Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

سم زدایی پوست چگونه است؟ + نحوه سم زدایی پوست!

سم زدایی پوست اصطلاحی است که احتمالا این روزها زیاد می شنوید اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟ مگر پوست سم دارد یا سم تولید می کند که باید زدوده شود؟ پاسخ این سوالات را به مرور با خواندن این مقاله در خواهید یافت.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و خرید پوشاک عمده انجام بدی و عمده فروشیو بیاری مغازت.

 

اگر شما به پاکسازی پوست خود اهمیت می دهید باید بگوییم که سم زدایی مرحله ای از پاکسازی پوست به شمار می رود برای سم زدایی راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت اما سم موجود در پوست چگونه به وجود می آید؟ و در کجای پوست قرار می گیرد؟ و اگر سم زدایی نکنیم چه اتفاقی می افتد؟ این ها سوالاتی است که  قصد داریم جواب دهیم.

 

سم زدایی از پوست یعنی چه؟

مواد شیمیایی موجود در آب، رژیم غذایی نادرست، آرایش، اختلالات هورمونی، سیگار و الکل باعث تولید سموم در بدن و پوست می شود. برخی از اعضای بدن نظیر ریه ها، کلیه و کبدها قادر هستند تا سموم تشکیل شده در بدن را دفع کنند اما پوست چطور؟ آن هم قادر به این کار هست؟

 

موارد ذکر شده می تواند در پوست نیز سمومی را ایجاد کند این سموم می تواند باعث تداخل در روند طبیعی رشد پوست ایجاد کند بگذارید مثالی بزنیم فرض کنید در جاده ای در حال پیاده روی هستید که ناگهان با موانع بسیار بزرگی رو به رو می شوید و شما برای اینکه بتوانید به راه خود ادامه دهید باید بیشتر تلاش و انرژی بگذارید تا موانع را بردارید این در مورد پوست نیز صدق می کند.

 

سموم موجود در پوست باعث بسته شدن منافذ پوست شده و روند طبیعی پوست را با اختلال مواجه می کند در این شرایط پوست شروع به درآوردن جوش، آکنه و بثورات می کند.

 

با داشتن یک برنامه منظم مراقبتی که شامل سم زدایی پوست است می توانید عارضه های به وجود آمده را رفع و پوست را به روند طبیعی خود بازگردانید.

 

اهمیت سم زدایی از پوست

تا زمانی که منافذ پوست از سموم مسدود شده باشد باشد استفاده از محصولات محافظت کننده چندان تاثیری در پوست نخواهد داشت و بالعکس ممکن است نتیجه منفی نیز در پی داشته باشد.

 

زیرا پوست نمی تواند مواد مغذی این محصولات را به خود جذب کند بنابراین روی پوست باقی می ماند و فقط گرفتگی را بیشتر می کند.

 

حال با توجه به اطلاعاتی که تا کنون در اختیار شما گذاشته ایم چند لحظه صورت خود را در آینه ببینید چنانچه چنین علائمی را در صورت خود مشاهده کردید مطمئن باشید که به سم زدایی پوست نیاز دارید. علائم عبارتند از:

 

  • پوست ناهموار
  • پوست چرب و براق
  • پوست کدر و تیره
  • پوست خشک و حساس
  • شل شدن و چروک شدن پوست

 

فواید سم زدایی پوست

پوست بزرگ‌ترین عضو بدن است. درحالی‌که کلیه‌ها، کبد و ریه‌های شما مسئول اصلی سم زدایی هستند، پوست نیز به این کار کمک می‌کند.

 

اگرچه، این تنها نقش آن نیست و وظیفه مهمی در تنظیم دمای بدن، لامسه و تولید ویتامین D دارد. یکی از راه‌های طبیعی پوست برای حذف سموم، آکنه است.

 

جوش‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که منافذ و فولیکول‌های مو بسته و ملتهب می‌شوند. عناصر مضر محیط و سبک زندگی شما می‌تواند چیزی بیش از ایجاد جوش باشد.

 

سم زدایی

 

آنها همچنین می‌توانند باعث ایجاد لک پوستی، چربی، خشکی و چین‌وچروک شوند. برای درمان و پیشگیری از این موارد، باید مراحل سم زدایی پوست را به طور کامل دنبال کنید.

 

لایه‌برداری ملایم

حتی پاک‌سازی، سلول‌های مرده پوست را از بین نمی‌برد. شما می‌توانید پوست خود را لایه‌برداری کنید تا درخشندگی آن را فوراً با چشم خود ببینید. بااین‌حال، باید در نحوه انجام این کار دقت داشته باشید.

 

محصولات زیادی با اسکراب‌ها و دانه‌های طبیعی برای لایه‌برداری پوست وجود دارد. اما، افراط در آن شدیداً به پوست آسیب وارد می‌کند. اگر مراقب نباشید، ممکن است باعث تحریک، پوسته‌پوسته شدن و التهاب پوست خود شوید.

 

حتی ممکن است باعث ایجاد میکروابریژن شوید که زخم و آسیب دائمی را به دنبال دارد.

 

به‌طورکلی، اگر پوست شما بعد از لایه‌برداری بسیار سفت شده یا قرمز به نظر می‌رسد، به این معنی است که باید آن را ترمیم کنید. با پوست خود به‌آرامی رفتار کنید و از لایه‌بردارهایی استفاده کنید که بیشتر از ضرر رساندن، مفید هستند.

 

برای لایه‌برداری روزانه و ملایم، پارچه‌های موسلین را به روتین پاک‌سازی خود اضافه کنید.

 

بااین‌حال، اسکراب تنها ابزار لایه‌برداری برای سم زدایی از پوست نیست. لایه‌برداری شیمیایی ملایم‌تر و به همان اندازه مؤثر است. برای سم زدایی ملایم پوست، در روتین مراقبت از پوست آخر هفته خود از ماسک لایه‌بردار استفاده کنید.

 

اگر قصد دارید به طور مرتب لایه‌برداری کنید، باید مصرف رتینوئید را به حداقل برسانید. از آنجایی که محصولات حاوی رتینوئیدها باعث لایه‌برداری طبیعی می‌شوند، استفاده از هر دو می‌تواند موجب افراط باشد.

 

خوردن غذاهای سالم مهم‌ترین مرحله سم زدایی پوست

مواد مغذی و شیمیایی که وارد بدن می‌کنید، مستقیماً روی پوست شما تأثیر می‌گذارد. قندهای تصفیه شده، کربوهیدرات‌ها و محصولات لبنی از بدترین مواد غذایی برای پوست هستند.

 

آنها می‌توانند باعث التهاب شوند. اجتناب از این موارد می‌تواند به پاک‌سازی و سم زدایی پوست از داخل کمک کند.

 

از سوی دیگر، خوردن برخی مواد غذایی می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت پوست شما داشته باشد. خوردن مقدار زیادی سبزیجات برگدار و میوه‌ها فقط پوست شما را بهتر نمی‌کند؛ آنها همچنین برای سلامت کلی شما مفید هستند.

 

به‌غیر از غذا، مراقب نوشیدنی‌ها نیز باشید. قهوه و الکل برای پوست شما خوب نیستند، اما هرچقدر آب بنوشید کم است. این‌گونه می‌توانید پوستتان را به طور طبیعی سم زدایی کنید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

روش های خانگی و گیاهی برای سم زدایی پوست

مواد لازم
نصف ق چ نمک دریا
نصف ق چ خاک سفید و سبز
روغن گیاهی
آب سیب
ذغال فعال
دستورالعمل
نمک و خاک را ترکیب مقداری به ان آب یا چای سبز اضافه تا خمیری درست شود و 3دقیقه خمیر را روی پوست بمالید بعد به آرامی با ولرم بشویید.
بخار
ظرفی را از آب گرم پر کنید و 2 یا 3 قطره روغن ترجیحا زیتون درآن بریزید و صورت را 10 دقیقه بخور دهید.
ماسک
3یا4 تکه ذغال با اق غ آب سیب ترکیب و 1 ق چ خاک سفید به آن اضافه وترکیب کنید و روی صورت بجز چشم ها بمالید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز