Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 خرداد 1402

درمان خارش پوست بدن را بدانید ! + علل خارش پوست

خارش پوست بدن یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات بدون هیچ دلیل خاصی بروز می‌کند و در مواقع دیگر نشانه‌ی بروز یک بیماری است. این عارضه ممکن است اینقدر شدید و آزار دهنده باشد که کیفیت زندگی را مختل کند. در این مطلب قصد داریم به بررسی علت خارش پوست بدن و راه‌های درمان آن بپردازیم.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

پوست به چه علتی دچار خارش می‌شود؟

پوست یکی از عوامل محافظتی بدن در برابر عوامل خارجی است و می‌تواند بدن را در برابر آسیب‌ ویروس‌ها، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا محافظت کند. پس وقتی یک عامل ناشناخته در برابر پوست قرار می‌گیرد، یک واکنش ایجاد می‌شود و قرمزی و خارش پوست بروز می‌کند. حتی ممکن است در برخی مواقع خارش پوست بدن همراه با جوش یا بثورات قرمز باشد و فرد درگیر را دچار زحمت کند. موارد زیر علت‌های مختلف خارش پوست هستند.

خشکی پوست و خارش

یکی از شایع‌ترین علت‌های خارش پوست صورت و بدن اگزما یا خشکی پوست است. در صورتی‌که هیچ علامتی از قرمزی یا جوش روی پوست مشاهده نشود، اما به شدت دچار خارش پوست شوید یا پوسته پوسته‌هایی را در قسمت‌های مختلف بدن مشاهده کنید، احتمالاً دچار خشکی پوست شده‌اید.

خارش پوست در سرما و گرمای شدید هم به علت خشک شدن پوست ایجاد می‌شود، به همین دلیل به این افراد توصیه می‌شود برای جلوگیری از خارش از دستکش یا از مرطوب کننده استفاده کنند

آلرژی علت خارش پوست بدن

گروهی از افراد با قرار گرفتن در معرض آلرژن‌ها دچار واکنش‌های آلرژیک و التهاب می‌شوند. شایع‌ترین علامت‌های این عارضه خارش پوست بدن، قرمزی یا راش‌های ریز پوستی، سرفه و عطسه است.عوامل مختلفی باعث بروز واکنش‌های آلرژیک می‌شود، به طور مثال موی حیوانات، گرده گل و گیاه، یا مصرف برخی از ادویه‌ها می‌تواند موجب خارش پوست شکم، صورت و قسمت‌های دیگر بدن شود

علائم خارش پوست

ممکن است خارش را در بعضی از قسمت‌های بدن مثل دست و پا یا کل بدن احساس کنید‌. این احساس با تغییرات واضحی مثل قرمزی و لکه، برآمدگی یا تاول، پوسته‌پوسته شدن و خشکی پوست همراه است.

درمان‌های خانگی خارش پوست

خارش پوست می‌تواند مدت زیادی طول بکشد و زندگی روزمره‌ی شما را مختل کند. بنابراین باید قبل از اینکه تبدیل به راش شده و عفونی شود، آن را درمان کنید. اگر شما هم از خارش پوست خود کلافه شده‌اید و به دنبال راه‌حل هستید، می‌توانید این روش‌های درمان خانگی خارش بدن را امتحان کنید.

وان جوش‌شیرین

جوش‌شیرین را می‌توان به نوعی بهترین دارو برای خارش بدن به حساب آورد. این ترکیب مفید حاوی خواص ضدالتهابی است که این موضوع به کاهش التهاب و خارش پوست کمک می‌کند. همچنین طبیعت قلیایی جوش‌شیرین به‌عنوان خنثی‌کننده‌ی طبیعی اسید عمل می‌کند که این موضوع در تسکین خارش پوست مفید است. می‌توانید برای درمان خارش بدن، یک بار در روز از جوش‌شیرین استفاده کنید‌.

مواد لازم

  • جوش‌شیرین: یک فنجان

طرز استفاده

  1. جوش‌شیرین را به آب وان اضافه کنید و اجازه دهید حل شود. سپس به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در وان دراز بکشید. در پایان به‌آرامی با حوله به بدنتان ضربه بزنید تا خشک شود.
  2. اگر وان ندارید، زمانی که در حمام هستید، در یک کاسه جوش‌شیرین را با آب مخلوط کنید و آن را روی بدنتان بریزید. ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کرده و بعد خودتان را خشک کنید‌.

درماتیت تماسی

این بثورات خارش‌دار ناشی از واکنش به چیزی است که در تماس با پوست شماست. تشخیص علت ایجاد این بثورات گاهی نیازمند بررسی فراوان است. فلزات موجود در جواهراتتان، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات پاک‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، ممکن است علت درماتیت تماسی شما باشند. پیچک سمی نیز نوعی درماتیت تماسی را ایجاد می‌کند. برای درمان درماتیت تماسی باید از چیزهایی که فکر می‌کنید علت ایجاد آن است، بپرهیزد و سپس، ببینید آیا حس خارش بهتر می‌شود یا نه.

داروها

گاهی برخی داروها (حتی بدون نشانه‌ای از بثورات و تحریک) در پوست شما خارش ایجاد می‌کنند. اگر خارش زیاد و آزاردهنده باشد، لازم است حتماً با پزشک خود صحبت کنید.

داروهای زیر مسبب بروز خارش شناخته شده‌اند:

  • بعضی داروهای ضد فشار خون بالا به نام مهارکننده‌های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE)
  • آلوپورینول برای نقرس
  •  آمیودارون برای مشکلات ریتم قلب
  • قرص‌هایی با نام دیورتیک که نفخ را کاهش می‌دهند
  • استروژن
  • هیدروکسی اتیل سلولز (در جراحی استفاده می‌شود)
  • اوپیوئیدها (داروهای ضد دردی که پزشک تجویز می‌کند)
  • سیمواستاتین (Simvastatin) برای درمان کلسترول بالا

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز