Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
3 تیر 1402

درمان یبوست چیست ؟

اغلب وقتی احساس سنگینی و پف کردگی یا به اصطلاح یبوست می‌کنید، دنبال راهی می‌گردید که شکم‌تان سریع‌تر کار کند. مشکل یبوست می‌تواند مزمن باشد و یا گاهی اوقات پیش بیاید. شاید برای بهبودی‌تان از داروهای شیمیایی خسته شده باشید و به دنبال داروی گیاهی بگردید. ما در این مقاله تمام راهکارهای درمان یبوست یا خشکی مزاج را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

راهکارهای کاربردی برای درمان یبوست درمان یبوست با استفاده از درمان‌های خانگی پیدا کردن داروهای گیاهی برای درمان یبوست ساده است. در واقع بسیاری از ملین‌ها بدون نیاز به نسخه، حاوی ترکیبات گیاهی هستند. گیاهان ملین به حرکت روده کمک می‌کنند و باعث خارج شدن مدفوع از بدن می‌شوند. همچنین اضافه کردن فیبر و مایعات به برنامه غذایی افرادی که یبوست دارند، ضروری است. ارجنگ ارجنگ یکی از گیاهان دارویی شناخته شده با خاصیت ملین است که از عصاره پوستِ درختی با همین نام گرفته شده است. این عصاره باعث تحریک و حرکت روده‌ها می‌شود. استفاده کوتاه مدت از آن، معمولا برای بدن به خوبی قابل تحمل است، اما ممکن است باعث بروز دردهای شکمی شود، اما استفاده بلند مدت از آن می‌تواند منجر به مشکلاتی برای کبد شود که از ناراحتی‌های خفیف تا از دست دادن کبد را در بر بگیرد. اسفرزه اسفرزه فیبر طبیعی ملین است که به سفت شدن مدفوع کمک می‌کند. اسفرزه معمولا برای درمان یبوست مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است با دیگر ملین‌های طبیعی و مصنوعی ترکیب شود. این دارو ممکن است عوارض جانبی از قبیل واکنش آلرژیک، حالت تهوع، معده درد و استفراغ داشته باشد.

درمان خانگی یبوست با سبزیجات

سبزیجات دارای فیبر هستند و فیبر می‌تواند مدفوع را حجیم کند. یک فرد بزرگسال باید روزانه ۲۵ تا ۳۰گرم فیبر دریافت کند. افرادی که سبزیجات و میوه‌ی کمی مصرف می‌کنند و میزان دریافت فیبر از رژیم غذایی آن‌ها کمتر از مقدار ذکر شده دچار یبوست می‌شوند. منابع غذایی دیگر فیبر غلات و دانه‌های کامل هستند.

درمان خانگی یبوست  با میوه

مصرف روزانه‌ی میوه‌های مختلف از دو طریق یبوست را درمان می‌کند. میوه‌ها اول از طریق تامین آب بدن و بعد هم با تامین فیبر مورد نیاز بدن برای دفع راحت تر مدفوع یک اقدام مناسب و داروی خانگی ضد یبوست است. بهتر است بدانید پوست میوه‌هایی مانند سیب، گلابی، خیار فیبر بالایی دارد و بهتر است این میوه‌ها  را با پوست استفاده کنید و پوست آن‌ها را نکنید.

درمان خانگی یبوست با پروبیوتیک

باکتری‌های موجود در روده حرکات دستگاه گوارشی را بیشتر می‌کند، کم شدن تعداد این باکتری‌ها باعث ایجاد مشکلات گوارشی برای فرد می‌شود. همچنین باکتریهای مفید ویتامین B12 مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند. پروبیوتیک‌ها می‌توانند باکتری‌های دستکاه گوارش به ویژه روده‌ی بزرگ را احیا کنند و علاوه بر درمان  یبوست در بزرگسالان، سیستم ایمنی بدن را هم تقویت می‌کنند.

 

درمان خانگی یبوست با اصلاح عادت‌های اجابت مزاج

فعال شدن و حرکت روده‌ها بعد از غذا خوردن شروع می‌شود. پس بهتر است اجابت مزاج را به تاخیر نیندازید و هنگامی که حرکات روده زیاد است اقدام به تخلیه‌ی روده‌ها نمایید. همچنین بدن خود را به زور زدن عادت ندهید و در صورتی‌که بعد از دستشویی رفتن قادر به دفع نبودید به خود فشار نیاورید و عمل دفع را به زمان دیگری موکول کنید.

درمان خانگی یبوست بزرگسالان با کودکان متفاوت است؟

اختلال گوارشی یبوست در تمام سنین ممکن است بروز کند و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. درمان‌های خانگی یبوست کودکان بزرگتر از ۶ سال مانند درمان یبوست بزرگسالان است و اصلاح سبک زندگی و رژیم غذایی می‌تواند مشکل را برطرف کند. اما در مورد کودکان کوچک‌تر از ۶ سال به‌خصوص کمتر از یک سال برای خوردن غذاها محدودیت وجود دارد. به‌همین دلیل روش‌های جایگزینی برای کودکان پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز