Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
23 خرداد 1402

درمان پیرچشمی چگونه است؟

  • پیرچشمی به شرایطی اطلاق می شود که به علت افزایش سن و کاهش پدیده تطابق فرد برای انجام فعالیتهای بینایی در فاصله نزدیک دچار مشکل شده و برای اصلاح آن نیاز به عینک نزدیک یا پیرچشمی دارد.
  • در فرد دچار پیرچشمی که معمولا از چهل سالگی و به بعد شروع و حداکثر آن در دهه پنجم و ششم است، اگر دید دور بیمار خوب و بدون عینک باشد فقط برای نزدیک بینی دچار مشکل می گردد ولی در افرادیکه نزدیک بین هستند و برای دید دور عینک می زنند، در سن پیرچشمی برای مطالعه عینک خود رابر می دارند و در افراد دوربین که فاصله دور را بهتر از نزدیک می بینند باید از دو عینک یکی برای فاصله دور و یکی برای دیدن در فاصله نزدیک با قدرت بالاتر استفاده نمایند. در افراد دچار آستیگماتیسم که برای دید دور عینک می زنند در سنین پیرچشمی علاوه بر عینک دور از عینک نزدیک همراه با اصلاح آستیگماتیسم استفاده می نمایند.
  • در افراد دوربین، در سنین کمتر از 40 سالگی نیز برای فعالیتهای چشمی در فاصله نزدیک ممکن است فرد نیاز به عینک نزدیک با قدرت بالاتر نیاز داشته باشد

از عوامل موثر بر بروز پیرچشمی می تواند ساختار فردی، مصرف داروها، دوربینی و همچنین اعمال جراحی داخل چشمی  باشد.

برای درمان پیرچشمی، درمان اصلی و قدیمی ترین روش و شاید سالم ترین روش استفاده از عینک نزدیک یا پیرچشمی است.

امروزه برای کاهش وابستگی به عینک نزدیک در سنین بین 45 تا 60 سالگی و بهبود کیفیت زندگی و همچنین تمایل افراد به انجام فعالیتهای بینایی بدون وابستگی به عینک روشهای مختلف درمان پیرچشمی پیشنهاد شده است .

این روشها شامل

  • استفاده از لنزهای تماسی دو کانونی یا چند کانونی
  • روشهای لیزری بر روی قرنیه شامل (Presby LASIK) و Supracor
  • اصلاح یک چشم برای دید نزدیک و یک چشم برای دید دور با لنز ،فمتولیزیک یا لنزداخل چشمی
  • روشهای اصلاح پیرچشمی به کمکک فمتولیزر (IntraCor)
  • گذاشتن وسیله ای در ضخامت قرنیه درمرکز قرنیه به کمک فمتو لیزر که شایعترین وسیله ای که امروزه با توجه به نتایج این عمل استفاده می شود KAMRA Inlay است.
  • گذاشتن لنز چند کانونی داخل چشمی
  • جایگزینی عدسی طبیعی درسن پنجاه سالگی به بالا با لنزهای داخل چشمی تطابقی یا چند کانونی

دلایل بروز پیرچشمی

هنگامی که پا به دهه پنجاه زندگی می گذاریم، ماهیچه هایی که لنز چشم را نگهداری می کنند، ضعیف می شوند. ماهیچه های ضعیف شده نمی توانند عدسی چشم را به راحتی به حرکت درآورند، در نتیجه نوری که از سمت اشیاء به چشم می رسد را به درستی روی شبکیه متمرکز نمی کند و بنابراین اجسام به وضوح دیده نمی شوند. به عبارت ساده تر می توان گفت در پیرچشمی قدرت تمرکز خود را روی اجسام خارجی از دست می دهیم.
به صورت کلی تغییراتی در بدن به دلیل افزایش سن ایجاد می شود که اجتناب ناپذیر هستند و برگشت پذیر نیستند، پیرچشمی یکی از آنها می باشد. این مشکل مسئله نگران کننده و حادی نیست و به راحتی اصلاح یا درمان می شود.

علائم پیرچشمی

پیر چشمی همانند دیگر مشکلات بدن، علائمی از خود نشان می دهد. البته قابل ذکز است که در افراد مختلف ممکن است علائم گوناگونی داشته باشد. برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر شما، مهمترین و بیشترین علائم پیرچشمی را نام می بریم تا با آنها آشنا شوید تا در صورت مشاهده سریعاً به متخصص چشم پزشک مراجعه کرده و آن را درمان کنید.

  • اکثر افراد اولین مشکل را در مطالعه نوشته های ریز در نور نسبتاً کم را دارند در صورتی که تا قبل هیچ مشکلی برایشان نبوده است.
  • افراد مبتلا به هنگام مطالعه طولانی مدت و یا انجام کارهای ظریف و ممتد احساس خستگی چشم، سردرد و یا خواب آلودگی می کنند.
  • هنگام مطالعه برای دید بهتر و دقیق تر کتاب را باید دور کنند.
  • وجود مشکل در نخ کردن سوزن هرچند در نور زیاد باشد

نکته: افرادی که با مطالعه، کار با کامپیوتر و یا کارهای ظریف همانند خیاطی سروکار دارند، زودتر متوجه بروز مشکلات می شوند.
نکته: با توجه به شغل افراد، نیاز به استفاده از عینک نزدیک در پیرچشمی با توجه به شرایط شخص، با تقدم و تاخر خواهد بود.

 

مشکلات ناشی از پیرچشمی

چنانچه مشکل پیرچشمی دارید و به موقع و به درستی از آن جلوگیری و یا آن را درمان نکنید، دچار مشکلات و اختلالاتی خواهید شد. این مشکلات که ناشی از پیرچشمی هستند را برای شما نام می بریم.

  1. زیاد شدن اختلال تاری دید برای جسم های نزدیک
  2. نمره آستیگمات چشم بالا می رود
  3. اختلاف قدرت بینایی در دو چشم زیاد می شود
  4. امکان ناسازگاری با درمان های تجویز شده متخصص چشم پزشک
  5. سردرد و سوزش چشم ها
  6. احساس خستگی شدید در چشم ها

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز