Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
22 خرداد 1402

درمان لکه های ماه گرفتگی ! + ماه گرفتگی پوست چیست؟

هر علامت، لکه یا خال که موقع تولد یا نزدیک به آن زمان روی پوست نوزاد وجود داشته باشد، لکه ماه گرفتگی است. ماه گرفتگی ناحیه‌ای از پوست است که رنگ متفاوتی دارد و می تواند قرمز، صورتی، آبی، قهوه ای روشن یا تیره و سیاه باشد. تقریبا همه افراد در زمان تولد، چنین لکه‌هایی را روی بدن یا صورت خود دارند. این لکه‌ها گاهی به زحمت قابل تشخیص هستند، اما در بعضی موارد تاثیر منفی زیادی در ظاهر فرد می گذارند؛ تا جایی که شخص احساس خجالت و کمبود اعتماد به‌نفس می‌کند. با وجود اینکه اکثر این ماه گرفتگی ها بی خطر هستند، اما برداشتن آن‌ها به لحاظ زیبایی قابل اجرا است. باید اضافه کرد که برخی لکه‌های مادرزادی، می‌توانند مربوط به شرایط پزشکی جدی و مهم باشند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

لکه‌های ماه گرفتگی و خال‌های مادرزادی چیست؟

همان‌طور که گفتیم، وقتی نام هریک از این عارضه‌های ایجاد شده پوستی را می‌شنویم، اولین چیزی که درباره‌ی آن به ذهن خطور می‌کند این است که سابقه‌ حضور این لکه‌ها در بدن، از بدو تولد یا با فاصله‌ی اندکی از تولد است. بعضی از لکه‌های ماه‌گرفتی ممکن است به مرور کوچک و کمرنگ شوند و بعضی دیگر پررنگ‌تر و در ابعاد بزرگ‌تر، کاملاً جلب توجه می‌کنند.

انواع ماه گرفتگی

یک باور عامیانه درباره‌ ماه گرفتگی در بسیاری از فرهنگ‌ها و اسطوره‌های باستانی وجود دارد به عنوان افسانه ماه گرفتگی روی بدن شناخته می‌شود. افسانه ماه گرفتگی روی بدن اعتقاد دارد که در مدت زمانی که فرد جنین بوده است، ماه‌گرفتگی یا خورشیدگرفتگی رخ داده است و این، نشانه‌ آن اتفاق روی بدن است.

افسانه ماه گرفتگی، زنان باردار را درباره نگاه کردن به ماه و خورشید در هنگام گرفتگی و تاثیرات و عارضه‌هایی که روی جنین باقی می‌ماند، هشدار داده است.

با این حال همچنان، رابطه‌ منطقی و تحلیل علمی برای رخ دادن چنین عاملی ارائه نشده است. انواع مختلفی از ماه‌گرفتگی‌ها وجود دارد که به دلایل مختلف ایجاد می‌شود. عامل اصلی بروز این ضایعات پوستی، اختلالات ژنتیکی است. این علائم معمولا به رنگ قرمز، صورتی یا بنفش هستند و به دلیل ناهنجاری‌ در رگ‌های خونی پوست ایجاد می‌شوند.

لکه‌های قهوه‌ای رنگ پوست هم بیشترین علتی که برای بروز آن‌ها ارائه شده است، تجمع ملانین (رنگ‌دانه) در زیر پوست است. از آن‌ چه که گفتیم نتیجه می‌گیریم که به طور کلی دو نوع خال مادرزادی وجود دارد:

  • خال‌های عروقی
  • خال‌های رنگ‌دانه‌ای

لکه های ماه گرفتگی (شرابی)

بیشترین جایی که این لکه‌ها دیده می‌شوند در صورت است. علت آن‌ها رگ‌های خونی غیرطیبعی هستند و از نظر اندازه می‌توانند در ابعاد متفاوتی دیده شوند. رنگ بنفش مایل به قرمز یا آب انگور قرمز، رنگی است که این خال‌ها توسط آن، شناخته می‌شوند.

ماه گرفتگی روی بدن و خال‌های این‌چنینی به خودی خود از بین نمی‌روند، دائمی هستند و ممکن است اندازه‌ی آن‌ها با بالارفتن سن کودک بزرگ‌تر شود و سطح بیشتری از بدن را درگیر خود کند. این لکه‎ها بیشتر در صورت، پشت و قفسه‌ی سینه دیده می‌شوند.

تکه‌های سالمون (لکه‌های رنگی)

خال‌های سالمون متداول‌ترین نوع علامت عروق است. آن‌ها بعد از تولد به صورت لکه‌های صورتی یا قرمز ضعیف بر روی بدن ظاهر می‌شوند. اگر به دنبال پاسخی برای رفع شدن یا دائمی بودن این لکه‌ها بگردید، به این نتیجه خواهید رسید که لکه‌های سالمون بعد از چندماه کم‌رنگ می‌شوند اما ممکن است چندسال طول بکشد تا لکه‌ها کاملا از بین رفته و محو شوند.

 

لکه توت فرنگی (همانژیوم)

برجسته بودن، خال مانند و یکی از سه رنگ صورتی، قرمز یا بنفش به عنوان ویژگی‌های این خال دیده می‌شود. نامی که برای این نوع از خال‌ها گذاشته شده برگرفته از بافت و رنگ آن است. ابتلا به این خال‎‌ها نسبتا شایع هستند و حدود 5% از نوزادان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. عمر حضور این خال‌ها معمولا تا رسیدن به 7 سالگی است اما قبل از این‌که کوچک شوند ابتدا بزرگ‌تر می‌شوند و در نهایت کاملا محو می‌شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز