Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
20 خرداد 1402

درمان چشم درد ! + برطرف کردن درد چشم با روش هایی ساده

چشم از جمله حساس‌ترین قسمت‌های بدن است که با کوچک‌ترین اتفاق ممکن است به آن صدمه وارد شود. گاهی اوقات چشم درد حاکی از خستگی داریم که نحوه درمان و التیام بخشیدن به آن را نمی‌دانیم. در ادامه قصد داریم چندین روش برای درمان خانگی چشم درد را به شما پیشنهاد کنیم تا بتوانید به چشمان خود آرامش را هدیه دهید

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

درمان چشم درد

حتماً به این نکته توجه داشته باشید که اگر درد چشم‌ها همراه با کاهش بینایی باشد باید در سریع ترین زمان ممکن به چشم پزشک مراجعه نمایید. اما در مواردی که چشم‌ها تنها دچار التهاب و دردی غیرخطرناک شده اند، می‌توانید از درمان خانگی چشم درد استفاده نمایید. از جمله چنین درد‌های چشمی می‌توان به چشم درد میگرنی، چشم درد ناشی از کم خوابی، چشم درد ناشی از گوش، چشم درد در اثر خشکی چشم و ورود جسم خارجی کوچک مانند ذرات گرد و غبار به داخل چشم اشاره کرد.

علت چشم درد

عوامل مختلفی در ایجاد درد چشم‌ها مؤثر می‌باشند. برخی از علت‌های ایجاد چشم درد را در زیر شرح داده ایم:

آلاینده‌های هوایی و دود سیگار

آلاینده‌های هوایی مانند مونواکسید کربن به خصوص در شهر‌های بزرگ منجر به خارش، سوزش، واکنش‌های آلرژیک و درد در چشم‌ها می‌گردد. استعمال سیگار یا قرار گرفتن در معرض دود آن نیز می‌تواند چنین حالتی را در چشم‌ها ایجاد کند.

درمان خانگی انواع چشم درد

همانطور که ذکر شد برخی از انواع چشم درد را می‌توان در خانه درمان کرد. از این رو در ادامه درباره انواع چشم درد و درمان خانگی آن‌ها به توضیح پرداخته ایم:

درمان خانگی چشم درد میگرنی

میگرن یکی از سه بیماری رایج در دنیاست که در گروه بیماری‌های مغز و اعصاب قرار می‌گیرد و به دو نوع میگرن با هاله و میگرن بدون هاله دسته بندی می‌شود. حملات میگرنی معمولاً با سردردهای شدید، اختلال در بینایی، سرگیجه و حس سوزن سوزن شدن همراه می‌باشند.

در چنین مواقعی از قرارگیری در معرض بو‌های شدید، مکان‌های پرنور، محیط‌های شلوغ و پرسر و صدا اجتناب کنید. خوب است  در یک اتاق تاریک و آرام به استراحت بپردازید. همچنین از مطالعه کردن، خیره شدن به صفحه نمایش‌های الکتریکی مانند گوشی‌های هوشمند، استعمال دخانیات و مصرف مواد غذایی محرک مانند قهوه و الکل نیز دوری کنید.

مصرف قرص‌های مسکن مانند استامینوفن، ناپروکسن، آسپرین و ایبوبروفن نیز می‌تواند میزان درد را کاهش دهد. استفاده از کمپرس یخ و ماساژ سر هم می‌تواند به عنوان درمان خانگی چشم درد تا حدودی کمک کننده باشد.

درمان خانگی چشم درد کودکان

یکی از علل چشم درد در کودکان می‌تواند انسداد مجرای اشکی باشد. چنین اتفاقی باعث جمع شدن اشک در کیسه اشکی شده و منجر به عفونت می‌شود. البته بسیاری از چنین انسدادهایی تا سن یک سالگی برطرف می‌شوند. چنین مشکلی اگر تا یک سالگی برطرف نشود باید تحت عمل جراحی قرار گیرد و درمان خانگی برای آن وجود ندارد.

از دیگر علل رایج چشم درد در کودکان می‌توان به ورود گرد و غبار به داخل چشم‌ها، گل مژه، بلفاریت، برخورد دست آلوده به چشم، مالیدن محکم چشم‌ها و آلرژی را نام برد. در چنین مواقعی بهتر است چشم‌های کودک خود را با محلول سالین یا آب نمک تهیه شده با آب مقطر به خوبی شستشو دهید. شستن لبه پلک‌ها و مژه‌ها با شامپو بچه یا شوینده مخصوص چشم‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

 

استفاده از گلاب نیز می‌تواند مؤثر باشد. چرا که گلاب هم خاصیت قابض و رفع خستگی دارد و هم اینکه پاک کننده و تمیز کننده است. در صورت اطمینان از خالص بودن گلاب می‌توانید چند قطره از آن را داخل چشم‌های کودک بریزید تا باعث زدودن آلودگی‌ها شود.

قرار دادن کمپرس گرم و چای کیسه ای گرم در درمان گل مژه و بلفاریت بسیار مؤثر است و باعث تخلیه چرک و عفونت می‌شود. مصرف برخی از مسکن‌ها مانند ایبوپروفن و استامینوفن هم در کاهش درد شما مؤثر خواهد بود. مالیدن پمادهای آنتی بیوتیکی و روی گل مژه چشم هم بسیار اثرگذار است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز