Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
11 تیر 1402

درمان میگرن چگونه است؟ + میگرن سر چیست؟

در حال حاضر درمانی برای میگرن وجود ندارد و همه روشهای موجود بر کاهش شدت نشانه ها، پایین آوردن سطح درد در حین حملات میگرنی، کاهش توالی وقوع آنها و پیشگیری از بازگشت آن متمرکز است. اگر سردرد میگرنی، توان ادامه فعالیت های روزانه‌تان را مختل می کند و لذت زندگی را از شما گرفته، باید به دنبال مراقبت های درمانی و پزشکی باشید. دو روش درمانی اصلی برای میگرن وجود دارد:

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

درمان کنترلی

عملکرد این روش به شکل کاهش یا حذف درد بعد از شروع سردرد میگرنی حاد است. اگر بلافاصله بعد از شروع نشانه های اولیه سردرد، درمان را آغاز کنید، به بهترین نتایج دست خواهید یافت. در این رابطه هم می توان از داروهای بدون نسخه و هم داروهای تجویزی برای کاهش درد و نشانه های میگرن استفاده کرد.

درمان پیشگیرانه

نام دیگر این روش درمانی، درمان پروفیلاکتیک است که در آن حتی اگر سردرد هم نداشته باشید، دوز خاصی را به صورت روزانه مصرف می کنید. داروهای پیشگیرانه روی کاهش توالی وقوع سردردها اثر می گذارند و تنها با تجویز پزشک ممکن خواهد بود.

۱۱ نوع میگرن که باید بشناسید:

سردردهای میگرنی به چند صورت بروز می‌کنند:

  1. میگرن متداول یا بدون اورا (Aura) : بدون مقدمه بروز می‌کند. این نوع میگرن شایع‌تر است.
  2. میگرن کلاسیک یا با اورا: در این نوع شخص نشانه ای قبل از وقوع سردردش دریافت می کند. به این نشان های هشدار دهنده “اورا” می گویند که می تواند شنیدن صداهای مبهم و یا دیدن نورهای سفید باشد. حتی برخی افراد در روزهای قبل از سردرد خمیازه های طولانی و مکرر می کشند. در این نوع از میگرن، فرد حدود ۲ تا ۶ ساعت درد شدیدی را در سر خود احساس می‌کند.
  3. میگرن پیچیده: همزمان با سردرد میگرنی نوع دیگری از سردرد هم بروز می‌کند.
  4. میگرن مزمن: این نوع از میگرن بیش از ۱۵ روز در ماه فرد را درگیر خود می‌کند و بیشتر از ۳ ماه طول می‌مکشد. یعنی فرد در بیشتر روزهای ماه دچار سردرد با فرکانس درد مختلف است.
  5. میگرن چشمی: این نوع میگرن، سردرد بسیار شدید همراه با اختلال در بینایی است. میگرن چشمی گاهی منجر به کوری یکی از چشم‌ها یا نابینایی لحظه ای می‌شود. علائم میگرن چشمی دیدن نور سفید، تاری دید، عدم مشاهده قسمتی از میدان دید، است.
  6. میگرن شکمی: این نوع میگرن معمولا در کودکان دیده می‌شود. این کودکان همراه با سردرد، مشکلات گوارشی نیز دارند و ممکن است دچار اختلال در رشد هم شوند.
  7. میگرن حاد: در این نوع از میگرن، افراد گاهی تا دو هفته سردرد دارند. درد این افراد کمتر از درد میگرن مزمن است.
  8. میگرن قاعدگی: این میگرن در دوران قاعدگی یا قبل از آن رخ می‌دهد. این نوع درد، همراه با حالت تهوع است. میگرن قاعدگی گاهی در دوران تخمک‌گذاری رخ می‌دهد. بهترین روش‌های خانگی درمان میگرن‌ قاعدگی را در مقاله ای مفصل بیان کردیم.
  9. میگرن بازیلر:  بازیلر نامش را از شریان بازلر مغز گرفته است که یکی از رگ های خونی مغز است. بازیلر تحت انقباضات و اسپاسم قرار می‌گیرد و فرد را دچار علائمی مانند؛ ضعف، لکنت سرگیجه و تاری دید می کند.
  10. میگرن وستیبولار: یا سرگیجه میگرنی که فرد دچار عدم تعادل و سرگیجه و مشکلات شنوایی و بینایی می شود. ممکن است این نوع بدون سردرد و فقط با سرگیجه باشد.
  11. میگرن عصبی: میگرن عصبی از انواع شایع میگرن است که موجب بروز سردرد‌های ضربان‌دار می‌شود.

آنچه که به عنوان مقدمه در تعریف سردرد میگرنی گفته می‌شود، حالت‌هایی است که پیش از شروع سردرد در فرد پدیدار می‌شود. این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. در بعضی، حالت تهوع به فرد دست می‌دهد و در بعضی دیگر، حساسیت به نور و صدا. بعضی افراد نیز تجربه دیدن لکه‌های سیاه یا جرقه در پیش چشم خود دارند. این علائم در همه افراد دیده نمی‌شود و تنها بعضی از مبتلایان به میگرن آن را تجربه می‌کنند.

 

روش استفاده از روغن: از متداولترین روش های درمان سردرد میگرنی در منزل استفاده از روغن است، که نحوه استفاده آنها متفاوت است. ماساژ دادن نواحی درد با برخی از روغن ها در بهبود درد می تواند کمک کننده باشد، همچنین، نتایج مطالعه تحقیقاتی بر روی یک جمعیت در اروپا نشان داده است که استفاده از روغن اسطوخودوس، به صورت استنشاقی، در افراد مبتلا به سردردهای میگرنی در بهبود درد آنها بسیار موثر بوده است. ماساژ روغن اسطوخودوس برای بهبود درد میگرن نیز موثر واقع می شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز