Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

عرق سوختگی چیست ؟ + رفع عرق سوختگی !

عرق‌ سوز شدن! یک مشکل بسیار رایج پوستی، با یک دلیل ساده و چندین راه‌حل برای درمان. مشکلی که بدون شک شما نیز چندین بار در شرایط مختلف به آن دچار شده‌اید.

 

البته تصور می‌شود که نوزادان و افراد چاق بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند. اما حقیقت آن است که شرایط محیطی و دمای هوا اصلی‌ترین دلایلی است که منجر به عرق‌ سوز شدن پوست می‌شود.

 

خرید عمده پوشاک با ضمانت فروش و مرجوعی در عمده استایل دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش

 

این مطلب را تا انتها بخوانید تا در طی آن اطلاعات مفیدی در خصوص این‌که عرق‌ سوز چیست؟ چرا رخ می‌دهد؟ در چه شرایطی بروز آن شایع‌تر است؟ برای عرق سوز شدن چی خوبه؟ اسم پماد عرق سوز چیست؟ سریعترین راه درمان عرق سوز کدام راه است؟ و درنهایت راه‌های درمان عرق سوز به دست آورید.

 

چرا پوست بدن عرق‌ سوز می‌ شود؟

مشکل عرق‌ سوز شدن پوست زمانی رخ می‌دهد که عرق تولید شده توسط غدد تعریق، به دلیل مسدود بودن منافذ سطحی پوست، امکان خروج و تبخیر شدن نداشته باشد. این مسئله سبب می‌شود که قطرات عرق در لایه‌های زیرین پوست بماند و التهابی سطحی روی پوست ایجاد کند که به آن بثورات گرمایی یا عرق‌ سوز گفته می‌شود.

 

 

عرق‌ سوز شدن پوست در حالت عادی مشکل بسیار رایجی است که با خنک کردن بدن، نوشیدن آب کافی، دوش آب سرد یا راه‌حل‌های ساده خانگی برطرف می‌شود.

 

 

اما در برخی موارد به دلیل حمله باکتری‌های مولد بیماری که از قبل روی سطح پوست وجود دارند، عفونی می‌شود. در چنین مواقعی علاوه بر درمان‌های اولیه نیاز به استفاده از آنتی‌بیوتیک خواهد بود، که البته تشخیص آن به عهده پزشک است.

راه‌های پیشگیری از عرق سوز شدن

حالا که با علت عرق سوز شدن آشنا شدید بهتر است به سراغ روش‌های پیشگیری از آن آشنا شویم.

 

۱. لباس‌های آزاد و خنک بپوشید

لباس‌های تنگ باعث ایجاد گرما و در نتیجه تعریق بیشتر می‌شود. همچنین تنگ بودن لباس باعث کشیده شدن آن به پوست و ایجاد التهاب می‌شود. پس بهتر است در فصل تابستان لباس‌های آزاد و خنک بپوشید.

 

۲. لباس کمتری بپوشید

بعضی از افراد حتی در زمستان هم عرق سوز می‌شوند. بله، عجیب است اما اگر تعداد زیادی لباس بپوشید حتما برای شما هم همین اتفاق پیش می‌آید.

 

برای جلوگیری از آن بهتر است متناسب با دمای هوا لباس بپوشید تا از گرم شدن بیش از حد پوست و التهاب منافذ عرق جلوگیری کنید.

 

عرق

 

۳. پوست را خشک نگه‌ دارید

رطوبت زیاد روی پوست یکی از دلایل سوختن با عرق است. پس حتما در روزهای گرم تابستان بعد از حمام کاملا خود را خشک کرده و سپس لباس بپوشید.

 

همچنین بهتر است برای خشک کردن موها به جای حوله از سشوار استفاده کنید تا از ایجاد التهاب به دلیل کشیدن حوله به پوست سر جلوگیری کنید. در زمان حمام کردن هم به یاد داشته باشید که از آب خیلی داغ استفاده نکرده و حتما از صابون مرطوب کننده استفاده کنید.

 

۴. از کرم مرطوب کننده استفاده کنید

برای مرطوب کردن پوست از یک کرم مناسب استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده بعد از حمام است. پس از خشک کردن پوست، از یک لوسیون یا کرم مرطوب کننده‌ی هماهنگ با نوع پوست خود برای مرطوب کردن تمام بدن استفاده کنید.

 

به یاد داشته باشید که این کرم باید بدون رنگ و بو باشد تا هیچ کدام از منافذ پوست بسته نشوند.

 

۵. از گرما و نور خورشید دور بمانید

سعی کنید در ساعات اولیه‌ی صبح یا نزدیک به غروب خورشید در محیط باز حضور داشته باشید. هرچه بیشتر از نور خورشید دور باشید شرابط عرق کردن و ریسک عرق سوز شدن را کمتر می‌کنید

علت عرق سوز شدن چیست؟

همانطور که قبلا ذکر کردیم اگر شخصی به شدت عرق کند، اما قطرات آن به علت مسدودیت منافذ از بدن خارج نشوند تبخیر نخواهند شد. این مشکل را عواملی مثل رطوبت زیاد، گرما و سایش پوست تشدید می‌کنند.

 

در بدن برخی افراد به علت مشکلاتی مثل اضافه وزن و گردش هوای ناکافی در نواحی مثل گردن، زیر بغل، کشاله ران، زیر سینه و جاهای دیگر این عارضه ایجاد می‌شود.

 

این اتفاق باعث می‌شود که در بین اعضای مختلف بدن مثل ران پا اصطکاک به وجود آید و در نتیجه ساییدگی و التهاب برای پوست اتفاق بیافتد. عرق سوز شدن زیر سینه یکی مشکلات ناراحت‌کننده و رایجی است که افراد چاق با آن مواجه هستند.

 

به نظر می‌رسد پوشیدن لباس‌های آزاد می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از عرق سوز شدن کنند. لباس‌های تنگ و چسبان مانع خروج عرق از بدن و تبخیر آن می‌شوند.

 

بعضی محصولات بهداشتی مثل کرم‌ها و لوسیون‌های بدن بسیار غلیظ هستند و در نتیجه باعث مسدودی مجاری تعرق خواهند شد.

 

عرق سوز شدن ناحیه تناسلی یکی دیگر از مواردی است که افراد زیادی به‌ویژه خانم‌ها با آن مواجه هستند. باید بدانید مشکلاتی مثل تغییرات یا عدم تعادل هورمونی می‌توانند منجر به بروز این عارضه می‌شوند.

 

انواع عرق ‌سوز شدن

به‌طور کلی این مشکل سه نوع مختلف دارد که در ادامه به معرفی مختصر آن‌ها می‌پردازیم:

 

عرق سوز کریستالی

در این نوع برجستگی‌های شفافی مشابه با تاول روی سطح پوست ایجاد می‌شود که درون آن‌ها قطرات عرق جمع شده‌اند. این نوع میلاریا بسیار رایج است و اگر ضایعه‌های پوستی ایجاد شده تحریک نشوند، به‎خودی خود دردی ندارند. معمولا نوزادان و خردسالان بیشتر درگیر این مشکل می‌شوند.

 

عرق سوز روبرا یا خاردار (عرق سوزی کلاسیک)

 

اگر روی پوست برجستگی‌های قرمز و التهاب به وجود آید یعنی شخص دچار این نوع عرق سوزی شده است. این حالت در لایه‌های زیری پوست مثل اپیدرم ایجاد می‌شود و با سوزش همراه است. این نوع عرق سوز شدن با نام گرمی دانه نیز شناخته می‌شود.

 

روبرا در لغت به معنای قرمز است. در این نوع عرق سوزی ناحیه درگیر بسیار خشک می‌شود و شدت خارش در آن قسمت می‌تواند باعث شود که زخم‌هایی روی پوست به وجود آید.

 

در بعضی موارد اگر درمان به موقع انجام نشود، برجستگی‌های قرمز رنگ پیشرفت می‌کنند و درون آن‌ها پر از چرک خواهد شد. در چنین مواقعی نام عرق سوزی یا میلاریا چرکی را به این مشکل اختصاص می‌دهند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و خرید پوشاک عمده انجام بدی و عمده فروشیو بیاری مغازت.

 

عرق سوز پروفوندا یا عمیق

این نوع عرق سوزی به ندرت اتفاق می‌افتد. اگر شخص در لایه‌های عمیق پوستی مثل درمیس دچار عرق سوزی شود برای او بسیار دردناک خواهد بود. در چنین مواردی برجستگی‌های بزرگی مشابه با کبودی روی سطح پوست به چشم می‌خورند.

 

مشابه با نوع روبرا در این حالت هیچ عرقی در ناحیه درگیر پوست مشاهده نمی‌شود. اگر فرد برای درمان این عارضه به موقع اقدام نکند ممکن است به بیماری‌هایی مثل گرگرفتگی، خستگی مفرط و سکته گرمایی مبتلا شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز