Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 تیر 1402

درمان گلو درد چیست ؟ + بهبود گلو درد!

گلو درد یا التهاب گلو حتی اگر به اندازه کافی برای مراجعه به پزشک جدی نباشد، باز هم دردناک است و ممکن است مانع از خواب راحت شود. خوشبختانه، می‌توانید از داروهای خانگی برای درمان گلو درد استفاده کنید.
در این مطلب از غفاری دایت می‌خواهیم به شما راه‌های کاهش التهاب گلو را بگوییم؛ زیرا امروزه که التهاب گلو و کرونا بسیار به یکدیگر مرتبط شده‌اند، این مسئله می‌تواند باعث نگرانی شود؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان سریع التهاب گلو آشنا شوید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

درمان سریع گلو درد به روش خانگی

بسیاری از افراد همواره به دنبال قویترین آنتی بیوتیک برای عفونت گلو هستند، در حالی‌که نمی‌دانند گلو درد آن‌ها ویروسی است یا باکتریایی و نباید بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده کنند. در ادامه چند درمان خانگی گلو درد را به شما گفته‌ایم.

عسل

عسل مخلوط شده در چای یا مصرف آن به تنهایی یک درمان خانگی رایج برای کاهش التهاب گلو است. یک مطالعه منبع معتبر نشان داد که عسل حتی در کاهش سرفه‌های شبانه از داروهای سرکوب کننده معمول سرفه و شربت برای التهاب گلو موثرتر است. سایر تحقیقات منابع معتبر نشان می‌دهد که عسل یک درمان موثر زخم است، به این معنی که ممکن است به بهبود سریع گلو درد کمک کند.

آب نمک

غرغره کردن با آب نمک گرم می‌تواند به تسکین گلو درد و از بین بردن ترشحات کمک کند. همچنین برای کمک به کشتن باکتری‌های موجود در گلو شناخته شده است. یک محلول آب نمک با نصف قاشق چایخوری نمک در یک لیوان پر آب گرم درست کنید. برای کمک به کاهش تورم و تمیز نگه داشتن گلو، آن را غرغره کنید. این کار باید هر سه ساعت یا بیشتر انجام شود. برای درمان سوزش گلو در کرونا نیز از آب نمک استفاده کنید.

چای بابونه

چای بابونه به طور طبیعی تسکین دهنده است. از دیرباز برای اهداف دارویی مانند کاهش التهاب گلو استفاده می‌شده است. اغلب به دلیل خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و قابض آن استفاده می‌شود. برخی از بررسی‌های مطالعاتی منبع معتبر نشان داده‌اند که استنشاق بخار بابونه می‌تواند به تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد کمک کند. نوشیدن چای بابونه نیز می‌تواند همین فواید را داشته باشد. همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند تا به بدن شما کمک کند تا با عفونتی که در وهله اول باعث گلو درد شما شده است، مقابله کند

درمان گلو درد در خانه ممکن است یا به دکتر مراجعه کنیم؟

برای اینکه گلو درد به سرعت و در خانه درمان شود، باید راهکارهای مختلفی را امتحان کنید. در ادامه‌ی همین مطلب، راه‌حل‌های فوق‌العاده‌ای برای درمان گلودرد به شما داده‌شده‌است که می‌توانید با استفاده از آنها گلودرد را در کوتاه‌ترین زمان درمان کنید. البته مشاوره با یک دکتر گوش و حلق و بینی قبل از انجام هر کاری ضروری است.

پیش از آنکه به طور مفصل روش‌های خانگی درمان گلودرد را معرفی کنیم، به معرفی چند مورد می‌پردازیم که توجه به آنها خالی از لطف نیست

درمان گلو درد در منزل چگونه انجام می شود؟

برای درمان گلو درد راه‌های درمانی دارویی و خانگی وجوددارند که بهتر است همزمان هر دو مورد را در نظر بگیریم. البته که درمان گلو درد به علت ایجاد آن بستگی دارد و باکتریایی یا ویروسی بودن آن در درمان موثر است.

۱. درمان سریع گلو درد با حفظ آب بدن

هیدراته ماندن، نقش مهمی در درمان گلودرد دارد. هنگام کمبود آب، بدن نمی‌تواند بزاق و مخاط کافی تولید کند تا گلو را به طور طبیعی روغن کاری کند. این کار تورم و التهاب را بدتر می‌کند. چای گرم یا سوپ گرم انتخاب خوبی هستند. اما مراقب باشید؛ زیرا چای داغ یا سوپ داغ ممکن است گلوی شما را بسوزانند و مشکل را بدتر کنند. از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید؛ زیرا باعث خشک‌شدن بیشتر گلو می‌شود. مایعات سرد نیز می‌توانند در درمان سرفه موثر باشند.

۲. درمان خانگی گلو درد با عسل (درمان گلو درد خشک در منزل)

چای گرم و عسل می‌توانند گلو درد را تسکین دهند. علاوه‌بر این، چای باعث حفظ آب بدن می‌شود که یکی از مراحل مهم درمان گلودرد است. چای سبز یک انتخاب مناسب است؛ زیرا به عنوان ضدباکتری، تسکین‌دهنده‌ی درد و منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها عمل می‌کند و در کاهش التهاب موثر است.

۳. برای گلو درد چی خوبه: مرطوب نگه داشتن مسیر تنفسی

تنفس در هوای مرطوب می‌تواند باعث تسکین بافت متورم بینی و گلو شود. یک دستگاه بخور می‌تواند میزان رطوبت اتاق شما را افزایش دهد.

۴. درمان فوری گلو درد با دوش بخار و درمان خانگی گلو درد

اگر دستگاه بخور ندارید، می‌توانید زیر دوش آب گرم نفس بکشید تا بخار موجود به کاهش تورم و تسکین درد گلو کمک‌کند. همچنین می‌توانید با ریختن آب بسیار داغ درون ظرفی، بخار ایجاد کنید. یک حوله را روی سر خود بکشید و بخار را نفس بکشید. چند دقیقه نفس عمیق بکشید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا گلودردتان تسکین یابد.

۵. رفع گلو درد در خانه با بالا گرفتن سر

هنگامی‌که گلودرد با احتقان و گرفتگی همراه است، یک یا دو بالش اضافی زیر سر خود قرار دهید. ارتفاع اضافی کمک‌می‌کند احتقان راحت‌تر برطرف شود و دیگر نیازی به خوابیدن با دهان باز نخواهید داشت که باعث خشکی دهان و آسیب بیشتر می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز