Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 تیر 1402

خواص دمنوش بابونه !

آشنایی با خواص دمنوش بابونه که یکی از شناخته‌شده‌ترین دمنوش‌ها در طب سنتی ایران محسوب می‌شود می‌تواند راهکاری برای حفظ سلامت و درمان بسیاری از بیماری‌ها باشد. در این مطلب با خواص بابونه و دمنوش بابونه آشنا می‌شوید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

به دلیل خواص دمنوش بابونه یا همان چای بابونه در بسیاری موارد این ترکیب به‌عنوان یک ماده گیاهی در محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. گل بابونه در طبیعت به راحتی از گلبرگ‌های سفید و عطر تندش، قابل شناسایی است و مصرف دمنوش آن که دارای خواص دارویی است در کشور ما بسیار متداول است. دمنوش بابونه به دلیل طعم ملایم و خواص درمانی اثبات شده آن که از بهبود سیستم ایمنی بدن تا کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی گستردگی دارد یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های طبیعی در میان دمنوش‌ها به حساب می‌آید.

به‌طور‌کلی دمنوش بابونه نقش بسیار زیادی در افزایش آرامش اعصاب و اندام‌های بدن انسان دارد و به همین دلیل نیز در طب سنتی آن را برای آرامش بخشیدن به بیماران و فراهم آوردن امکان خواب آسوده تجویز می‌کرده‌اند. مصرف بابونه به شکل خوراکی و موضعی و به صورت‌های مختلف انجام می‌شود اما بیشترین شکل مصرف آن به صورت دمنوش بوده است. این دمنوش اگرچه غالبا به عنوان یک نوشیدنی آرامش‌بخش شناخته می‌شود اما خواص درمانی دیگری نیز دارد و می‌تواند برای بهبود بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی سودمند باشد. در ادامه این مطلب به مهم‌ترین خواص دمنوش بابونه خواهیم پرداخت.

خواص دمنوش بابونه برای تقویت سیستم ایمنی

دمنوش بابونه با عفونت‌های ناشی از بیماری‌های مختلف در بدن مقابله می‌کند. در این زمینه یکی از مهم‌ترین فواید دمنوش بابونه، توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و مبارزه با آنفلوانزا است. رایحه بابونه نیز می‌تواند به پا‌ک‌سازی سینوس‌های گرفته، کمک می‌کند. در این زمینه طبیعی است که اگر سیستم ایمنی بدن فرد قوی باشد، خطر احتمال ابتلای وی به انواع  بیماری‌ها نیز کمتر خواهد بود و در صورت ابتلا به بیمارها نیز، روند درمان با سرعت بیشتر و به شکل‌ مطلوب‌تر اتفاق خواهد افتاد.

خواص دمنوش بابونه در کاهش استرس

دمنوش بابونه یک نوشیدنی عالی برای آرامش و کاهش استرس است. دمنوش بابونه به دلیل طبیعت گرم، می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند.

محققان در این زمینه تاکید دارند دمنوش بابونه باعث افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن می‌شوند که دو هورمون کاهش استرس در بدن هستند. این نوشیدنی می‌تواند به شما کمک کند تا سریع‌تر بخوابید و آرامش بیشتری داشته باشید. چای بابونه برای افرادی که از اختلالات خواب مانند «آپنه خواب» و بی‌خوابی رنج می‌برند مانند ماده‌ای خواب‌آور است.

خواص دمنوش بابونه به عنوان مُسکن

چای بابونه مسکنی فوق‌العاده برای سردرد، میگرن، دندان درد و دردهای عصبی است. بابونه می‌تواند سبب کاهش تنش همراه با میگرن و سردرد شود.

مقاله‌ای که در مجله «Holistic Nursing Practice» منتشر شده است، به تأثیرات بابونه بر آرام کردن ذهن پرداخته است. در این مقاله آمده است دمنوش بابونه باعث افزایش سروتونین و ملاتونین در بدن می‌شود که هردوی آنها، دو هورمونی هستند که برای کاهش استرس به کار می‌روند. با افزایش این هورمون‌ها می‌توانید راحت‌تر استراحت کنید و بگذارید استرس روز از بین برود.

همچنین در مقاله‌ای که در مجله آمریکایی «Vegetarian Times» منتشر شد، بیان شد که بابونه می‌تواند سبب کاهش تنش همراه با میگرن و سردرد شود.

خواص دمنوش بابونه برای پوست و مو

یکی از خواص اثبات شده دمنوش بابونه تاثیر آن بر سلامت و زیبای پوست است. از دمنوش بابونه می‌توان برای درمان مشکلات پوستی و بهبود جراحات نیز استفاده کرد، از دمنوش بابونه همچنین می‌توان به شکل مستقیم بر روی پوست استفاده کرد و از فواید آن برخوردار شد.

دمنوش بابونه دارای خواص ضد‌التهابی و آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند مشکلات پوستی مانند اگزما و روزاسه (آکنه بزرگسالی) را برطرف کند. پلی‌فنول‌ها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در دمنوش بابونه می‌تواند روند بهبود زخم‌ها را تسریع کرده و چین و چروک‌ها و جوش‌ها را به حداقل برساند.

 

دمنوش بابونه دارای فنول و آنتی‌اکسیدان‌های متفاوتی است که این مواد نقش بسزایی در از بین بردن باکتری‌های ایجاد‌کننده جوش و آکنه ایفا می‌کنند. این دو ماده به‌خصوص فنول یک عامل مقابله با عفونت و باکتری شناخته می‌شود. همچنین دمنوش بابونه به دلیل داشتن ترکیبات فیتوشیمیایی طبیعی و پلی‌فنول‌ها به فرآیند بهبود زخم‌ها سرعت می‌بخشد و ظاهر چین‌وچروک و خطوط ظریف را کاهش می‌دهد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز