Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
5 مرداد 1402

اکستنشن مژه چیست؟ + تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی!

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه چیست! تاراهای ساخته شده از ترکیبات مصنوعی از جنس مو است که با اضافه شدن به لایه‌های مژه طبیعی فرم و مدل چشم‌ه تغییر می‌دهد. این تارموهای مصنوعی باید رنگی نزدیک به رنگ مژه‌های هر فرد داشته باشد طبیعی‌تر جلوه کنند.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

تفاوت اکستنشن مژه با مژه مصنوعی

مژه‌های مصنوعی که استفاده می‌شود با یک نگاه ساده کاملا قابل تشخیص می‌باشد، اما هنگامی که شما اکستنشن برای مژه انجام می‌دهید، به سادگی مشخص نمی‌شود و با مژگان خودتان تفاوت زیادی ندارد. علاوه بر این نتیجه‌ای که شما با اکستنشن مشاهده می‌کنید مراتب خیلی بالاتر و بهتر از مژه مصنوعی می‌باشد و همین طور مدت دوام اکستنشن پایدارتر است 

 

اکستنشن مژه چه تفاوتی با کاشت مژه دارد؟

درست است که اکستنشن و کاشت مژه هر دو به هدف افزایش ضخامت و حجم مژه‌ها انجام می‌شوند اما این دو روش با هم تفاوت‌هایی نیز دارند که به آن‌ها می‌پردازیم. در واقع می‌توان گفت اکستنشن مژه‌ها نوعی تقویت حجم مژه‌های طبیعی است اما در فرایند کاشت مژه ما شاهد تولد جدیدی در مژه‌های خود هستیم. از جمله مزایای اکستنشن مژه نسبت به کاشت آن امکان ریووم کردن مژه‌ها در صورت پشیمانی است که در کاشت مژه امکان آن وجود ندارد.

 

انواع اکستنشن مژه

با توجه به پوشش و حالت مژه‌ها، مدل های مختلفی برای اکستنشن مژه وجود دارد. انواع اکستنشن مژه را به شرح زیر است:

 

والیوم

در روش والیوم بین هر دو مژه‌ی طبیعی دو الی سه مژه‌ی مصنوعی قرار می‌گیرد که در بین انواع روش‌های اکستنشن از حجم بیشتری برخوردار است.ضخامت مژه در این روش 0.5 است که در افزایش حجم آن تاثیر زیادی دارد.

 

این روزها کاشت مژه یا اکستنشن مژه طرفداران زیادی پیدا کرده و جایگزین مژه‌های مصنوعی سنگین و پردردسر شده است. شاید بتوان این کاشت مژه را آرایش اصلی چشم به حساب آورد اما در کنار آن از آرایش‌های دیگری هم می‌توان استفاده کرد مثل خط چشم و سایه و ریمل.

 

البته آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن شده شرایط خاصی دارد و هر نوع ماده آرایشی را روی آن نمی‌توانید استفاده کنید. مژه اکستنشن شده حدود ۶ ماه عمر دارد اما اگر از لوازم آرایشی مناسبی برای آرایش مژه مصنوعی استفاده نکنید عمر آن کاهش چشمگیری خواهد داشت و پس از مدتی از پلک جدا خواهند شد. در این مقاله به شما می‌گوییم که آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن شده را به چه شکلی باید انجام دهید.

 

اکستنشن مژه بسیار حساس است و استفاده از مواد نامناسب روی آن می‌تواند باعث جدا شدن مژه‌های مصنوعی از پلک شود، اتفاقی غم انگیز که قطعا نمی‌خواهید برای شما بیفتد چون برای کاشت این مژه‌ها هزینه کرده‌اید. پس لازم است بدانید که چطور باید از این مژه‌ها مراقبت کنید و چطور آن را آرایش کنید.

 

از خط چشم پودری و ماژیکی می‌توانید استفاده کنید

برخلاف خط چشم مدادی و ژلی خط چشم‌های پودری و ماژیکی گزینه مناسبی برای آرایش مژه‌های مصنوعی و اکستنشن مژه هستند. یک خط چشم پودری با ماندگاری بالا تهیه کنید و آن را با یک برس زاویه دار روی مژه‌ها بکشید. به این ترتیب هیچ ماده اضافی روی پلک‌های شما باقی نخواهد ماند و آسیبی به مژه‌ها هم نخواهد رسید.

 

اگر به خط چشم پودری علاقه ندارید می‌توانید یک خط چشم ماژیکی نوک‌تیز تهیه کنید و با آن خط چشم خود را به شکل دلخواه بکشید. با این نوع خط چشم کمترین تماس را با مژه‌ها خواهید داشت و خط چشم شما نیز تیز و تمیز کشیده خواهد شد بدون آن که ماده اضافه‌ای روی پلک‌ها به جا بگذارد.

 

برای آرایش مژه مصنوعی و اکستنشن از ریمل سبک استفاده کنید

مژه‌های مصنوعی هم نیاز به حالت دادن دارند که برای این کار می‌توانید از ریمل استفاده کنید. ریمل‌های تیوبی که در مقالات قبلی آن‌ها را معرفی کردیم نوعی ریمل با فرمول خاص و مقاوم است که ضدآب هم نیست و نیاز به پاک کننده‌های ضدآب ندارد چون به مژه طبیعی نمی‌چسبد اما مثل چسب به مژه‌های مصنوعی می‌چسبد و امکان ندارد بدون کندن مژه‌های کاشته شده خود بتوانید آن را پاک کنید.

 

برای آرایش مژه‌های کاشته شده از ریمل سبکی استفاده کنید که در مژه‌ها ایجاد بافت و حجم کند و به آن‌ها حالت بدهد و پاک کردن آن هم ساده باشد.

 

برای پاک کردن آرایش از پاک کننده‌های بدون چربی و ملایم استفاده کنید

هر نوع آرایشی نیاز به پاک کردن دارد و شما باید آرایش مژه‌های مصنوعی خود را شب قبل از خواب پاک کنید چون تمیز نگه داشتن مژه‌ها نقش مهمی در دوام آن‌ها دارد. برای این که کمترین آسیب را به مژه‌های اکستنشن شده بزنید از پاک کننده‌های آرایش بدون چربی و سبک استفاده کنید.

 

پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن باشند برای آرایش سنگین و ضدآب چشم طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای کسانی که اکستنشن مژه انجام داده‌اند توصیه نمی‌شود چون باعث شل شدن مژه‌ها می‌شوند و آن‌ها را از بین می‌برند. به جای آن از پدهای پاک کننده معمولی و سبک که فاقد چربی و مواد سنگین دیگر هستند استفاده کنید و آرایش چشم خود را تمیز کنید.

 

ممنوعیت استفاده از خط چشم مدادی :
میدانید که یکی از عوارض غیرمنتظره کاشت مژه این است که مژه‌های شما به یکدیگر گیر می‌کنند و گره می‌خورند.بنابراین اگر در این شرایط از خط چشم مدادی استفاده کنید شرایط بدتر از این نیز خواهد شد چون وقتی مداد چسبناک را در امتداد خط مژه‌ها می‌کشید منجر به گره خوردن بیشتر مژه‌ها شده و احتمال افتادن مژه‌های مصنوعی نیز افزایش خواهد یافت.

 

علاوه بر این خط چشم‌های ژلی و کرمی نیز موادی را روی پلک‌ها و مژه‌های شما برجا می‌گذارند که پاک کردن آن‌ها ساده نبوده و ممکن است با وارد کردن فشار زیاد به مژه‌ها باعث جدا شدن آن‌ها نیز شوید، بنابراین توصیه ما به شما این است که از این دو نوع خط چشم اصلا استفاده نکنید.

2. استفاده از خط چشم پودری و ماژیکی :
استفاده ازخط چشم‌های پودری و ماژیکی گزینه مناسبی برای آرایش مژه‌های مصنوعی و اکستنشن مژه خواهند بود.برای این کار ابتدا یک خط چشم پودری با ماندگاری بالا تهیه کرده و آن را با یک برس زاویه دار روی مژه‌ها بکشید. به این ترتیب هیچ ماده اضافی روی پلک‌های شما باقی نمیماند و آسیبی به مژه‌ها هم نمیرسد.

 

در صورتیکه به خط چشم پودری علاقه ندارید می‌توانید یک خط چشم ماژیکی نوک‌تیز تهیه کرده و با آن خط چشم خود را به شکل دلخواه بکشید. با این نوع خط چشم کمترین تماس را با مژه‌ها خواهید داشت و خط چشم شما نیز تمیز کشیده میشود بدون آن که ماده اضافه‌ای روی پلک‌ها باقی بماند.

 

ممنوعیت استفاده از خط چشم مایع ضد آب :
خط چشم‌هایی که ضدآب و ضد پخش شدن هستند گزینه مناسبی برای آرایش چشم شما نخواهند بود. به این دلیل که این نوع خط چشم نیاز به پاک کردن با مالش دارد و اگر بخواهید این کار را انجام دهید باید فشار زیادی روی مژه‌های خود وارد آورید و ممکن است تعدادی از مژه‌های شما در این کار آسیب دیده و کنده شوند.بنابراین برای افزایش طول عمر مژه‌های مصنوعی خود هم که شده از خط چشم پودری یا ماژیکی معمولی استفاده نمایید.

 

استفاده از پاک کننده های بدون چربی:
تمام آرایش ها نیاز به پاک کردن دارند و شما باید آرایش مژه‌های مصنوعی خود را نیز شب قبل از خواب پاک نمایید به این دلیل که تمیز نگه داشتن مژه‌ها نقش مهمی در دوام آن‌ها خواهد داشت .پس بنابراین برای این که کمترین آسیب را به مژه‌های اکستنشن شده خود بزنید از پاک کننده‌های آرایش بدون چربی و سبک استفاده کنید.

 

پاک‌کننده‌هایی که حاوی روغن بوده ، برای آرایش سنگین و ضدآب چشم طراحی شده‌اند و استفاده از آن‌ها برای کسانی که اکستنشن مژه انجام داده‌اند توصیه نمی‌شود چون باعث شل شدن مژه‌ها شده و آن‌ها را از جدا میکند. شما میتوانید به جای آن از پدهای پاک کننده معمولی و سبک که فاقد چربی و مواد سنگین دیگر هستند استفاده نموده و آرایش چشم خود را تمیز نمایید.

 

آیا اکستنشن مژه به مژه‌های طبیعی آسیب می‌رساند؟

شاید این را به مراتب شنیده باشید که مژه مصنوعی به مژه‌های طبیعی آسیب می‌رساند، اما این تنها در صورتی صحت دارد که نکات ضروری برای چسباندن آن رعایت نشود.

 

در واقع، اگر این کار به درستی صورت گیرد، هیچ آسیبی برای مژه هایتان نخواهد داشت. به تنها چیزی که باید بدان توجه کنید آلرژی است که ممکن است به چسب آن داشته باشید؛ بنابراین اگر هنگام چسباندن مژه احساس سوزش یا درد کردید، حتما آرایشگرتان را در جریان بگذارید.

 

یادتان باشد که این کار هیچ دردی ندارد، بنابراین اگر در هر کدام از مراحل آن احساس درد یا سوزش کردید، حتما اشتباهی در کار است. قبل از شروع کار هم از چسبی که قرار است برای شما مورد استفاده قرار گیرد، اطمینان حاصل کنید. این چسب نباید حاوی فرمالدئید باشد.

 

عدم نیاز به مژه مصنوعی پس از اکستنشن

وقتی اکستنشن انجام می‌دهید، تا حداقل دو هفته نیاز به استفاده از مژه مصنوعی نخواهید داشت. اگر تجربه اکستنشن مژه داشته باشید، می‌دانید که در این حالت، مژه‌های نازک و بسیار ظریف را به میان مژه‌های طبیعی شما اضافه می‌کنند. در این صورت، مژه‌های طبیعی شما در میان مژه‌های بلندتر مصنوعی قرار گرفته و چشمان شما بسیار دل‌فریب‌تر خواهند شد.

 

به همین خاطر، هیچ نیازی به مژه‌های مصنوعی نداشته و چشمان شما کاملا زیبا خواهند بود. البته اگر مژه‌های بلند و زیبایی دارید، پیشنهاد ما انجام لیفت مژه است.

 

احتمال ایجاد آسیب به مژه های طبیعی

مژه‌های اکستنشن، چشم‌های شما را بسیار زیبا و دل‌انگیز خواهد کرد. البته باید دقت کنید که این کار ممکن است به مژه‌های طبیعی شما آسیب وارد کند. بی‌شک انجام کارهای زیبایی، می‌تواند فرآیند طبیعی بدن را مختل کرده و آسیب‌هایی را ایجاد کند. این موضوع را در زمان انجام اکستنشن نیز به خاطر بسپارید. معمولا پس از برداشتن یا ریمو اکستنشن مژه مدت زمانی طول می کشد تا مژه‌ها به حالت اولیه بازگردند.

 

در واقع باید بدانید که روش‌های مختلفی برای اکستنشن وجود دارد. برخی مژه‌های مصنوعی را روی مژه طبیعی چسبانده و برخی این مژه‌ها را لابه‌لای مژه اصلی می‌چسبانند. چسب مژه می‌تواند باعث آسیب به ریشه مژه‌ها شده و در ادامه، به ریزش مژه‌ها منجر شود. به همین خاطر، بررسی این نکات پیش از اقدام به اکستنشن، اهمیت زیادی دارد. البته رسیدگی و مراقبت از مژه‌ها بعد از این مدت، به بازگرداندن سریع‌تر مژه‌ها به حالت اولیه، کمک شایانی می کند

 

اکستنشن و ممنوعیت آن برای افراد با شرایط خاص

با اینکه اکستنشن مژه یک فرآیند راحت و معمولی است، اما انجام آن برای همه مناسب نخواهد بود. در صورتی که مژه‌های بسیار کوتاه و بیش از حد ضعیفی دارید، اکستنشن مژه نتیجه خوبی برای شما نخواهد داشت. در این صورت، بهتر است ابتدا از انواع محلول‌ها و روش‌های تقویتی مژه استفاده کرده، پس از آن، مژه‌های اکستنشن را امتحان کنید.

 

برای افراد دارای بیماری‌های خاص که بیماری‌شان به ریزش شدید موها منجر می‌شود، اکستنشن مژه راه حل خوبی نیست. علاوه بر مواد شیمیایی مورد استفاده در این پروسه، استفاده از داروهای خاص این افراد، می‌تواند باعث ایجاد حساسیت و یا کاهش ایمنی بدن شود. به همین خاطر، انجام اکستنشن مژه برای این افراد نیز پیشنهاد نمی‌شود.

 

گروه دیگری که بهتر است از انجام این کار صرف نظر کنند، افراد با حساسیت‌های بسیار شدید هستند. همه ما ممکن است با برخی حساسیت‌ها دست‌وپنجه نرم کنیم. با وجود این، برخی افراد حساسیت‌های بسیار شدیدی دارند که ممکن است مواد مورد استفاده در اکستنشن، حساسیت آن‌ها را تحریک و تشدید کند. در این صورت، پیشنهاد می‌کنیم از ریمل‌های بسیار خوب استفاده کرده و خطر تحریک آلرژی را به جان نخرید.

 

عدم نیاز به ریمل معمولی پس از اکستنشن

پس از انجام اکستنشن، شما نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت و مژه‌های‌تان بعد از این کار، بلند و زیبا می‌مانند. بنابراین سعی کنید پس از اکستنشن، حتی الامکان از ریمل استفاده نکنید. استفاده از ریمل مژه‌های جدید شما را مصنوعی جلوه می‌دهد. البته ریمل‌های بی‌رنگ و پرایمرها، جایگزین مناسبی برای ریمل‌های معمولی خواهند بود.

 

بعد از اکستنشن مژه در واقع اصلا نیازی به ریمل مژه نخواهید داشت. در طول مدتی که مژه مصنوعی دارید از محلول‌های تقویت کننده مژه بر پایه آب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که چسب استفاده شده در مژه‌های مصنوعی، آسیب کمتری به فولیکول‌های مژه‌تان وارد کند

 

مراقبت اکستنشن مژه

اکستنشن‌های مژه، به کمک چسب مخصوصی روی قسمت پایه مژه‌های اصلی شما چسبانده می‌شوند. این چسب‌ها، اگرچه ماندگاری و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارند اما برای خشک شدن و تثبیت، به چند ساعت زمان احتیاج دارند.
بنابر برند چسب و اکستنشن‌های مورد استفاده، مدت زمان خشک شدن چسب می‌تواند بین 24 تا 48  ساعت متفاوت باشد.
مراقبت‌های اولیه اکستنشن مژه، اغلب در جهت کمک به تثبیت چسب اکستنشن و ممانعت از ایجاد حساسیت و عفونت چشمی تدوین شده‌اند و عبارتند از:

 

1. مژه‌هایتان را خیس نکنید

جلوگیری از خیس شدن اکستنشن، اولین قدم برای مراقبت از آنها و کمک به تثبیت‌شان است. در این مدت، تکنسین معمولا توصیه می‌کند پیش از انجام اکستنشن دوش بگیرید و حدود یک تا دو روز بعد از انجام آن، از حمام کردن خودداری نمایید. حمام رفتن در این بازه زمانی، باعث نفوذ رطوبت و خیس شدن چسب اکستنشن می‌شود و ماندگاری آن را کاهش می‌دهد.

 

علاوه بر این، در این 48 ساعت بهتر است تا جای ممکن از بخور دادن صورت، رفتن به استخر، سونا و جکوزی نیز خودداری نمایید. همچنین، اگر در روزهای گرم بهار یا تابستان اکستنشن‌ انجام داده‌اید، بهتر است در طول روز در معرض آفتاب قرار نگیرید. گرمای آفتاب، مدت زمان تثبیت چسب اکستنشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است باعث کاهش ماندگاری یا ریزش آنها شود.

 

2. به اکستنشن‌ها دست نزنید

لمس مژه‌های پرپشت و بلند بعد از انجام اکستنشن، برای همه ما کاری هیجان انگیز و جذاب است. اما اگر دوست دارید این مژه‌های بلند و رویایی را برای مدت زمان طولانی تری روی پلک‌هایتان حفظ کنید، از لمس و بازی با آنها خودداری نمایید. به خصوص در 24 ساعت اول، اکستنشن‌ها بیش از همیشه آسیب پذیر هستند و هنوز به خوبی تثبیت نشده‌اند.

 

3. از چرب شدن پوست و مژه‌ها جلوگیری نمایید

عوامل بسیاری هستند که ممکن است باعث چرب شدن پایه و چسب اکستنشن شوند و تثبیت آنها را با مشکل مواجه نمایند. بعد از فرایند اکستنشن، حدود 24 تا 48 ساعت نمی‌توانید از مواد شوینده استفاده نمایید یا صورتتان را با آب بشویید.

 

این امر به خصوص برای افرادی که پوست چرب دارند ممکن است دردسرساز باشد. ترشح بیش از اندازه چربی در ناحیه دور چشم، پیشانی و گونه‌ها اکستنشن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

برای رفع این مشکل، می‌توانید از یک تکه دستمال کاغذی تمیز استفاده نمایید. دستمال را با ملایمت روی پوستتان بمالید و چربی اضافی را تمیز کنید. در مرحله بعد، توصیه می‌شود مقداری تونر پاک کننده را به کمک پد مخصوص روی پوستتان بزنید تا تعادل را به سطح پوستتان باز گرداند. همچنین، می‌توانید از لوسیون و اسپری‌های مات کننده پوست نیز استفاده نمایید.

اکستنشن مژه چیست
اکستنشن مژه چیست ؟

 

مورد دیگری که می‌تواند باعث چرب شدن اکستنشن و چسب آن شود، انواع لوسیون‌ها و روغن‌های مراقبت پوستی است. اگر از سرم تقویت کننده مژه و ابرو استفاده می‌نمایید، بهتر است برای 48 ساعت آن را کنار بگذارید. همچنین، توصیه می‌شود دور روغن‌های مغذی را خط بکشید. این مواد هم، باعث کاهش ماندگاری اکستنشن و ریزش سریع آنها می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز