Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 تیر 1402

درمان زگیل پوست ! + زگیل چیست؟

زگیل‌ها زوائد کوچک پوستی هستند و عامل تشکیل آنها ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است. این ویروس لایه‌های بیرونی پوست را آلوده می‌کنند. بیش از ۴۰ نوع مختلف از ویروس پاپیلومای انسانی موجود است. ویروس زگیل می‌تواند از طریق تماس مستقیم یا غیر مستقیم، یعنی وقتی فرد ناقل و سالم با سطح مشترکی مانند زمین یا میز تماس داشته‌‌باشند، منتقل ‌شود.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

افراد ممکن است با قدم زدن به‌صورت پابرهنه در اماکن عمومی مانند ورزشگاه‌ها و اتاقک‌های مخصوص دوش با ویروس HPV تماس پیدا کنند. این ویروس همچنین می‌تواند در یک فرد از نقطه‌ای از بدن به نقطه‌ی دیگر سرایت کند. در صورتی‌که پوست افراد خراشیده یا بریده باشد ویروس HPV به‌آسانی منتقل می‌شود.

امکان بروز و ظهور زگیل‌ها در هر سنی وجود دارد، اما در کودکان بزرگتر شایع‌تر و در سالمندان نادر است. شکل و ظاهر زگیل بنا به محل بروز و نوع ویروس آلوده کننده متفاوت است.

زگیل کف پا

زگیل کف پا در سطح پوست کف پا رشد میکند و باعث ایجاد آن تعریق زیاد پا است. سفر طولانی یا ضربه نیز می تواند باعث ایجاد زگیل کف پا شود. در مرحله اولیه ، تاول های براق روی پا به وجود می آید، رنگ آنها  خاکستری قهوه ای یا خاکستری کثیف با مرزهای مشخص و حلقه های شاخی در اطراف پا هستند . همچنین ممکن است  HPV کف پا خشن ناهموار و گرد روی سر متاتارس یا بین انگشتان پا ظاهر شوند که بیشتر ناشی از اصطکاک است. چند روز پس از شروع بیماری ، HPV های کف پا به خودی خود از بین می روند. در صورت ناپدید شدن آنها باید با پماد درمان شوند.

درمان خانگی زگیل

در زیر چندین درمان خانگی برای زگیل که معمولا دارای کمترین عوارض هستند را توضیح می دهیم اما در صورتی که عارضه زگیل در شما تداوم یافت پیشنهاد میکنیم هرچه سریع تر به دکتر درماتولوژی مراجعه کنیید

 سرکه سیب

خرید سرکه سیب از سوپرمارکت ها آسان است و گران هم نیست ، سرکه سیب می تواند با انواع زگیل ها مقابله کند. زیرا اسید مالئیک و اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب (در واقع اجزای اصلی بسیاری از داروها برای درمان آکنه صورت این دو مورد هستند) می توانند بر روی خود زگیل اثر بگذارند و آن را از پوست اطراف جدا کرده و ویروس داخل بدن را از بین ببرند. همچنین باعث نرمی و لایه برداری پوست می شود. سرکه سیب به عنوان نوعی غذا ، برای پوست صورت و بدن نیز بی خطر است ، هنگام استفاده از آن می توان با خیال راحت روی هر قسمت از بدن که با نسبت ۱: ۱ با آب رقیق شود و به نصف غلظت اصلی رقیق شود. پاک کردن سرکه سیب بسیار ساده است. همین حالا یک پنبه را در مایع ۱: ۱ خیس کنید ، سپس پنبه را روی آن  قرار دهید و آن را با کمک باند یا نوار پزشکی به مدت ۱۲ ساعت ثابت کنید ؛ زمان بیشتر یا کمتر مشکلی ندارد.

به چه نوع زائده‌ای زگیل می‌گویند؟

زگیل زائده‌ای کوچکی است که ناشی از آلودگی با ویروس پاپیلومای انسانی (Human Papilloma Virus; HPV) رشد می‌کند. این توده‌ها می‌توانند در هر نقطه‌ای از بدن ظاهر شوند و از طریق لمس و تماس مستقیم یا غیرمستقیم پوستی به شخص دیگری منتقل شوند.

 

تظاهرات ظاهری زگیل چگونه است؟

زگیل زائده‌های کوچک، خشن، ضخیم و بعضا دردناک هستند. همانطور که گفته شد زگیل یک بیماری پوستی واگیردار است و یکی از دلایل اهمیت درمان آن همین مسئله است. زگیل‌ها اغلب برای چندین سال باقی می‌مانند و ممکن است بزرگتر شوند.

 

آیا پس از ابتلا به زگیل باید به دنبال روش‌های درمانی باشیم؟

اگرچه در اکثر مواقع زگیل خود به خود پس از گذشت زمان بهبود می‌یابد، اما پیش بینی زمان بهبودی غیرممکن است و معمولا به زمان زیادی نیاز دارد. همچنین به دلیل مشکلاتی از قبیل زیبایی، درد، نگرانی در مورد ایجاد بدخیمی، عوارض روانی-اجتماعی زگیل و امکان انتشار به سایر نقاط بدن و سایر افراد، معمولاً نیاز به درمان وجود دارد.
روش‌های درمانی زگیل موجود ایمنی و یا اثربخشی ثابت‌ شده‌ای ندارند و عموماً در جهت تخریب فیزیکی زگیل عمل می‌کنند. نکته منفی دیگر این است که احتمال عود زگیل پس از این درمان‌ها بسیار بالاست. از این جهت تلاش برای معرفی درمان‌های موثرتر و کم عارضه‌تر همچنان ادامه دارد.

روش‌های رایج درمان و پیشگیری از زگیل کدام‌اند؟

  • اسیدها مانند سالیسیلیک اسید و تری کلرواستیک اسید
  • لیزر درمانی
  • سوزاندن زگیل با جریان الکتریکی
  • کرایوتراپی (سرمادرمانی: انجماد و استفاده نیتروژن مایع)
  • واکسن‌ها
  • رتینوئیدهای موضعی
  • ایمی‌کیمود
  • پودوفیلین و پودوفیلوکس
  • فرمالدئید
  • درمان‌های دارویی نظیر آسیکلوویر و 5-فلوئورواوراسیل(FU)
  • کانتاریدین
  • جراحي
  • چسب زگیل

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز