Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
8 مرداد 1403

عطر گیاهی چیست ؟ + عطر های طبیعی را بشناسید

عطر گیاهی دارای فرمولاسیون‌های پیچیده ای هستند که حاوی مواد خام معطری بوده که فقط از طبیعت منشاء می‌گیرند و از طریق تقطیر با بخار آب یا آب استخراج می‌شوند. نت‌های طبیعی در عطرسازی عبارتند از:

صمغ درختان، میوه‌های خام، نت‌های حیوانی، گیاهان، برگ‌ها، دانه‌ها، ریشه‌ها و انواه چوب‌ها این مواد از اسانس‌ها و عصاره‌های گیاهی، جوانه‌ها، رزین‌ها و کنسانتره‌های فرار را شامل می‌شود.

برچسبی که بر روی محصولات تجاری وجود دارد که کلمه طبیعی به طور مبهم بر روی آن نوشته شده به معنای محصولی بوده که ممکن است از مواد طبیعی و مصنوعی تشکیل شده باشد که اکثریت آنها منشاء شیمیایی دارند.

به طور کلی عطر طبیعی نوعی مایع معطر است که با منابع موجود در طبیعت مانند گل‌ها، گیاهان، میوه‌ها و هر چیز خوشبویی که در طبیعت وجود دارد، تولید می‌شود. در میان منابعی که عطرهای طبیعی با آن‌ها تولید می‌شوند حتی روغن‌های خوشبو مانند روغن اسطوخودوس هم وجود دارد.

عطر طبیعی

البته در تولید بعضی از عطرهای طبیعی هم حلال‌های شیمیایی مانند بنتن استفاده می‌شود، بنابراین بیشتر عطرهای طبیعی کاملا خالص و دریافت شده از طبیعت نیستند. عطرهای 100 درصد طبیعی تنها با روش‌های خاص تولید، رایحه ماندگار و قوی دارند و در غیر اینصورت بوی آن‌ها خیلی زود تغییر می‌کند.

شناخت عطرهای طبیعی

نت‌های طبیعی بسیار زیبا هستند، اما می‌توانند برای هر شخص مناسب نباشد. برخی از آنها بیشتر روی پوست ماندگاری دارند و از بقیه قوی تر هستند. بازسازی عطرطبیعی کار آسانی نیست حتی اگر نت‌ها از منابع یکسانی گرفته شده باشند.

زمین و منابع طبیعی نیز از استفاده مداوم آنها آسیب زیادی دیده است. به عنوان مثال، روش‌های برداشت مورد استفاده برای تولید روغن چوب صندل هندی باعث جنگل زدایی جدی شده است و ظلم به حیوانات هیچ حد و مرزی در استخراج مواد و نت‌های گرانبها حیوانی ندارد.

رزین‌های مر و کندر و همچنین محصولات جانبی حیوانی مانند عنبر نهنگ و مشک از شاخ گوزن و آهو همگی تثبیت کننده‌های طبیعی هستند، اما امروزه به ندرت از آنها استفاده می‌شود زیرا استخراج آنها منجر به مرگ حیوان می‌شود.

فرمولاسیون عطرهای طبیعی پیچیده هستند و دارای ترکیبات معطری مانند: اسانس‌ها، بخش‌هایی از اسانس‌ها، ایزوله‌ها و ترشحاتی مانند: رزین‌ها، عرقیات، عصاره‌ها و کنسانتره‌های فرار هستند. اسانس‌های خالص همیشه به مقداری در هر عطر طبیعی وجود دارد.

عطر گیاهی چیست؟

بر اساس فشار فعالان حیوانات، قوانینی در دهه 1970 به تصویب رسید و اکثر عطرسازان استفاده از سیوت (از غدد حیوان)، مشک واقعی (از گوزن مشک) و کاستوریوم (از بیور) را به عنوان مواد اولیه کنار گذاشتند. این مواد اولیه کاملا بی‌رحمانه بودند و برای تهیه آن‌ها اغلب موجودات را می‌کشتند.

علاوه بر این، عسل (که یک محصول حیوانی در نظر گرفته می‌شود) به ندرت در عطرسازی استفاده می‌شود و قرن‌ها است که از چرم در ساخت عطر استفاده نمی‌شود.

تنها عنبر واقعی (محصول جانبی حاصل از نهنگ اسپرم) گاهی اوقات استفاده می‌شود، اما بسیار گران است و در عطرهای ارگانیک استفاده نمی‌شود. در بیشتر موارد عطر گیاهی همان عطر بدون مواد شیمیایی در نظر گرفته می‌شود.

در حالی که بسیاری از عطرهای قدیمی حاوی برخی از این مواد بودند، صنعت عطرسازی از مواد حیوانی فاصله گرفته است و عطرسازان در بازسازی بوهای مشابه از طریق ایجاد آکوردها (ترکیب انواع طبیعی و مصنوعی) و در مورد مشک با استفاده از دانه‌های آمبرت این کار را انجام می‌دهند.

اکثریت قریب به اتفاق عطرهای امروزی از ترکیبات مصنوعی و گیاهی استفاده می‌کنند. مولکول‌های عطری مانند Iso E Supra (که رایحه‌ای چوبی و مشک‌دار دارند) و آمبروکسان (عنبر است) اخلاقی‌تر بوده و بیشتر مورد قبول دوستداران عطر است.

برندهای خلاق‌تر و آگاه‌تر، بدون استفاده از مواد حیوانی، عطرهای ارگانیک را مبادله و تولید می‌کنند.

چگونه عطر گیاهی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

انتخاب عطر گیاهی مناسب شامل در نظر گرفتن چندین فاکتور مانند ترجیح شخصی، ترکیب شیمیایی پوست، مناسبت و نت‌های عطر است. در این قسمت چند مرحله وجود دارد که به شما در انتخاب عطر گیاهی عالی کمک می‌کند.

مزایا و معایب عطرهای طبیعی

همان‌طور که گفته شد، وجه تمایز عطرهای طبیعی با مصنوعی ترکیبات و فرمول آن‌ها است که در عطرهای طبیعی پایه و مواد اصلی ترکیب منشا طبیعی داشته و عمدتا گیاهی هستند، در حالیکه عطرهای مصنوعی با مواد معطر تولید شده توسط بشر ساخته می‌شوند اما ترکیب طبیعی عطرها یک مشکل بزرگ هم دارد و آن، آلرژی‌زا بودن بعضی مواد موجود در طبیعت است.

این مشکل به خصوص در مورد عطرهایی که عصاره آن‌ها از مواد سبز طبیعت گرفته می‌شود، بیشتر است، همچنین پایداری آن با مواد شیمیایی، مشکل دیگر عطرهای طبیعی است.

اسانس‌ها و عصاره‌های دریافتی از موادی با منشا طبیعی ماندگاری بالایی ندارند و بو و اثر آن‌ها خیلی زود از بین می‌رود و ناچارا برای پایدار کردن آن‌ها باید از مواد شیمیایی استفاده کرد.

 

تولیدی حمیدی پوشاک عمده بچگانه شما را با ضمانت قیمت و فروش تهیه فراهم می‌کند.کافیه از تولیدی حمیدی خرید کنی تا مشتری همیشگی بشی

 

یکی دیگر از مشکلات تولید عطرهای طبیعی، محدودیت بعضی منابعی است که این عطرها از آن‌ها تولید می‌شوند. برای مثال بعضی از عطرهای طبیعی با اندام‌های خوشبو بعضی حیوانات مانند نهنگ عنبر یا مشک آهو تولید می‌شود که برای تهیه آن‌ها باید حیوان را کشت یا آسیبی به او وارد کرد و این موضوع باعث آسیب به طبیعت و محیط زیست می‌شود.

با این حال بوی خوب و طبیعی عطرهایی با منشا طبیعت چیزی است که گذشتن از آن اصلا راحت نیست.

عطرهای طبیعی بهتر از عطرهای مصنوعی است؟

در جامعه، واژه طبیعی به مفاهیم مثبت و اطمینان بخشی اشاره دارد که برای بدن انسان مفید مضر نیستند. در نقطه مقابل طبیعی واژه مصنوعی وجود دارد که برای بدن ضرر دارند در واقع، ترکیبات عطر بسیار پیچیده هستند و نت‌های طبیعی در این ترکیبات بسیار محدود هستند.

 عطرسازها پالتی از حدود ۵۰۰ ماده طبیعی و بیش از ۵۰۰۰ ماده برای ترکیبات مصنوعی در دست دارند. که اگر بخواهیم مواد طبیعی را نام ببریم می‌توانیم به گل‌ها، میوه‌ها و ریشه گیاهان اشاره کرد.

فرمولاسیون این عطرهای طبیعی بسیار فرار خواهد بود و رایحه آن بر روی هر پوستی متفاوت است. عطری که محصولات مصنوعی را در خود جای دهد ماندگارتر و دارای ردبویی بالا خواهد بود. با این وجود، اگر اسانس‌های خاصی مانند مرکبات به سرعت تبخیر شوند، سایر نت‌های طبیعی نیز می‌توانند بسیار ماندگار باشند، مانند عود یا پاتچولی.

عطر طبیعی

روند عطر ۱۰۰% طبیعی

این یک روند قوی در بازار عطر و ادکلن طی سال‌های اخیر است، با بسیاری از برندهای عطر که خود را در این دسته طبیعی عرضه کرده اند. برخی را می‌توان به خوبی توسط عطرسازان با استعداد تنظیم کرد و بوی بسیار خوبی خلق کرد.

باید بدانید که یک عطر طبیعی در اغلب موارد دارای پایین‌ترین ماندگاری است. همه چیز به ترکیب عطر بستگی دارد، اگر دارای نت‌های عود بسیار سنگین و نت‌های چوبی باشد، می‌تواند ماندگار و پخش‌بو بالایی داشته باشد.

باید بدانید که کنسانتره دو تا ده برابر گرانتر از کنسانتره عطرهای کلاسیک یا معمولی ( طبیعی و مصنوعی) است. به طور معمول قیمت فروش این عطرهای طبیعی باید بسیار گرانتر از یک عطر مصنوعی باشد.

در طبیعی بودن عطر دقت کنید، درصد الکل قابل تشخیص است که می‌تواند شما را گمراه کند.

باید بدانید که همه مواد اولیه طبیعی گران نیستند.

برخی از مواد خام می‌توانند قیمت‌های زیادی داشته باشند مانند زنبق ، گل سرخ ، وانیل اما برخی دیگر مانند پرتقال اصلاً گران نیستند.  عطر ۱۰۰% طبیعی بر پایه زنبق که مثلا بوی زنبق می‌دهد باید با قیمت بسیار بالا فروخته شود اما عطری که پرتقال زیاد دارد باید قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user