Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
21 خرداد 1402

درمان لرزش دست چگونه است ؟ + علائم لرزش دست

این بیماری سن و سال خاصی نداشته و در هر رنج سنی دیده می‌شود. به‌عنوان‌مثال هم یک پیرمرد می‌تواند مراجعه کننده باشد و هم یک نوجوان و یا حتی یک کودک که از لرزش دست رنج می‌برد. البته این مشکل در افراد با سن و سال بالاتر، بیشتر دیده می‌شود. بررسی علل و چرایی ایجاد رعشه دست بسیار سخت و پیچیده است.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

چرا که لرزش در دست‌ها هم می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد و هم می‌تواند هیچ علت خاصی نداشته. معمولاً لرزش دست علامت خطرناکی از یک بیماری نیست و با روش‌های گوناگونی که ادامه توضیح خواهیم داد به راحتی قابل کنترل است. حتی در بسیاری از موارد دیده می‌شود که فرد اعتنایی به لرزش دست‌هایش نداشته و زندگی عادی خود را ادامه می‌دهد. اما با این همه حال این بیماری می‌تواند در زندگی عادی و روزمره یک فرد تأثیر منفی گذاشته و کارهای روزانه آن را مختل کند.

در این مقاله می­خواهیم به شما بگوییم که رعشه دست چیست و چگونه می­توان آن را درمان کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

رعشه دست یا لرزش دست چیست؟

لرزش دست یا Hand Tremors همان اسپاسم عضلانی است که به صورت غیرارادی اتفاق می‌افتد. این انقباضات عضلانی ممکن است در هر جایی دیگر هم باشد. در بسیاری از موارد لرزش دست در جوانی مشکل حادی نیست. اما اگر تکرار داشته باشد باید پیگیری شود.

تعریف علمی لرزش (Tremor) به شرح زیر است؛

لرزش به انقباضات غیرارادی و ریتیمک عضلانی است که سبب لرزیدن برخی از نواحی بدن می‌شود. در اغلب اوقات، لرزش در دست‌ است اما گاهی هم بازوها، پا، بالاتنه، تارهای صوتی و یا سر هم لرزش دارند. طبق گفته پزشکان، لرزش دست امری فیزیولوژیک است. یعنی همواره لرزش خفیفی در دست وجود دارد.

همچنین در مواردی لرزش از وجود بیماری‌های مرتبط با مغز و اعصاب به خصوص پارکینسون خبر می‌دهد. هر چند بررسی و اثبات این مسئله نیاز به آزمایش و چکاپ توسط دکتر مغز و اعصاب دارد، اما در این مطلب به بررسی علت لرزش دست ها و درمان آن به صورت ساده می‌پردازیم.

درمان خانگی لرزش دست و توصیه‌های طب سنتی برای درمان لرزش دست

روش‌های مختلفی برای کنترل و درمان قطعی لرزش دست در طب سنتی برای افراد پیشنهاد شده است. مهم‌ترین روش‌های درمان خانگی عبارت‌اند از:

۱. کنترل مصرف کافئین برای درمان لرزش دست

کافئین تأثیر زیادی بر روی عملکرد بدن دارد. یکی از تأثیرهای آن ایجاد لرزش دست در بدن است. به همین خاطر با کنترل مصرف کافئین می‌توانید این لرزش را تا حدودی کنترل کنید.

۲. استرس و لرزش دست در طب سنتی

شاید بتوان گفت مهم‌ترین علت لرزش دست در طب سنتی استرس است. امروزه جوامع انسانی، روزانه با عوامل استرس‌زای زیادی سروکار دارد و دائماً در حال سروکله زدن با آن است. شما می‌توانید با کنترل استرس خود و دور ماندن از محیط‌های استرس زا، به طور چشم گیری لرزش دست خود را کنترل کنید. استرس خود را با مدیتیشن، یوگا و… مدیریت کنید.

۳. استفاده از چای بابونه برای درمان لرزش دست

گیاه بابونه یکی از بهترین گیاه‌هایی است که برای لرزش دست در طب سنتی توصیه شده است. مصرف روزانه این دم‌نوش برای رعشه دست بسیار مفید بوده و می‌تواند به سیستم‌های عصبی آرامش بخشد.

۴. انجام تمرین‌های فیزیوتراپی دست

شاید بتوان گفت از جمله از مؤثرترین راه‌ها برای رفع لرزش دست با راهکارهای خانگی، انجام تمرینات فیزیوتراپی دست است. با انجام روزانه و مکرر این تمرین‌ها می‌توانید لرزش دستانتان را تا حدود زیادی کاهش دهید.

انواع لرزش دست

وجود اندکی لرزش در دست‌ها کاملا طبیعی است، زیرا این لرزش‌ها معمولا آن‌قدر قابل‌توجه نیستند. اما لرزش دست‌ها همیشه یک موضوع طبیعی و فیزیولوژیکی نیست و گاهی اوقات یک مشکل تلقی می‌شود. در ادامه می‌توانید با انواع لرزش دست آشنا شوید.

 

لرزش دست در اثر تغییرات فیزیولوژیکی

مصرف کافئین، پرکار شدن تیروئید، استرس شدید، خستگی و کم آبی موجب تشدید لرزش فیزیولوژیک دست‌ها می‌شود. این لرزش معمول مقطعی است و بعد از مدتی برطرف می‌شود.

لرزش دست‌ها در اثر مصرف دارو

مصرف برخی داروهای خاص مثل داروی ضد افسردگی بوپروپیون و داروی ضدآریتمی آمیودارون موجب بروز لرزش در دست و برخی اندام‌ها می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز