد. این افراد درصورت مواجهه با این شرایط سریعا باید به پزشک معالج مراجعه نمایند.

عفونت ناحیه پلک و چشم

آلودگی مژه‌ها باعث عفونت در ناحیه چشم شخص می‌گردد. از اینرو در هنگام چسباندن مژه‌ها باید نهایت دقت را به عمل آورد تا آلودگی از این طریق انتقال پیدا نکند.

همچنین موارد دیگری همچون ذرات گرد و غبار و … نیز ممکن است منجر به ایجاد عفونت‌های چشمی گردد.

حساسیت به چسب مژه

چسب مژه بعنوان یکی دیگر از عوارض کاشت مژه شناخته می‌شود. بدلیل ساخت این چسب‌ها از مواد شیمیایی، بسیاری از افراد با مشکلات و حساسیت‌های پوستی روبرو خواهند شد.

این افراد در اکثر مواقع از سوزش، خارش، درد، التهاب، قرمزی چشم و … شکایت می‌کنند.

گل مژه

گاهی اوقات، استفاده از مژه مصنوعی و چسب مژه منجر به انسداد غدد چربی موجود در این ناحیه از چشم می‌گردد.

در صورتیکه این اتفاق رخ دهد زائده‌ای جوش مانند به نام گل مژه در لبه پلک بوجود می آید که دارای ترشحاتی است و منجر به سوزش و خارش در این ناحیه می‌شود.

آلرژی به مژه های مصنوعی

برخی افراد ممکن است به مواد مصنوعی مانند نایلون یا الیاف ابریشم حساسیت داشته باشند. اگر شما هم جز این دسته افراد باشید، احتمالا بعد از اکستنشن مژه، چشم‌های شما تحریک شده و باید به چشم پزشک مراجعه کنید.

ریزش مژه

یکی از عوارض شایع اکستنشن مژه ریزش یا نازک شدن مژه‌ها است. البته اگر مژه‌ها را نکشید و مدام چشم‌های خود را مالش ندهید، می‌توان از این عارضه جلوگیری کرد. بعد از کاشت مژه هر چه مراقبت‌ها بهتر باشد، احتمال ریزش مژه کمتر است.

عادت به داشتن مژه مصنوعی

یکی از دیگر معایب استفاده از این مژه‌ها که شاید اغلب از چشم افراد دور می‌ماند، پدیده عادت کردن است. زمانی که برای مدتی طولانی از مژه‌های مصنوعی بر روی مژه‌های طبیعی خود استفاده کنید؛ دیگر شکل طبیعی چشم‌ها و مژه‌های خود را مطلوب نخواهید یافت.

به واقع این شکل غلو کرده زیبایی چشم‌ها، بر شما و اطرافیان تاثیر گذاشته و زیبایی طبیعی‌تان را کمرنگ تر تصور می‌کنید.

به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌شود تا استفاده از مژه‌های مصنوعی را در طول زمان عمومیت نبخشیده و آن را به موقعیت‌ها و مجالس خاص، اختصاص دهید.

نکته 1: به یاد داشته باشید که علی رغم امکان شستشو و استفاده دوباره از مژه‌های مصنوعی؛ این کار به دلایل بهداشتی، به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اضافه بر آن، هرگز از مژه مصنوعی استفاده شده شخصی دیگر، استفاده نکنید.

نکته 2: اگر چه چسب‌های مژه مدت‌دار، امکان استفاده طولانی مدت از مژه‌های مصنوعی را می‌دهند؛ اما این قرارگیری طولانی مژه مصنوعی، روی مژه‌های طبیعی فرد نیز توصیه نمی‌شود.

بهتر است که خیلی زودتر مژه‌ها را جدا ساخته و چشم‌های خود را با آب ولرم و کف شامپو بچه (یا هر شوینده ملایم دیگری)؛ به خوبی بشویید.

خشکی چشم یکی از رایج عوارض استفاده از مژه مصنوعی

همانطور که اطلاع دارید مژه‌ های مصنوعی تولید شده و مورد استفاده بلندتر از مژه های طبیعی افراد هستند و در نتیجه این موضوع هوا به بهترین حالت ممکن به سطح چشم برخورد نمی‌ کند و در نهایت سطح چشم خشک می شود.

هنگامی که خانم‌ ها از مژه مصنوعی به صورت مداوم استفاده می کنند، چشم در معرض برخورد با مواد ریزی قرار گرفته می ‌شود که در هوا موجود است و این موضوع می ‌تواند فرد را به سندروم خشکی چشم مبتلا کند

مژه مصنوعی

تغییر در دید و تار شدن آن

در چند سال اخیر بسیاری از افراد بر این باور و ادعا هستند که یکی از مهم ترین عوارض استفاده از مژه مصنوعی به صورت مداوم تغییر در دید افراد و تار شدن آن و در نهایت نابینایی است.

 

عمده استایل، از برند های معتبر پوشاک عمده بچگانه در سراسر کشور. تضمین قیمت و تضمین فروش رمز موفقیت ماست

 

سوالی که در این باره به وجود می‌آید این است که آیا این ادعا واقعیت دارد یا خیر؟ یکی از چشم پزشک های برجسته کشور؛ یعنی دکتر فرتوک زاده در ارتباط با این موضوع می گوید:

در سال‌های اخیر یک مورد وجود داشته است که با ارائه شکایت از یک آرایشگاه به دادگستری جهت استفاده کردن از مژه مصنوعی و ایجاد اختلال، عفونت و زخم در قرنیه خواستار دریافت حقوق خود شده است و نکته ای که در این باره حائز اهمیت و قابل توجه بوده، این است که استفاده کردن از مژه مصنوعی به صورت مداوم یک کار کاملاً غیر علمی بوده و می ‌تواند خطرات بسیار مهمی همانند عفونت و زخم قرنیه را برای فرد استفاده کننده به دنبال داشته باشد

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user