Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 مرداد 1403

ریزش مو سکه ای چیست؟ + عوامل ریزش مو

ریزش مو سکه ای، که به آن آلوپسی آره‌آتا نیز گفته می‌شود، یک اختلال خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو حمله کرده و باعث ریزش مو در قالب دایره‌هایی به اندازه سکه می‌شود.

این شرایط می‌تواند بر هر قسمتی از بدن که مو دارد تأثیر بگذارد؛ از جمله ریش و سبیل آقایان، موی سر، ابرو، مژه و گردن. درک علت‌های احتمالی پشت این بیماری و یافتن روش‌های مناسب برای مقابله با آن برای بسیاری از افرادی که با این شرایط دست و پنجه نرم می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این مطلب، علاوه بر بررسی علل احتمالی پشت این پدیده، رویکردها و گزینه‌های درمان ریزش مو سکه ای را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد، تا به افراد مبتلا کمک کنیم تا با این شرایط به شیوه‌ای مؤثرتر مقابله نمایند.

درمان ریزش مو سکه ای به طور معمول شامل روش‌هایی است که به منظور تحریک رشد مجدد مو و جلوگیری از حمله بیشتر سیستم ایمنی به فولیکول‌های مو انجام می‌شود. این درمان‌ها می‌توانند شامل استفاده از کورتیکواستروئیدها، تحریک موضعی پوست، یا درمان‌های نوری باشند.

با این حال، پاسخ به درمان می‌تواند متغیر باشد و برخی از افراد ممکن است تجربه رشد مجدد مو را داشته باشند، در حالی که دیگران ممکن است شاهد پیشرفت بیماری باشند.

به همین دلیل مدیریت این بیماری اغلب به صورت فردی و با توجه به شدت و واکنش فرد به درمان‌های مختلف انجام می‌شود

ریزش مو سکه ای

علت ریزش سکه ای مو

برخلاف تصور بسیاری از مردم، ریزش سکه ای مو و استرس، رابطه مستقیمی با یکدیگر ندارند. به طور کلی علت ریزش سکه‌ای ریش یا مو صرفا استرس نیست، البته اضطراب شدید در برخی موارد می‌تواند از دلایل ریزش مو شدید باشد؛ اما محققان هنوز به طور دقیق علت این نوع ریزش مو را نمی‌دانند.

در واقع، یک اختلال در سیستم ایمنی بدن باعث می‌شود تا گلبول های سفید خون به سلول‌های سازنده فولیکول مو حمله کرده و رشد مو را متوقف یا کند سازند.

البته فولیکول‌های مو در این فرآیند از بین نمی‌روند، بلکه بدن ریشه­های مو را اضافه تلقی می‌کند و باعث ریزش آن‌ها می‌شود.

با این وجود ساز و کار دقیق این عارضه هنوز مشخص نیست و گاهی افراد فقط در طول یک شب تا صبح به ریزش مو دچار می‌شوند!

تحقیقات نشان می‌دهد مسائل ژنتیکی و سابقه خانوادگی در ابتلا به این بیماری اثرگذاری بیشتری دارد. همچنین احتمال ابتلای کسانی که به بیماری‌ های خودایمنی مانند تیروئید یا ویتیلیگو مبتلا هستند نیز بالاتر از دیگر افراد است.

ریزش موی سکه ای چه علائمی دارد؟

مشخص‌ترین علامت این عارضه، از دست رفتن بخش‌هایی از مو به صورت سکه‌ای است که می‌تواند در سر، ریش، سبیل، ابرو، مژه و حتی ناحیه شرمگاهی اتفاق بیفتد. ممکن است فرد به طور ناگهانی دچار ریزش مو سکه‌ای شود یا این عارضه طی چند هفته طول بکشد.

با توجه به اینکه ریزش موی سکه ای همراه با خارش ، سوزش و حتی درد نیست، فرد ممکن است تا مدت‌ها حتی متوجه این بیماری پوستی نشود.

درمان خانگی ریزش مو سکه ای

ریزش سکه ای مو و درمان ریزش موی سکه ای از طریق داروهای گیاهی و خوراکی‌ها مورد توجه برخی افراد قرار دارد. از این رو مبتلایان در ریزش مو سکه ای طب سنتی را امتحان می‌کنند که البته از نظر علمی تایید نمی‌شود.

از جمله درمان های خانگی ریزش سکه ای مو می‌توان به استفاده از سیر، آب پیاز، چای سبز، روغن بادام یا رزماری، همچنین عسل و… در ناحیه مورد نظر اشاره کرد.

درست است که این درمان‌ها باعث آسیب نمی‌شوند، اما در بهبودی این عارضه اثربخشی زیادی هم ندارند.

بعضی دیگر از مبتلایان هم به سراغ طب سوزنی یا رایحه درمانی (آروماتراپی) می‌روند که شواهد چندانی از اثرگذاری این درمان‌ها روی ریزش مو به صورت سکه ای در دسترس نیست.

اما انجام ورزش‌هایی مانند یوگا و مدیتیشن که به کاهش اضطراب و استرس فرد کمک می‌کنند، در روند درمان این عارضه موثر هستند.

درمان قطعی ریزش موی سکه ای

در حال حاضر درمان ریزش موی سکه ای به طور قطعی در دسترس نیست، اما راه‌هایی برای کنترل آن وجود دارد. مصرف داروهای تزریقی، پمادها یا حتی درمان های خوراکی باعث کاهش علائم بیماری و تسریع روند رشد مو می‌شوند.

به طور مثال ماینوکسیدیل، آنترالین، SADBE و DPCP از جمله داروهایی هستند که پزشکان برای کمک به رشد مو یا تغییر عملکرد سیستم ایمنی افراد تجویز می‌کنند.

  • ماینوکسیدیل ۵ درصد به صورت موضعی روزانه روی نواحی موردنظر استفاده می‌شود و اثرات جانبی کمی دارد. به طور معمول ۱۲ هفته پس از مصرف این دارو، رشد موها اتفاق می‌افتد.
  • پماد آنترالین نیز بین ۸ تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا روی رشد مو اثر بگذارد. مصرف این پماد می‌تواند با عوارض جانبی مانند سوزش پوست یا تغییر رنگ آن در ناحیه مورد نظر همراه باشد که برطرف می‌شود.
  • دو داروی موضعی SADBE و DPCP در درمان موارد شدیدتر ریزش موی سکه ای تجویز می‌شوند. به طور معمول، ایمونوتراپی موضعی با این ترکیبات شیمیایی، شش ماه پس از درمان روی ۴۰ درصد بیماران اثرگذار است و ظرف این مدت شاهد رویش مجدد مو هستند.

کرم ژل آلوپسی سریتا، بهترین راه درمان ریزش موی سکه ای

درمان ریزش موی سکه ای این روزها بسیار مورد توجه محققان پزشکی و دارویی قرار دارد. با وجود اینکه این بیماری پوستی تهدیدی برای زندگی افراد نیست، اما به لحاظ زیبایی و همچنین روحی و روانی اثرات قابل توجهی روی بیمار دارد.

از این رو، تمام کسانی که با این بیماری پوستی دست و پنجه نرم می‌کنند، به دنبال بهترین داروها با اثربخشی سریع و کمترین عارضه هستند.

اگر به دنبال بهترین درمان ریزش موی سکه ای هستید، کرم ژل آلوپسی آره آتا سریتا را امتحان کنید. این کرم ژل یک محصول تخصصی و اثرگذار برای کمک به درمان ریزش سکه ای نواحی مختلف بدن مانند سر، ابرو، ریش و سبیل است.

این محصول تخصصی با استفاده از مواد موثری مانند نارینجنین، عصاره جلبک گالبانا، آمینکسیل و ویتامین D3،  التهاب و استرس ریشه مو را مهار می‌کند و در نهایت موجب رشد مجدد مو می‌شود.

ریزش مو سکه ای

انواع ریزش مو سکه ­ای

علامت اصلی آلوپسی آره‌آتا ریزش موی سر است؛ اما ممکن است سایر نواحی بدن را نیز تحت‌تأثیر خود قرار دهد. بر همین اساس ریزش مو سکه ای به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که عبارت‌اند از:

  • آلوپسی آره آتا منطقه ای
  • آلوپسی توتالیس (تمام موهای سر می ریزند)
  • آلوپسی یونیورسالیس (تمام موهای بدن می ریزند)

علائم ریزش سکه ای مو

بارزترین علامت آلوپسی آره آتا، ریزش مو به صورت تکه تکه است. تکه‌های مو که دچار ریزش می‌شوند، معمولا به اندازه یک سکه هستند.

آلوپسی آره آتا بیشتر پوست سر را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما ممکن است در هر جایی که محل رویش موها باشد دیده شود مثل ریش یا حتی مژه.

این نوع از ریزش مو می‌تواند ناگهانی باشد و تنها در طی چند روز یا چند هفته رخ دهد. ممکن است قبل از ریزش موی سکه ای خارش و سوزش در ناحیه مربوطه حس شود.

در ریزش سکه ای مو، فولیکول‌های مو از بین نمی‌روند. به همین دلیل است که وقتی التهاب فولیکول‌ها کاهش یابد، موها می‌توانند دوباره رشد کنند.

افرادی که تنها در چند تکه از پوست سر خود دچار ریزش موی سکه ای می‌شوند، اغلب خود به خود و بدون هیچ درمانی بهبود می‌یابند.

حدود 30 درصد از افرادی که به ریزش موی سکه ای مبتلا می‌شوند، متوجه این مورد می‌شوند که وضعیت آنها یا پیشرفت می‌کند یا به یک چرخه مداوم ریزش مو و رشد مجدد موها تبدیل می‌شود. آلوپسی آره آتا همچنین می‌تواند ناخن‌های دست و پا را تحت تاثیر قرار دهد.

 

تولیدی حمیدی، تولید کننده پوشاک با کیفیت ایرانی

 

گاهی اوقات علائمی که در ناخن‌ها دیده می‌شود، اولین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد این بیماری در حال پیشرفت است. تعدادی تغییر کوچک وجود دارد که می‌تواند در ناخن‌ها دیده شود:

  • ایجاد فرو رفتگی
  • ظاهر شدن لکه‌ها و خطوط سفید روی ناخن
  • خشن و زبر شدن ناخن‌ها
  • از بین رفتن درخشش ناخن‌ها
  • نازک شدن و شکننده شدن ناخن‌ها

دیگر نشانه‌هایی که ممکن است دیده شوند عبارتند از:

  • موهایی شبیه به علامت تعجب: این موها قاعده‌ای باریک داشته و شبیه به علامت تعجب هستند.
  • موها قبل از رسیدن به سطح پوست می‌شکنند.
  • ممکن است موهای سفید در نواحی از پوست سر که دچار ریزش موی سکه ای شده است، دیده شوند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user