Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
18 دی 1401

سرامید پوست چیست ؟ + ویژگی سرامید پوست !

شما می‌دانید سرامید چیست و چه فایده‌ای در مراقبت از پوست دارد؟ شاید اگر ۵ سال پیش این پرسش را مطرح می‌کردیم، خیلی از افراد نمی‌دانستند درباره چه چیزی داریم حرف می‌زنیم؛ اما این روزها که مردم عاقلانه‌تر تصمیم به خرید لوازم آرایش می‌کنند، دانستن این نکته بسیار مهم است.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازه . از پخش عمده پوشاک بچگانه بگیر تا پوشاک کلی

 

در واقع این روزها افراد بیشتر از قبل روی مواد تشکیل‌دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی خود حساس شده‌اند و ترکیبات هر محصول را با دقت بررسی می‌کنند. برای مثال در سال‌های اخیر اکثر خانم‌ها با نام سرامید آشنا هستند. اگر شما از دسته دوم هستید و نمی‌دانید سرامید چیست، غم به دلتان راه ندهید. ما این مقاله را نوشته‌ایم تا اطلاعات همه همراهانمان افزایش پیدا کند؛ پس همراهمان باشید.

 

سرامید چیست؟

 

از نظر علمی، سرامیدها چربی‌هایی هستند که در بالاترین لایه‌های پوست یافت می‌شوند. این ماده‌ها بیش از 50درصد از ترکیب پوست را تشکیل می‌دهند؛ بنابراین جای تعجب نیست که آن‌ها یک ماده مراقبت از پوست باشند.

 

این ماده از معجزه‌گر ضد پیری گرفته تا محافظ پوست در برابر آسیب های آلودگی و تضمین‌کننده و حافظ رطوبت، ناجی برای انواع پوست، به‌ویژه پوست های خشک است. به نظرتان این همه فایده و خصوصیت برای سرامیدها کافی نیست که برای ما مهم باشند؟

 

سرامیدها چه فوایدی برای پوست دارند؟

 

اسم چربی طبیعی پوست که می‌آید، چشم‌بسته متوجه می‌شویم که سرامید چه فایده‌ای برای پوست می‌تواند داشته باشد. باز با این اوصاف، در ادامه بیشتر و بهتر توضیح می‌دهیم تا تصورتان درباره این ماده حیاتی روشن‌تر شود.

 

  •  رطوبت را در منافذ پوست حبس می‌کند؛
  • علائم پیری را کاهش می‌دهد؛
  • از بروز جوش جلوگیری می‌کند؛
  •  پوست را نرم و صاف می‌کند؛
  •  التهاب را تسکین می‌دهد.

مصرف سرامیدهای مشتق شده از مواد طبیعی

مانند عصاره یا محلول است و برای استعمال خارجی مصرف می شود در این رابطه  تحقیقی صورت گرفته که نشان می دهد استفاده از عصاره حاوی سرامید در رفع خشکی پوست، رطوبت دهی و جوانی نیز می تواند مفید باشد.

 

سرامید

 

محققان فرانسوی مطالعه بالینی بر روی ۵۱ زن که سن آنها در حدود ۲۰ تا ۶۳ سال بود انجام دادند به نیمی از این تعداد نفرات دارونما و به نیمی دیگر ۳۵۰ گرم از عصاره روغن گندم داده شد تا استفاده کنند.

 

بعد از گذشت ۳ ماه تغییرات قابل توجهی در پوست نیمی از گروه که از عصاره جوانه گندم استفاده کرده بودند مشاهده شد فواید سرامید تاثیر قابل توجهی گذاشته بود و خشکی و التهاب و قرمزی پوست آنها کاملا رفع شده بود و ۳۵ درصد هیدراتاسیون پوست را افزایش داده بود که گروه مقابل فقط ۱ درصد افزایش داشته است.

 

چه عواملی باعث کم شدن میزان سرامید در بدن می شود؟

سرامیدها نیز مانند هیالورونیک تا مدت خاصی به طور طبیعی در بدن تولید می شود به تدریج با گذشت زمان و افزایش سن میزان تولید آن در بدن کم می شود متخصصان می گویند که بعد از ۲۰ سالگی هر سال میزان آن ۱ درصد کمتر می شود به غیر از افزایش سن که گریزی از آن نیست عوامل دیگری نیز در تخلیه پوست از سرامیدها دخیل هستند مانند تغییر در فصل ها خصوصا هوای سرد و خشک زمستانی و یا استفاده از محصولاتی که PH آنها متناسب با پوست نیست و باعث خشکی آن می شود مانند صابونها، حلال ها، شوینده های قوی، ضد عفونی کننده ها و غیره

 

عامل دیگر از دست رفتن سرامیدها رژیم غذایی نامناسب است عدم استفاده از مواد غذایی حاوی سرامید تاثیر زیادی در از بین رفتن آنها دارد بنابراین داشتن رژیم غذایی که در آن از سبزیجات برگ دار، پروتئین بدن چربی و انواع روغن طبیعی مثل آووکادو و نارگیل استفاده شده است می تواند تا حد زیادی نیازهای پوست به  سرامید را تامین کند.

فواید سرامید چیست؟

از آنجا که سرامید به طور غلیظی در لایه اپیدرم پوست قرار دارد و باعث متصل شدن مولکول ها می شوند بنابراین جزو عناصر مهم پوست به شمار می رود بدن به طور طبیعی سرامید تولید می کند اما با گذشت زمان و قرار گرفتن در برابر عواملی مثل نور خورشید، آلودگی های محیطی و غیره میزان تولید آن کم می شود و اینجاست که باید آن را از طریق دیگر جذب پوست کنید.

 

 امروز در تولید محصولات آرایشی بهداشتی از فواید سرامیدها برای آبرسانی و حفظ رطوبت پوست استفاده می شود. وجود سرامید در بافت پوست برای حفظ آن در برابر عوامل آسیب رسان محیطی بسیار الزامی است زیرا از ایجاد خشکی و التهاب در پوست جلوگیری می کند علاوه بر آن نقش موثری در کاهش روند پیری پوست دارد و آن را شاداب و جوان نگه می دارد.

مشکلات ناشی از کمبود سرامید

سرامیدها کلید سلامت پوست هستند
سطوح پایین سرامید با بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما، پسوریازیس و روزاسه مرتبط است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آب و هوای سخت و سن نیز بر سطح سرامید تأثیر می گذارد و می تواند عملکرد سد پوستی شما را به خطر بیندازد و به خشکی پوست کمک کند.

 

کاربرد سرامید

سرامید در کرم‌ها یا مکمل‌های موضعی وجود دارد و همچنین در غذاهایی چون: سویا، گندم، ارزن، برنج، اسفناج،ذرت و سیب زمینی شیرین یافت می‌شود. مکمل‌ها سرامیدها را از طریق رگ‌های خونی پوست به پوست می‌رسانند و معمولاً یک بار در روز مصرف می‌شوند.

 

کرم‌های مراقبت از پوست حاوی سرامیدها به تسکین پوست و محافظت از سد پوستی کمک می‌کنند، به خصوص اگر از سایر مواد لایه‌بردار بالقوه تحریک‌کننده مانند رتینوئیدها و اسیدها استفاده شود.

 

همچنین می توانند به مهر و موم شدن مواد مرطوب کننده مانند اسید هیالورونیک، اوره و گلیسیرین نیز کمک کنند. سرامیدها وقتی با سایر چربی‌هایی که به طور طبیعی در پوست وجود دارند، مانند کلسترول و اسیدهای چرب ترکیب شوند، بهترین عملکرد را دارند.

سرامید‎ چیست و چرا باید از کرم های حاوی سرامید استفاده کرد؟

دکتر Mary L. Stevenson استادیار دپارتمان درماتولوژی در مرکز سلامت NYU Langone به ما می‎گوید: پوستتان در حال حاضر سرامیدها را تولید می‎کند و آنها بخش مهمی از لایه‎ شاخی پوست هستند، همان لایه‎ خارجی محافظ پوست.

 

دکتر Rajani Katta متخصص پوست در هوستون که در حساسیت پوستی و واکنش‎های آلرژیک تخصص دارد به ما می ‎گوید:      «مثالی که ما معمولا (برای توصیف لایه‎ شاخی پوست) به کار می ‎بریم آجر و ملات است که در آن سلول‎ های پوستتان مانند آجر هستند و چربی ‎های (لیپید های) بین آن ‎ها – که شامل سرامید ها، کلسترول و اسید های چرب می‌شود– مانند ملات!»

وقتی ساختار لایه‎ شاخی پوست سالم باشد، رطوبت را داخل خود نگه‌ می‎دارد و از پوستتان در مقابل هر چه که باعث التهاب آن شود محافظت می‎کند. وقتی به خوبی عمل نکند، اجازه می‎دهد رطوبت خارج شود (فرآیندی به نام فقدان ترانس اپیدرمال رطوبت یا TEWL) که می‎تواند باعث خشکی و حساسیت بیشتر پوستتان نسبت به محرک‎ ها شود.

دکتر Stevenson می‎گوید متأسفانه هر چه سنمان بیشتر می‎شود، بدنمان به طور طبیعی مقدار کمتری از این ترکیبات بین‌ سلولی می‎سازد.

داشتن مقدار خیلی کم یا نسبت نامناسبی از آن‎ها می‎تواند در اختلالات پوستی مثل درماتیت آتوپیک (اگزما) نقش داشته باشد. پس اگر چربی‎های میان‎ سلولیتان درست کار نمی‎کنند، ممکن است شاهد التهاب، خشکی یا پوسته پوسته شدن باشید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

اما آیا استفاده از سرامید بیشتر روی صورتتان به این مسئله کمکی می‎کند؟ دکتر Stevenson و دکتر Katta هر دو می‎گویند در واقع بله.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز