Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
14 تیر 1402

درمان کردن افسردگی ! + چگونه جلوی افسردگی را بگیریم؟

درمان افسردگی امکان پذیر است؟

افسردگی اگر چه می تواند یک واکنش احساسی طبیعی باشد و کمتر کسی است که در لحظاتی از زندگی اش این حالت را تجربه نکرده، ولی اگر طولانی و شدید باشد به طور حتم بیماری تلقی می شود. برای مثال وقتی عزیزی را از دست داده اید دچار افسردگی شده، شدیداً گریه و زاری می کنید و ممکن است خواب و اشتهای خود را از دست بدهید. وقتی رابطه ای از هم می‌پاشد و تمام می شود ممکن است دچار ضربه روحی شویم، گریه کنیم، غذا نخوریم، خشمگین و بدخلق شویم، خوابمان به هم بریزد و بالاخره مضطرب و زود رنج شویم. غالبأ این  حالت بعد از چند روز از بین می‌رود و به زندگی عادی بر می گردیم در چنین مواقعی می گوییم افسرده یا پکر بودم و یا دلم گرفته بود.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

ولی این خلق پایین چیزی نیست که پزشکان به آن افسردگی گویند. آنها اصطلاح افسردگی را برای توصیف وضعیتی بسیار وخیم تر که فرد را حداقل به مدت چند هفته درگیر می کند و بر جسم و روان او تأثیر می گذارد، به کار میبرند. این حالت ممکن است بدون هیچ علتی ایجاد گردد و گهگاه می‌تواند زندگی فرد را تهدید کند. هیچ علامت مشخصی وجود ندارد که مشخص کند شما صرفا غمگین هستید، یا اینکه دچار بیماری افسردگی  شده اید. بسیاری از علائم این دو حالت مشابه هستند. گرچه وقتی افسرده هستید، علائم تشدید می‌شوند و مدت طولانی تری دوام می یابند.

آشنایی با انواع افسردگی

افسردگی در انواع و اشکال متفاوتی بروز می‌کند. اطلاع از نوع افسردگی که به آن مبتلا هستید می‌تواند به شما در مدیریت علائم آن و درمان مؤثر کمک کند.

  • افسردگی شدید: این افسردگی نسبت به افسردگی‌های خفیف و متوسط شیوع بسیار کمتری داشته و با علائم شدیدی همراه است. (برای آشنایی بیشتر با افسردگی شدید، اینجا کلیک کنید.)
  • افسردگی آتیپیک: افسردگی آتیپیک یک زیرشاخه‌ی شایع از افسردگی شدید است که علائم آن الگوی مخصوصی دارند. این نوع از افسردگی نسبت به برخی از روش‌های درمانی و داروها، پاسخ بهتری نشان می‌دهد بنابراین تشخیص دقیق آن می‌تواند مفید باشد.
  • افسردگی خویی یا دیستایمی (افسردگی خفیف و مکرر): دیستایمی نوعی افسردگی “خفیف” مزمن است. در این عارضه، فرد اکثر روزهای زندگی خود احساس افسردگی خفیف تا متوسط خواهد داشت اگرچه ممکن است برخی از روزها حال خوبی داشته باشد.

چند معجزه برای درمان افسردگی

ایجاد تغییرات اساسی در سبک زندگی یکی از موثرین راه های درمان افسردگی بدون دارو و مکمل های موجود در بازار است. بنابراین برای رهایی از افسردگی دنبال کردن یک  استراتژی‌ منسجم و منظم مانند تمرین تمرکز حواس یا بهبود محیط خانه می تواند روند درمان بیماری را سرعت بخشد.

 به میزان کافی استراحت کنید و بخوابید

بهداشت خواب خوب مهمترین عاملی است که بر سلامت جسم و روح و  خلق و خوی افراد مختلف جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید سلامت جسمی و روحی خود را افزایش دهید باید ساعت خواب و بیدار شدن خود را ثابت نگه دارید. برای اینکه خواب آرام و خوبی را تجربه کنید باید اتاق خواب شما تاریک، ساکت و مرتب باشد. وجود تلفن، تلویزیون و گوشی همراه در اتاق خواب قطعا روال خواب آرامش بخش را به مخاطر می اندازد و در پروسه خواب اختلال ایجاد می کند.

مطالعات علمی نشان می دهد که رابطه پیچیده ای بین خواب و افسردگی وجود دارد به همین دلیل نه تنها خواب ضعیف به شروع و پیشرفت افسردگی کمک می‌کند، بلکه ابتلا به افسردگی نیز ممکن است باعث خواب بی کیفیت و نامطلوب شود.

  • اگر شب ها نمی‌توانید بخوابید یا خوابتان عمیق نیست و از بیخوابی رنج می برید، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها  کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.
  • قبل از رفتن به رختخواب با کمک روش های مختلفی همچون مصرف دمنوش های آرامش بخش، مدیتیشن و… سعی کنید ذهن و جسم خود را آرام کنید.
  • در هنگام خواب کارهای آرامش بخش انجام دهید و از  انجام کارهای استرس زا یا افکار واهی پرهیز کنید.
  • هر شب در ساعت مشخصی به رختخواب بروید و زنگ ساعت را طوری تنظیم کنید که هر روز صبح در یک ساعت مشخص از خواب بیدار شوید.

مصرف کافئین را کاهش دهید

قهوه، چای، نوشابه و برخی از شکلات های آغشته به کافئین که از آن ها لذت می برید، خواب شما را دچار اختلال می کند. مصرف مقدار معقول کافئین در صبح خوب است، اما از مصرف آن در عصر و شب اجتناب کنید تا در خواب خود تداخل نداشته باشید.اگر تمایل دارید از نوشیدگی های حاوی کافئین استفاده کنید، به مقدار مصرف خود توجه نمایید و در صورت مصرف بیش از حد به تدریج نوشیدن آن را کاهش دهید تا از علائم ناخوشایند ترک کافئین جلوگیری کنید.

ویتامین D بیشتری دریافت کنید

تحقیقات روان شناختی نشان می دهد کمبود ویتامین D می تواند در بروز بیماری افسردگی میان افراد مختلف  نقش موثری داشته باشد. اگر رژیم غذایی و سبک زندگی شما به گونه ای است که بدنتان ویتامین D کافی دریافت نمی کنید بهتر است تحت نظر پزشک یک مکمل دارویی و غذایی مناسب مصرف نمایید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز