Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 مرداد 1403

راه های درمان استرس ! + استرس و اضطراب چگونه از بین می‌روند ؟

راه های درمان استرس و اضطراب !

آیا استرس و اضطراب شما را از پا درآورده و به دنبال راه درمان استرس هستید؟ گاهی اوقات شرایط زندگی بسیار پیچیده و سخت می‌شود انگار که در اقیانوسی از کورتیزول (هورمون استرس) غرق شده‌ایم و هرچه شنا می‌کنیم فقط حالمان خرا‌ب‌تر می شود!

شاید برای کنترل و کاهش استرس به فکر یک سری راه‌هایی افتاده باشید که سخت و دور از دسترس، یا حتی ناسالم باشند؛ اما ما به شما یک لیست ۲۲تایی از راهکارهای کاهش استرس معرفی می‌کنیم که خیلی ساده می‌توانند به بازگرداندن آرامش در زندگی آشفته امروزی کمک کنند.

نیازی نیست زمان یا فکر زیادی برای کاهش استرس صرف کنید.

راهی برای کنترل استرس در زمان سخنرانی وجود دارد؟ (کنترل استرس در جمع)

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که ترس از سخنرانی دارید باید بگوییم که تنها نیستید و این اتفاق برای خیلی‌ها پیش می‌آید.

فرقی هم نمی‌کند که قرار است پیش صدها نفر سخنرانی کنید یا در یک جمع کوچک، در هر صورت استرس به سراغتان می‌آید، اما نگران نباشید با چند راهکار ساده می‌توانید از پس کنترل استرس هنگام سخن گفتن بربیایید:

  • مخاطب خود را برای کنترل استرس و خشم بشناسید.
  • محتوا و مطالب خود را بشناسید.
  • سعی کنید به‌جای حفظ کردن مطالب، برای خود عبارات کلیدی در نظر بگیرید تا بتوانید مطالب را با نظم بیان کنید.
  • کار نیکو کردن از پر کردن است: هرچقدر بیشتر تمرین کنید بهتر می‌توانید استرس خود در سخنرانی را کنترل کنید.
  • آمادگی لازم را پیش از سخنرانی کسب کنید. قبل از سخنرانی یکبار به ‌صورت تمرینی ارائه خود را امتحان کنید.

مدیتیشن انجام دهید!

در طول مدیتیشن، توجه خود را متمرکز می‌کنید و جریان افکار درهم ریخته‌ای را که ممکن است ذهن شما را شلوغ کرده و باعث استرس شوند، خاموش می‌کنید. مدیتیشن می‌تواند حس آرامش، صلح و امنیت را القا کند که هم به سلامت عاطفی و هم به سلامت کلی شما کمک می‌کند.

درمان استرس

اشکال مختلف مدیتیشن مثل مراقبه، تصویرسازی، یوگا، یا شکرگزاری را می‌توان در هر مکانی و در هر زمان انجام داد. همچنین توصیه می‌کنیم تنفس عمیق و آگاهانه را یاد بگیرید تا بتوانید هرجایی برای کنترل اضطراب آن را انجام دهید.

نوشیدنی‌های آرام‌بخش برای خود دم کنید!

یک سری نوشیدنی‌ها می‌تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کنند. توصیه می‌کنیم این مواد را تهیه کنید تا هربار که دچار اضطراب شدید برای خود دمنوش آماده کنسد.

  1. چای گل سرخ: از آنجاکه این چای حاوی فلاوانوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی است می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.
  2. چای آویشن: چای آویشن می‌تواند باعث آرامش و کم کردن تحریک‌پذیری شما شود.
  3. نعناع: چای نعناع (یا اضافه کردن برگ نعناع به چای) می‌تواند استرس را کاهش دهد و به خصوص برای کسانی که مبتلا به مشکلات دستگاه گوارشی هستند، مفید باشد.
  4. شربت لیمو: شربت لیمو به کاهش استرس و تحریک‌پذیری کمک می‌کند و علاوه بر این، می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی شما نیز شود.
  5. شربت عسل: شربت عسل می‌تواند باعث کاهش استرس و بهبود خواب شما شود.
  6. آب به مقدار کافی: حتی اگر این نوشیدنی‌ها تاثیر مثبتی بر استرس شما نداشته باشند، مصرف آب به میزان کافی می‌تواند به شما در کاهش استرس کمک کند.
  • نوازش و بغل را دست کم نگیرید

بوسیدن، نوازش، بغل و حتی رابطه جنسی می‌توانند باعث تسکین استرس شوند. تماس بدنی باعث ترشح هورمون‌ اوکسی‌توسین در بدن می‌شود و میزان کورتیزول پایین می‌آید.

درنتیجه ضربان قلب و فشار خون هم که به‌ واسطه استرس بالا رفته بودند، کاهش پیدا می‌کنند و شما آرام می‌شوید.

دفعه بعد که دچار استرس شدید، از یک دوست صمیمی، همسر یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که شما را در آغوش امن خود بگیرد و معجزه بغل در درمان سریع استرس و اضطراب را به‌ چشم ببینید.

جالب است بدانید که شامپانزه‌ها برای آرامش دادن به همتای خود که استرس دارد او را در آغوش می‌گیرند و نوازش می‌کنند.

  • موسیقی آرامش‌بخش گوش کنید.

صدای طبیعت و موسیقی آرام به‌خصوص موسیقی‌های مختص مدیتیشن می‌توانند باعث کاهش ترشح هورمون استرس در بدن شوند.

  • با حیوان خانگی خود وقت‌گذرانی کنید.

تعامل با حیوان خانگی باعث ترشح هورمون اوکسی‌توسین در مغز می‌شود که هورمون شادی است و روحیه مثبت ایجاد می‌کند.

راهکارهای سریع کاهش استرس

چه راهکارهای کوتاه ‌مدتی برای رهایی از استرس وجود دارد؟ تنفس عمیق و مدیتیشن، روش ‌هایی هستند که هرلحظه و هرجا می ‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

شاید قرار مصاحبه شغلی دارید یا رفتار فرزندتان در زمین بازی شما را حسابی به‌ هم‌ ریخته است. بنابراین لازم است راهکارهای سریع و در دسترس برای کاهش استرس بدانید تا در لحظه، آرام شوید.

ویژگی های بهترین راهکار کوتاه ‌مدت برای درمان استرس

  • همه‌ جا قابل‌ اجرا است.
  • تمرین زیادی لازم ندارد.
  • رایگان است.
  • به‌ سرعت نتیجه می ‌دهد.

تجسم فعال

در واقع، تجسم فعال، همان استراحت موقت ذهن است؛ مثلاً تصور می‌ کنید همان ‌جایی هستید که حالتان را خوب می ‌کند. شاید لب ساحل نشسته ‌اید، در حالی‌ که صدای امواج، گوشتان را نوازش می ‌کند و بوی آب دریا، مشامتان را می ‌نوازد و گرمای شن‌ های ساحل احساس لذت ‌بخشی را برایتان به ارمغان می‌ آورد.

تجسم فعال می ‌تواند گوش ‌دادن به صحبت‌ های شخصی باشد که صحنه آرامش‌بخشی را برای شما توصیف می‌ کند؛ ولی چنانچه این توانایی را در خود می‌ بینید، می‌ توانید به ‌تنهایی آن را تمرین کنید.

برای لحظاتی، چشمانتان را ببندید و صحنه دلپذیر و آرامش‌ بخشی را با تمام جزییات در ذهن خود مرور کنید. سعی کنید از تمام حواس خود استفاده کنید؛ گویی واقعاً همان ‌جا حضور دارید. بعد از چند دقیقه، چشمانتان را بازکنید و به زمان حال بازگردید.

تمرکز روی تنفس از دیگر راههای درمان استرس

تمرکز روی تنفس یا تغییر حالت نفس‌ کشیدن، تأثیر بسزایی در کاهش استرس دارد. تنها چند دقیقه لازم است تا با استفاده از این تکنیک، به آرامش برسید.

یکی از مزیت‌ های تکنیک تنفس، این است که اطرافیان تان متوجه نمی‌ شوند که در حال انجام آن هستید؛ مثلاً وقتی در جلسه ‌ای حضور دارید که استرس زیادی به شما وارد می‌ کند یا روی صندلی در بین جمعیتی نشسته‌ اید، می ‌توانید از این تکنیک استفاده کنید.

از رایحه‌ درمانی لذت ببرید

اهمیت رایحه‌ درمانی در کاهش استرس، انکارناپذیر است. درواقع، با این کار، احساس نیروبخشی، آرامش و حضور در لحظه را تجربه می ‌کنید. تحقیقات نشان می ‌دهد رایحه ‌های خاص، این قابلیت را دارند که فعالیت امواج مغزی را تحت تأثیر و ترشح هورمون استرس را کاهش دهند. بنابراین در کنار افشانه، اسپری و خوشبوکننده ‌های بدن، رایحه‌ درمانی را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانید.

رژیم غذایی متعادل و درمان استرس

 برنامه غذایی نامناسب، می ‌تواند افزایش سطح استرس را به دنبال داشته باشد. شاید تمایل به مصرف غذاهای سرشار از قند و چربی، به طور موقت، احساس رهایی از استرس را به شما انتقال دهد، اما در بلندمدت، نتیجه معکوسی خواهد داشت.

کربوهیدرات ‌های خالصی که در خوراکی ‌هایی از قبیل چیپس و پفک و کیک و کلوچه وجود دارد، قند خون را افزایش می‌دهد که این امر به‌ خودی ‌خود، اضطراب و استرس را بیشتر می‌ کند.

عادت‌ های غذایی سالم، در بلندمدت به غلبه شما بر استرس، کمک شایانی می‌ کند. مواد غذایی از قبیل تخم‌مرغ، آواکادو و گردو به تنظیم حالات روحی و تعادل انرژی بدنتان کمک می ‌کند.

عمده استایل، پوشاک مغازت رو با ضمانت فروش تضمین میکنه !

زمانی را برای اوقات فراغت در نظر بگیرید.

اهمیت دادن به اوقات فراغت، تأثیر ‌بسزایی در کاهش استرس دارد. عده ‌ای فکر می‌ کنند به ‌حدی سرشان شلوغ است که نمی‌ توانند زمانی را به تفریح و سرگرمی اختصاص دهند.

درمان استرس

ولی در نظرگرفتن زمانی برای اوقات فراغت، احساس خوشایندی را برایتان به ارمغان می ‌آورد و وقتی احساس بهتری داشته باشید، عملکردتان نیز بهبود می‌ یابد و درنتیجه، ساعات کاری مفیدتری را پشت سر می‌ گذارید. ممکن است رسیدگی به باغچه کوچک خانه یا حتی لحاف‌ دوختن حالتان را خوب کند؛ در هر صورت با این کار می ‌توانید حس زیباتری نسبت به زندگی داشته باشید

برای کنترل استرس و تپش قلب چه کنیم؟

در تپش قلب ناشی از استرس فرد ضربان قلب خود را به‌ صورت غیرطبیعی و شدید در قفسه سینه، گردن یا گلو حس می‌کند.

در واقع، استرس و اضطراب شایع‌ترین علت تپش قلب محسوب می‌شود که بدن در واکنش طبیعی خود به عوامل استرس‌زا، ضربان قلب را افزایش می‌دهد.

زمانی ‌که قلب بیش از حد معمول فعالیت دارد و تعداد ضربان قلب بالا می‌رود، فشار خون افزایش می‌یابد و هورمون کورتیزول و هورمون‌های استرس در بدن ترشح می‌شوند.

افزایش این هورمون‌ها ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی را بیشتر می‌کند. برای مهار اضطراب و تپش قلب یا به عبارتی درمان استرس و تپش قلب روش‌های زیر را امتحان کنید:

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user