Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 دی 1401

درمان ریز‌ش مو چگونه است؟ + ریزش مو

کارهای بسیاری وجود دارد که می توانید برای کند کردن یا متوقف کردن ریزش مو انجام دهید. اما چه کاری باید انجام شود بستگی به دلیل ریزش موهای شما دارد.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

برخی شرایط مانند ریزش مو بعد از بارداری (تلوژن افلوویوم) ممکن است به تنهایی برطرف شود. و به یاد داشته باشید که همه افراد روزانه ریزش مو دارند ، که کاملاً طبیعی است.

 

هنگامی که ریزش مو طولانی و ماندگار است به پزشک مراجعه کنید. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است بتواند تشخیص دهد که ریزش موهای شما ناشی از مواردی مانند مشکلات تیروئید ، استرس ، عفونت های پوست سر ، آلوپسی آندروژنی یا به سادگی به دلیل پیری است.

 

رژیم غذایی در کنترل ریزش مو

رژیم مدیترانه ای

یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که رژیم غذایی حاوی سبزیجات خام و گیاهان تازه مانند رژیم مدیترانه ای ، ممکن است خطر آلوپسی آندروژنی (طاسی الگوی زنانه یا طاسی الگوی مردانه) را کاهش داده یا شروع آن را کندتر کند.

 

بهترین نتایج در هنگامی مشاهده شد که شرکت کنندگان بیش از سه روز در هفته مقدار زیادی از این غذاها – از جمله جعفری ، ریحان ، سبزیجات سالاد – مصرف کردند.

 

پروتئین

فولیکول های مو بیشتر از پروتئین به نام کراتین ساخته می شوند. یکی از منابع مورد مطالعه در سال ۲۰۱۷ از ۱۰۰ فرد مبتلا به ریزش مو ، چندین کمبود تغذیه ای را در شرکت کنندگان عنوان کرد ، از جمله اسیدهای آمینه که به عنوان بلوک های سازنده پروتئین هستند.

 

در حالی که محققان توجه داشتند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است. از روش های درمان ریزش مو داشتن یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین ممکن است به جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

 

انتخاب های سالم شامل غذاهایی مانند تخم مرغ ، آجیل ، لوبیا و نخود فرنگی ، ماهی ، لبنیات کم چرب ، مرغ و بوقلمون است.

 

ریزش مو

 

ویتامین A

ویتامین A در بخشی از رتینوئیدها تشکیل شده است که نشان داده شده سرعت رشد مو را افزایش می دهد. این ویتامین همچنین ممکن است به تولید سبوم کمک کند ، پوست سر را سالم تر نگه دارد و بتواند موهای بیشتری را حفظ کند.

 

برنامه خود را با غذاهای سرشار از ویتامین A مانند سیب زمینی شیرین ، فلفل دلمه ای و اسفناج پر کنید.

علت ریزش مو چیست؟

ریزش روزانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو طبیعی است. البته که شمارش موهای ریخته شده در یک روز غیرممکن است. اما اگر بعد از شستن موها یا شانه کردن حجم زیادی از موها بریزد، فرد دچار ریزش مو شده است.

 

بسیاری از افراد دنبال علت بیماری برای درمان و توقف ریزش موی خود هستند. در ادامه به بررسی لل ریزش مو می‌پردازیم

 

عفونت‌ یا بیماری قارچی – علت ریزش مو

ریزش شدید مو می‌تواند ناشی از بیماری عفونی باشد. عفونت‌های قارچی نظیر کرم حلقه‌دار، می‌تواند دلیل اصلی ریزش مو باشد که به شکل کورک (دایره‌ای شکل قرمز) آغاز می‌شود و به‌تدریج پخش می‌شود و منجر به طاسی سر می‌شود.

 

کمبود مواد مغذی – علت ریزش مو

کمبود ویتامین‌ها یا مواد معدنی باعث ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از ریزش مو در رژیم غذایی خود میزان درستی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی را قرار دهید.

 

سندروم تخمدان پلی‌کیستیک – علت ریزش مو زنان

در بسیاری از بانوان، سندرم تخمدان پلی‌کیستیک (PCOS) دلیل اصلی ریزش شدید مو است. این سندروم به دلایل مختلفی از جمله اضافه وزن، سبک نادرست زندگی و عدم تعادل هورمونی ایجاد می‌شود.

 

همچنین این سندروم می‌تواند بر دوره‌ی قاعدگی اثر بگذارد و باعث ریزش مو شود. درباره سندروم پیش از قاعدگی بیشتر بخوانید.

 

وراثت – علت ریزش مو

یکی دیگر از دلایل اصلی ریزش مو وراثت است. اگر ژن طاسی در فرد وجود داشته باشد، نمی‌توان برای درمان آن کاری انجام داد. با اینکه احتمال ریزش موی آندروژنیک در بانوان بسیار کمتر است، آن‌ها می‌توانند نازکی مو یا نواحی کوچک طاس را در اثر وراثت تجربه کنند.

 

استرس – علت ریزش مو

یکی از دلایل اصلی ریزش مو استرس است. اختلال مو کنی (تریکوتیلومانیا)، طاسی منطقه‌ای و تِلوژن اِفلوویِم سه نوع از ریزش مو هستند که با استرس مرتبط هستند. در این اختلال پوست سر نازک شده و ریزش مو اتفاق می‌افتد. این ریزش مو دائمی نیست.

 

مواد شیمیایی – علت ریزش مو

استفاده از اسپری‌های حاوی مواد شیمیایی برای رسیدن به سبک موی دلخواه یکی از عوامل ریزش مو است. استفاده از حرارت و مواد شیمیایی، بافت مو را از بین می‌برد و به آن آسیب می‌رساند. محکم بستن مو هم می‌تواند ریشه‌ی مو را تحت تأثیر قرار داده و سبب ریزش آن شود.

 

علل ضعیف شدن و ریزش مو

ضعیف شدن موها به عوامل متعددی بستگی دارد برخی از آن ها عبارتند از: جهش های ژنتیکی.استرس و تنش،حالت دهنده های الکتریکی از قبیل:سشسوار ،اتو مو….مواد دکلره و رنک کننده های شیمیایی.استفاده از برس های نا سالم مثل برس پیچی ،گرد وبرس های خشن.

 

شستشوی بیش از حد موها با شامپوهای نامناسب با جنس مو و شیمیایی و دارای سولفات یا الکل.استفاده از ماسک و کرم های نامناسب شیمیایی به جای نوع های طبیعی ان.بستن یا جمع کردن نامناسب موها،نرم کننده های دارای ترکیبات سیلکون.

 

راهکار های رایج تقویت مو

یکی از عوامل مهم در رشد و تقویت مو تغذیه و مراقبت های روزانه مو میباشد که مواد مغذی برای موها از مهمترین آن هاست که شامل :ماهی (امگا 3 )،گروه ویتامین بی ،گردو ،سیب زمینی ،اسفناج ،عدس ، تخم مرغ ،ماست ،و روغن های گیاهی … می باشد همچنین چند نمونه از ترکیبات مناسب جهت استفاده به عنوان ماسک مو میتوان :ترکیب عسل و روغن زیتون،ترکیب ماست و روغن زیتون ،ترکیب روغن نارگیل و ابلیمو ،ترکیب روغن دانه کتان و روغن نارگیل نام برد.

 

خرید عمده پوشاک با ضمانت فروش و مرجوعی در عمده استایل دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش

 

دانشمندان معتقدند مواد شیمیایی و ترکیبات زیر می توانند رشد مو را تحریک کرده و تولید موهای جدید مو را به پیش ببرد:

 

بیوتین
بوفلومدیل Buflomedil
دگزنول
دوتاستراید Dutasteride
فیناستراید
مینوکسیدیل
سیلیسیوم آلی
ویتامین ها
استیل تتراپتید ۳
بیوکانین 

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز