Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
26 تیر 1402

عرق کاسنی را بشناسید ! + فواید عرق کاسنی برای سلامتی!

عرق کاسنی چیست؟ عرق کاسنی از یک گیاه مدیترانه‌ای گرفته می‌شود که به دلیل استفاده در سالادها و کاربردهای دارویی کشت شده است. در بسیاری از شرایط آب و هوایی به خوبی رشد می‌کند و معمولاً در حاشیه جاده‌ها به راحتی یافت می‌شود.

 

برگ‌ها، جوانه‌ها و ریشه‌ها همه از فواید خاصی برخوردار هستند. در بسیاری از فرهنگ‌ها از برگ‌ها به جای اسفناج استفاده می‌شود. ریشه اغلب به صورت پودر خرد شده و به عنوان جایگزین قهوه استفاده می‌شود. کاسنی صدها سال به عنوان داروی گیاهی برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده قرار گرفته و امروز نیز ارزش خود را ثابت می‌کند.

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

خواص عرق کاسنی گیاه کاسنی دارای فواید زیادی است. همه قسمت‌های گیاه کاسنی، از جمله برگ‌ها و ریشه آن قابل استفاده هستند و خواص بسیار زیادی دارند. همچنین می‌توانید کاسنی را به صورت چای، قهوه و عرق کاسنی استفاده کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید. ریشه کاسنی را می‌توانید بجوشانید و مصرف کنید.

 

در بسیاری از کشورها کاسنی آسیاب شده را با آب دم می‌کنند و یک نوشیدنی قهوه مانند درست می‌کنند. این نوشیدنی، طعم خاکی و بافت قهوه مانندی دارد، اما دارای کافئین نیست. کسانی که می‌خواهند میزان دریافت کافئین روزانه خود را کاهش دهند، اغلب از پودر ریشه کاسنی به عنوان قهوه استفاده می‌کنند.

 

کاسنی را به عنوان یک منبع غنی از اینولین می‌توانید در غذاهای بسته‌بندی شده و مکمل‌ها هم پیدا کنید. همانطور که گفته شد، کاسنی حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است، اما آنچه که کاسنی را از بقیه سبزیجات متمایز می‌سازد، میزان بالای فیبری به نام لینولین در است. خوشبختانه لینولین یک فیبر محلول در آب است. بنابراین می‌توانید از فواید آن در عرق کاسنی هم برخوردار شوید. خواص عرق کاسنی را می‌توان به صورت زیر خلاصه کرد:

 

فواید عرق کاسنی بسیار زیاد است و به‌جز خواص خاص آن برای خانم‌ها، سایر خواص عرق کاسنی برای مردان و زنان، هر دو، تاثیر دارد. به همین دلیل همه افراد می‌توانند از این عرق گیاهی پرخاصیت استفاده کنند. به دلیل بالاتز بودن احتمال سکته‌های قلبی در آقایان، از خواص عرق کاسنی برای مردان می‌توان به افزایش سلامت قلب اشاره کرد که با کاهش کلسترول بد در خون، از رسوب آن در رگ‌ها و درنتیجه ایجاد سکته، جلوگیری می‌کند و این به دلیل وجود انولین در عرق کاسنی است.

همچنین وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی همچون فنل‌های گیاهی، از آریتمی قلب و ایجاد لخته و ترومبوز جلوگیری می‌کند که در نتیجه‌ی آن، از بروز سکته قلبی پیشگیری می‌شود.

  • خواص عرق کاسنی برای قند خون

انولین موجود در ریشه کاسنی می‌تواند به تجزیه کربوهیدرات‌ها در روده و رشد باکتری های مفید در آن ناحیه کمک کند. همچنین از خواص عرق کاسنی برای قند خون که به دلیل انولین ایجاد می‌شود، افزایش حساسیت بافت‌ها و به‌خصوص عضلات در جذب قند از خون است که در نتیجه‌ی آن قند از خون جذب شده و نیاز به انسولین کاهش

  • خواص عرق کاسنی در سیستم ایمنی

ویتامین‌های موجود رد عرق کاسنی، همچون ویتامین C سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین طی تحقیقاتی، تاثیر عرق کاسنی در کاهش چند گونه خطرناک باکتری به اثبات رسیده است. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عرق کاسنی نیز می‌توانند خطر ابتلا به سرطان‌ها و همچنین پیری و تخریب سلول در اثر آسیب رادیکال‌های آزاد را به‌شدت کاهش دهند. در کنار خاصیت ضدسرطان بودن، عرق کاسنی به درمان و کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند، که در نتیجه‌ی آن بسیاری از بیماری‌ها همچون آرتروز که درنتیجه التهاب بافت‌ها به وجود می‌آیند درمان می‌شوند.

  • فواید عرق کاسنی در پاکسازی بدن

عرق کاسنی می‌تواند به بهبود عملکرد کلیه‌ها کمک کند که به دلیل خاصیت ادرارآوری عرق کاسنی است. با افزایش ادرار نه‌تنها ایجاد بیماری‌هایی همچون سنگ کلیه به‌شدت کاهش پیدا می‌کند، بلکه عفونت‌های خفیف دستگاه تناسلی، به‌خصوص در خانم‌ها به‌شدت کاهش یافته و حتی درمان می‌شود. از دیگر فواید عرق کاسنی، کمک به درمان یبوست است. فیبر موجود در کاسنی، به هضم غذا و کارکرد بهتر باکتری‌های روده کمک می‌کند که در نتیجه‌ی آن یبوست و بسیاری از بیماری‌های گوارشی از بین می‌روند.

  • خواص عرق کاسنی برای زنان

یکی از مهم‌ترین فواید عرق کاسنی، بهبود چربی و گرمای کبد است که در طب سنتی نیز به آن اشاره شده و طبع عرق کاسنی را طبع خنک می‌شناسند. بسیاری از خواص عرق کاسنی برای زنان به دلیل فواید آن در بهبود عملکرد کبد است. با بهبود عملکرد کبد که یکی از اعضای مهم در تولید هورمون‌های بدن است، ارتباط عرق کاسنی و قاعدگی اثبات می‌شود. عرق کاسنی می‌تواند به تنظیم هورمون‌ها کمک کند و درنتیجه در تنظیم سیکل‌های ماهانه خانم‌ها اهمیت داشته باشد.

عرق کاسنی
عرق کاسنی چیست

البته تنها عرق کاسنی و قاعدگی با هم در ارتباط نیستند؛ بلکه افرادی که به دلیل گرم شدن کبد چرب، به جوش صورت و آکنه مبتلا شده‌اند، نه‌تنها به کمک طبع خنک عرق کاسنی به کاهش جوش صورت کمک می‌کنند؛ بلکه می‌توانند از خاصیت کاهش التهاب عرق کاسنی برای جوش نیز استفاده کنند. 

خاصیت عرق کاسنی برای جوش به‌قدری زیاد است که از آن در تهیه ماسک‌های خانگی نیز استفاده می‌کنند.

عرق کاسنی | موارد منع مصرف و عوارض جانبی

در صورتی که عرق کاسنی بیش از حد مصرف شود، ممکن است مشکلاتی ایجاد ‌کند که عبارتند از:

-خطر سقط جنین برای زنان باردار
-زایمان زودرس
-درد و ترش شدن معده
-مشکلاتی همچون تخریب شبکیه چشم
-افت فشار خون
-افزایش ترشحات صفرا

ترکیب عرق کاسنی و عرق شاتره

ترکیب عرق شاتره و کاسنی حامی ویتامین‌های A، E، C، K ، B  است و همچنین ویتامین‌های سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، فیبر، کلسیم، اسیدسیتریک و… را شامل می‌‎شود. ترکیب این شربت برای افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند و یا تب گرم و خشکی دارند بسیار مفید است. برای درست کردن این شربت عرق کاسنی، عرق شاتره، گلاب، عرق بیدمشک و سکنجبین را با هم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید برای طعم بهتر، آب لیمو ترش نیز به آن اضافه نمایید. برای کسب اطلاع در زمینه گیاهان دارویی کلیک کنید.

کاسنی تقویت کننده حرکات روده

از آنجایی که اینولین موجود در فیبر ریشه کاسنی بدون هضم از بدن شما عبور می‌کند و باکتری‌های روده را تغذیه می‌کند، باعث تقویت حرکت روده خواهد شد. به طور خاص، مطالعات نشان داده که اینولین می‌تواند یبوست را هم رفع کند. مصرف 12 گرم اینولین کاسنی در روز به نرم شدن مدفوع و افزایش قابل توجه دفعات اجابت مزاج می‌انجامد.

 فیبر به حجیم شدن حرکات روده و تقویت حرکات پریستالتیک و ترشح شیره معده کمک می‌کند. این بدان معنی است که هضم به طور کلی بهبود می‌یابد و یبوست نیز به میزان زیادی کاهش می‌یابد.

کاسنی تقویت کننده سیستم ایمنی

کاسنی دارای خواص متعددی است که آن را به تقویت کننده قدرتمندی برای سیستم ایمنی بدن تبدیل می‌کند. ترکیبات شیمیایی کاسنی اثرات ضد باکتریایی واضحی دارند و آنتی اکسیدان‌های موجود در کاسنی، رادیکال‌های آزاد را از جریان خون خارج می‌کنند.

کاسنی در طب سنتی

حکمای طب سنتی گفته‌اند تقریبا تمامی شرایطی که لازم است یک داروی کبدی دارا باشد را کاسنی به تنهایی دارد و مصرف جوشانده یا عرق کاسنی به تقویت کبد و بازسازی سلول های آن بسیار کمک می‌کند.

خواص عمومی کاسنی عبارت است از مسکن حدت خلط صفرا و خلط خون و تشنگی همچنین کاسنی در ترکیب با داروهای مناسب دیگر برای معالجه سردردهای گرم صفراوی و تورم‌های گرم و درد چشم و ورم‌ حلق و ورم گلو بسیار مناسب است. در ضمن کاسنی در بیماری خفقان که حرکت اختلاجی قلب است و امروزه به نام طپش قلب نامیده می‌شود بسیار نافع است

خواص برگ کاسنی

طبع برگ کاسنی، سرد و تر در درجه اول است. دارای اجزای حاره لطیفه است و مفتح یا گشاینده گرفتگی‌های کبد است. مقوی کبد، مسکن حرارت خلط خون و صفرا و تشنگی است. برگ کاسنی همچنین مسکن التهاب معده است و موافق کبد گرم و سرد، پاک کننده مجاری ادرار و کلیه و بهترین دارو برای درمان یرقان سددی است. برای درمان تب‌های مزمن نیز مفید است. مقوی معده و رفع کننده تعفن رطوبت‌های زاید است.

خواص تخم کاسنی

طبع تخم کاسنی در درجه دوم سرد و خشک و مایل به حرارت است. دارای اجزای بارده است و برای تب‌های صفراوی، تب‌های سددی، یرقان و خفقان قلب یا طپش قلب نفع دارد. تخم کاسنی برای صداع یعنی سردرد، بیماری‌های کبد، دفع سموم، ضعف کلیه، بیماری‌های طحال و برای تحریک اشتها تاثیرات بی بدیلی دارد.

خواص ریشه کاسنی

طبع ریشه کاسنی، در درجه اول گرم و در درجه دوم خشک است. ریشه کاسنی به غایت مفتح و ملطف اخلاط است. پاک کننده مجاری غذا و ادرار آور است و مصفی خون، همچنین رفع کننده ورم احشا و ورم استسقا است و منضج و محلل موادی است که مسسب تب‌های مرکبه مزمن و دردهای مفاصل می‌شوند.

طبع کاسنی

طبع کاسنی در آخر اول سرد و تر و با اجزاى حاره بسیار لطيف است كه حتی با شستن زائل مى‌گردد. به سبب ضعف تركيب و كمال لطافت برای همین هم در شرع و هم در طب منع از شستشوی آن وارد شده است.

 

اگر کاسنی در تابستان بسيار گرم و يا شهرهای بسیار گرم و در ایامی که هوا گرم است به عمل آید، طبع آن مائل به گرمى است و خشک شده آن مائل به خشكی و با قوت قابضه به اعتدال است. طبیعت یا طبع عرق کاسنی هم سرد و تر است، تمامی خواص آب کاسنی را داراست به جز اینکه از آن ضعیفتر است. عرق کاسنی نسبت به برگ کاسنی لطیف تر و دارای سرعت نفوذ بیشتری است.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز