Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
1 تیر 1402

دمنوش چیست؟ + فواید دمنوش !

همه‌ی ما برای رفع خستگی و آرامش بر اساس ذائقه‌ی خود به دمنوش‌ها روی آورده‌ایم و حتی به دیگران هم پیشنهاد می‌دهیم که دمنوش مصرف کنند. آیا برای شما این سوال پیش آمده که فکر کنید، دمنوش چیست و چگونه به آرامش ما کمک می‌کند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

حتی دقیقا نمی‌دانیم که کدام یک از انواع دمنوش مورد نیاز بدن ما است و چه فوایدی به‌ دنبال دارند. در این مقاله به‌ معرفی کامل دمنوش و انواع دمنوش‌ها می‌پردازیم. همراه ما باشید.

تفاوت دمنوش با جوشانده

برای تهیه دمنوش‌، معمولا از آب جوش و گیاه مورد نظر استفاده می‌شود به طوری که گیاه تازه یا خشک را داخل مقادیری آب جوش ریخته و چند دقیقه صبر می‌کنند اما برای تهیه جوشانده باید گیاه مورد نظر با آب به صورت همزمان بجوشند. در اینصورت تاثیر جوشانده بیشتر از دمنوش خواهد بود چون جوشانده غلیظتر از دمنوش خواهد شد اما تمامی گیاهان را نمی‌توان به صورت جوشانده تهیه نمود چون ممکن است در اثر جوشیدن ترکیبات داخلی گیاه تغییر یابد.

از معروفترین دمنوش‌ها می‌توان به دمنوش زعفران، دمنوش‌ زنجبیل، دمنوش دارچین، دمنوش بابونه ، دمنوش رازیانه و… اشاره کرد.

در دنیای پر تنش و سراسر استرس الان، دمنوشا میتونن فرصت خوبی برای بازگشتن به سلامت، آرامش و تمرکز باشن، از اونجا که دمنوشا رو میتونیم با ترکیبات بیشماری تهیه کنیم، به طبعش انواع و اقسام دمنوشها رو با طعم و خواص مختلف میتونیم در دسترس داشته باشیم و از خواص شون بهره ببریم.

دمنوشا چون ترکیبات تقریبا بدون کافئینی دارن، روزانه افرادی که به کافئین حساسن به نوشیدن اونا روی میارن و در طول روز اون رو به نوشیدن قهوه جات ترجیح میدن، علاوه براین حتی عاشقان سینه چاک قهوه ممکنه در طول روز دمنوش استفاده کنن، مثلا شب هنگام قبل از خواب برای آرامش و دوری از استرس و اضطراب دمنوشای مختلف بنوشن.

دمنوشها از برترین نوشیدنیهایین که میتونین در طول روز بنوشین، ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدانهای موجود در گیاهان رو با نوشیدن دمنوش اونا میتونین بهره مند شین، دمنوشا میتونن جایگزین خوبی برای نوشیدنی های شیرین و پر کافئین روزانه ی شما باشن، در حالی که یه طعم عالی دارن، منبع خوبی از انرژی برای تقویت و حال خوبتون در طول روز هستن.

یکی از دلایل محبوبیت دمنوشها، مصرف و هضم آسون اوناست، با جوشوندن گیاهان و برگهای مختلف میتونیم از خواص اونا برخوردار شیم و دمنوشا برامون اینکارو راحت کردن، مثلا مصرف مواد مغذی دارچین و اسطوخودوس بصورت خام ممکنه برای یه سری افراد ناخوشایند باشه، ولی با اضافه کردن اونا به انواع دمنوشای گرم و خوشمزه خواص اونارم بصورتی که هم خوشمزه س و هم پایدار میتونیم داشته باشیم. خوب فک کنم تونستم بگم که دمنوش چیست؟

تاریخچه ی دمنوش در ایران

تاریخچه چای در ایران برمیگرده به اوایل قرن هفدهم، ولی تولید و کشت اون رو به محمد میرزا علی که به کاشف السلطنه مشهور بود نسبت می دن، محمد میرزا علی در سال 1276 شمسی به عنوان یه ژنرال ایرانی در هند مشغول به کار شد و از همونجا روش کشت و تولید چای رو به ایران آورد و در ایران همه گیر شد.

پیش تر استفاده از دمنوشها متداول و مرسوم تر بود ولی با رواج چای سیاه و همه گیر شدنش استفاده از دمنوشها کمتر شد، حتی امروزه بخاطر سلطه ی چای سیاه دمنوش گل گاوزبان که از گیاهی به همین نام درست میشد، به چای گل گاوزبان معروف شده.

در ایران استفاده از داروهای گیاهی بصورت محتلفی انجام میشد، دمنوش ها یکی از روشهای رایج کاربرد گیاهان دارویی بودن، تا جایی که در دوران ایران باستان و دوران زرتشت افرادی که به اّرور پزشک معروف بودن، بوسیله دمنوشها و عصاره ی گیاهان دارویی بیماری ها رو درمان میکردن، استفاده از دمنوش تا 150 سال پیش در ایران مرسوم بود ولی متاسفانه با رواج چای سیاه استفاده ی دمنوش کمرنگ شد.

دمنوش گل گاوزبان

دمنوش نعناع

دمنوش بابونه

دمنوش زنجبیل

دمنوش رازیانه

دمنوش بادرنجبویه

دمنوش زرشک

دمنوش عناب

دمنوش بهارنارنج

دمنوش رزماری و ……..

دمنوش ها با سرما می جنگن:

دمنوشای گیاهی برای سرما خوردگی عالین، برگ درختان بزرگ برای کنترل سرماخوردگی بهترین گزینه س، چون دارای خواصیه که معابر بینی رو پاک میکنه و سرفه های سنگین رو متوقف میکنه، همچنین میتونه علایم آسم رو کاهش بده.

دمنوش ها هضم رو بهبود می بخشن:

خیلی از دمنوشها به تجزیه ی چربی کمک میکنن و باعث پاکسازی و تخلیه ی معده میشن، با این کار علایم نفخ، استفراغ و سوء هاضمه کمتر میشه. بهترین دمنوشها برای این کار، بابونه، دارچین، نعناع، قاصدک و دمنوش زنجبیلن.

دمنوش ها سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنن:

آنتی اکسیدان و ویتامین های موجود در دمنوشها به مبارزه در مقابل بیماری ها و عفونت ها کمک شایانی میکنن، اونا میتونن از بدن در برابر استرس اکسیداتیو محافظت کنن و خطر ابتلا به بیماری های مزمن رو کاهش بدن. بهترین دمنوشها برای این کار؛ زنجبیل، اکیناسه و دمنوش انواع ریشه هاست.

 

دمنوش ها التهاب رو کاهش می دن:

نوشیدن روزانه و مداوم دمنوش ها میتونه به کسانی که از آرتروز رنج میبرن کمک کنه، دمنوش های گیاهی میتونن تورم، درد و خستگی مفاصل رو تا حد زیادی رفع کنن، زنجبیل به دلیل عنصر زنجبیلول موجود در اون میتونه بهترین گزینه برای رفع التهاب باشه و دمنوش این گیاه یکی از بهترین درمانها برای درد مفاصل و ماهیچه ها باشه

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز