Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 تیر 1402

فواید دمنوش آویشن! + طرز تهیه چای آویشن !

فواید دمنوش آویشن چیست؟ گیاه آویشن، گیاهی از تیره نعناعیان است. در مصر باستان از آویشن برای رفع بوی بد دهان استفاده می‌کردند. آویشن انواع مختلفی دارد؛ اما آویشن فرانسوی رایج‌ترین نوع آن است.

 

زنبور‌ها جذب گل‌های آویشن می‌شوند؛ عسل آویشن سیسیل از صد‌ها سال پیش معروف است. آویشن حاوی مقادیر بالای تیمول و کارواکرول است که به ترتیب خاصیت ضدعفونی‌کننده و ضدباکتریایی دارند است. 

 

آویشن گیاهی دارویی است که برای پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبع آویشن گرم و خشک است و به‌عنوان مصلح برخی از مواد غذایی مانند پنیر، ماست، سیب زمینی، لوبیا سبز و نخود سبز به کار می‌رود. مصرف بیش از اندازه آویشن به افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، توصیه نمی‌شود.

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

در این مطلب از غفاری دایت به خاصیت آویشن از جمله خواص آویشن برای قاعدگی، خواص آویشن برای ریه، خواص آویشن برای پوست و مو، خواص آویشن کوهی، خواص چای آویشن، آویشن و فشار خون، خواص آویشن در لاغری و همچنین به مضرات آویشن می‌پردازیم.

خواص آویشن

آویشن به دلیل طعم متمایزش تا به امروز به عنوان یک غذای اصلی در آشپزی باقی مانده است. اما آویشن همچنین دارای تعدادی از خواص دارویی مفید است.

1. خاصیت آویش برای جلو‌گیری از سرفه کردن

اسانس آویشن، که از برگ های آن به دست می آید، اغلب به عنوان یک درمان طبیعی سرفه استفاده می شود. ترکیبی از برگ‌های آویشن و پیچک به کاهش سرفه و سایر علائم برونشیت حاد کمک کرد.ترکیب عصاره آویشن و پامچال را برای کاهش التهاب و مخاط در یک مدل حیوانی نشان داد.دفعه بعد که با سرفه یا گلودرد مواجه شدید، سعی کنید کمی چای آویشن بنوشید.

2. ضد عفونی کردن

کپک یک آلاینده رایج و بالقوه خطرناک هوا است که می تواند در خانه شما کمین کند. هنگامی که آن را شناسایی کردید، می خواهید اقدامات لازم را برای خلاص شدن از شر آن یک بار برای همیشه انجام دهید. در برخی موارد، روغن آویشن ممکن است پاسخگو باشد. فواید آویشن ممکن است در کنترل پوسیدگی کپک خاکستری در میوه گواوا موثر باشد.این اثرات ممکن است به قالب در خانه نیز تبدیل شود. فواید آویشن می‌تواند به عنوان یک ضدعفونی‌کننده در خانه‌هایی که غلظت کم کپک وجود دارد استفاده شود.با این حال، اگر کپک قابل توجهی در خانه خود پیدا کردید، بهتر است از یک متخصص برای حذف آن استفاده کنید.

3. از بین بردن افات

روغن آویشن، یک عنصر در بسیاری از آفت کش ها – هم در فضای باز و هم در داخل خانه – است و معمولاً برای هدف قرار دادن موارد زیر استفاده می شود:

دمنوش آویشن
دمنوش آویشن چیست

مواد معدنی و ویتامین‌های آویشن

فواید آویشن از مواد معدنی آن می‌آید. خاصیت و فواید آویشن بسیار بیشتر از اضافه کردن آن به غذا و طعم دادن به آن است. از آویشن استفاده‌های مختلفی مانند تهیه روغن گیاهی آویشن، تهیه دمنوش گیاهی آویشن و… می‌شود که هر کدام کاربردهای متفاوت و گوناگونی دارد. برای مثال روغن آویشن خاصیت ضد باکتری دارد و دمنوش آن برای تقویت حافظه مفید است.

 

طرز تهیه و مصرف دمنوش آویشن

برای اینکه از خواص دمنوش آویشن برای درمان مشکلات حنجره استفاده کنید تنها کافی است تا دو لیوان آب را بجوشانید و پس از آن نیم استکان پودر آویشن خشک را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید تا به مدت بیست دقیقه دمنوش با زیر کم بجوشد. بعد اجازه دهید تا دمنوش کمی خنک شود تا بنوشید.

 

دمای مناسب برای استفاده از دمنوش آویشن

مصرف دمنوش سرد تاثیر کمتری برای درمان بیماری دارد، اما استفاده از نوشیدنی داغ هم می‌تواند موجب آسیب جدی به مری و حنجره شما شود. دمای مناسب برای صرف دمنوش‌ها و نوشیدنی‌های گرم، دمایی است که پس از کاهش دما از دمای جوش، نوشیدنی گرم به دمایی می‌رسد که دیگر از آن هیچ بخاری بلند نمی‌شود.

بعلاوه آویشن دارای بسیاری مواد معدنی و ویتامین‌های مفید است. برای نمونه حاوی ویتامین C است که برای مصونیت در برابر بیماری‌ها مفید است که این دمنوش برای فصل پاییز عالی می‌کند. دارای پتاسیم است که باعث سلامت سلول‌های بدن می‌شود و سرشار از منگنز که سبب رشد و استحکام استخوان و لختگی خون می‌شود. همچنین آویشن منبع بسیار غنی برای ویتامین‌های زیر نیز می‌باشد:

  • منگنز
  • منیزیم
  • زینک
  • پتاسیم
  • کلسیم
  • آهن

بهبود گردش خون با خواص دمنوش آویشن زعفرانی

نکته مهمی که لازم است قبل از بررسی خواص دمنوش زعفرانی به آن اشاره کنیم این است که نه تنها درباره آویشن بلکه در رابطه با هر گیاه خوراکی شما می‌توانید آن را با سایر گیاهان ترکیب و از انواع چای گیاهی استفاده کنید. اینکه شما گیاهانی را انتخاب کنید که با هم سازگاری داشته باشند، در طب سنتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا در صورتی که سازگاری وجود نداشته باشد، ممکن است خواص یکدیگر را خنثی کنند. البته در بعضی از موارد نیز شما با عوارض جدی روبه‌رو خواهید شد.

به طور کلی زعفران گیاهی است که یک ترکیب بسیار مناسب برای استفاده در دمنوش آویشن است و می‌تواند نتایج موثری در سلامت شما داشته باشد. استفاده از خواص دمنوش آویشن به همراه زعفران علاوه بر خواصی که در قسمت‌های قبلی برای دمنوش آویشن گفته بودیم شامل مواردی مانند تسکین درد، دردهای قاعدگی، تحریک اعصاب، خون‌سازی و بهبود گردش خون است. طرز تهیه نیز بسیار آسان است. تنها کافی است مقدار کمی زعفران ساییده شده را به پودر آویشن خود اضافه کنید و در نهایت دمنوش خود را میل کنید.

خواص دمنوش آویشن برای رفع علائم سرماخوردگی

برای تهیه دمنوش آویشن برای سرماخوردگی تنها کافی است که پس از دم کردن دمنوش، عسل را به آن اضافه کنید. اما برای دم کردن دمنوش، نزدیک به یک قاشق چای‌خوری آویشن خشک و یا 6 برگ تازه از آن را در آب جوش دم کنید. به طور معمول 10 دقیقه برای این مرحله مناسب است.

 

 حالا به اندازه یک قاشق غذاخوری به آن عسل اضافه کرده و هم بزنید. سپس آهسته دمنوش را از صافی عبور دهید. عسل از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین غذاهای انسان است که از زمان‌های بسیار قدیم رواج داشته است. عسل می‌تواند در کاهش علائم سرفه‌های حاد ناشی از عفونت‌های دستگاه تنفسی نقش موثری داشته باشد. در کتاب آسمانی قرآن خداوند به انسان‌ها اطلاع می‌دهد که در این ماده خوراکی شفا از بیماری قرار دارد.

 

خواص چای دمنوش آویشن خانگی

برای استفاده از خواص دمنوش آویشن می‌توانید آن را به دو شکل مورد استفاده قرار دهید. یکی خرید دمنوش به صورت آماده و یا تهیه دمنوش با استفاده از آویشن تازه. برای دم کردن یک لیوان بزرگ از چای آویشن می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

 

  • 5 تا 7 شاخه آویشن تازه و تمیز تهیه کنید
  • نصف یک لیموی تازه
  • به میزان یک قاشق چایخوری عسل طبیعی
  • آب فیلتر شده یا قلیایی به مقدار لازم

 

ابتدا آویشن و آب را داخل یک قوری مناسب بریزید. سپس آب لیمو را گرفته و آن را داخل قوری بریزید. می‌توانید در این مرحله پوست هم اضافی کنید. اجازه دهید قوری به مدت پنج دقیقه بر روی حرارت غیر مستقیم دم بکشد. قوری را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مقدار کمی خنک شود. زمانی که چای به دمای قابل نوشیدن رسید آن را از فیلتر رد کنید و سعی کنید عسل را به خوبی هم بزنید

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز