Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
13 تیر 1402

علت سفیدی ناخن چیست ؟ درمان سفیدی ناخن

همین حالا با دقت به ناخن‌های خود نگاه کنید. رنگ آن‌ها چگونه است؟ آیا متوجه وجود لکه سفید روی ناخن شده‌اید؟ خوب است بدانید که بسیاری از بزرگسالان در مقطعی از زندگی خود با لکه‌های سفید روی ناخن‌ها مواجه می‌شوند. این تغییرات معمولا نگران‌کننده نیستند؛ اما در مواردی می‌توانند سرنخ مهمی از وجود بیماری‌های مختلف پوستی باشند. تغییر رنگ ناخن‌ها به سفیدی، با طیف وسیعی از دلایل بالقوه ارتباط دارد که از عادات ساده مراقبت از ناخن تا نارسایی کبدی و کلیوی را شامل می‌شود..

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

لوکونیشیا چیست؟

ناخن‌های دست و پا معمولا به رنگ صورتی کم‌رنگ هستند و شکل هلالی روشن‌تری به نام لونولا در بخش پایینی ناخن وجود دارد. گاهی اوقات لکه‌های سفیدی روی ناخن ظاهر می‌شود که بروز آن‌ها به دلایل مختلفی روی می‌دهد. لوکونیشیا (Leukonychia) یکی از شایع‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های سفید روی ناخن است.

خود لوکونیشیا یا ناخن‌های سفید معمولا نگران‌کننده نیست، اما گاهی می‌تواند اختلالات شدید یا مشکلات مادرزادی را آشکار کند. شناسایی علل زمینه‌ای این بیماری برای انتخاب روش درمانی مناسب بسیار ضروری است. در صورت تداوم وجود لکه‌های سفید روی ناخن‌ها لازم است که وضعیت سلامتی افراد از جهات مختلف توسط پزشک بررسی شده و اقدامات درمانی و پیشگیرانه انجام شود.

دلایل سفیدی روی ناخن ها

از دلایل مختلفی که باعث ایجاد لکه های سفید روی ناخن می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

واکنش آلرژیک:

داشتن حساسیت نسبت به مواد لاک و لاک پاک کن می تواند موجب ایجاد این نقاط سفید شود. استفاده از ناخن مصنوعی و هرگونه موادی که در طولانی مدت سطح ناخن ها را بپوشاند می تواند عامل بوجود آمدن نقاط سفید گردد.

عفونت قارچی:

یک نوع قارچ به نام اونیکومایکوزیس سطحی سفید رنگ که مخصوص ناخن است؛ ناخن های پا را تحت تاثیر قرار می دهد. از نشانه های اولیه ابتلا به این قارچ لکه های سفید روی ناخن های پا می باشد. عفونت قارچی از سطح ناخن به پوست زیر آن نفوذ می کند و گسترش می یابد. در نهایت ناخن های پا پوسته پوسته، ضخیم و شکننده می شوند.

آسیب و ضربه به ناخن:

آسیب و ضربه به پایه ناخن باعث ایجاد سفیدی روی ناخن ها می شود. این نقاط بعد از رشد ناخن و با بالاتر آمدن قابل مشاهده هستند. به دلیل اینکه رشد ناخن ها مدت زمان زیادی را لازم دارد ممکن است آسیب وارد شده را به خاطر نداشته باشید.

برخی از این صدمات اثر خود را تا 4 هفته نشان نمی دهند. از آسیب های متداولی که به ناخن ها وارد می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد: لای در ماندن انگشت، افتادن وسیله ای سنگین بر روی انگشت، ضربه خوردن توسط چکش، اصابت انگشت با میز یا تخت، انجام مداوم مانیکور و فشاری که به ناخن در حین مانیکور وارد می شود.

کمبود مواد معدنی در بدن:

در صورت کمبود مواد معدنی و یا ویتامین ها این لکه های سفید روی ناخن پدیدار می شوند. بیشترین تاثیر به کمبود کلسیم و روی ارتباط دارد.

لکه های سفید روی ناخن نشانه چیست ؟

سوال مهم اینجاست که علت سفیدی روی ناخن چیست؟ دلایل متعددی برای ایجاد لکه سفید ناخن وجود دارد که در ادامه قصد داریم برخی از اصلی ترین دلایل وجود لکه سفید روی ناخن را برای شما شرح دهیم.

  1. لکه سفید روی ناخن کمبود چه ویتامینی است؟ تصوری قدیمی درباره لکه سفید ناخن وجود دارد که بر طبق آن علت اصلی سفیدی ناخن کمبود کلسیم است. این در حالی است که متخصصان دلیل ایجاد لکه سفید ناخن را کمبود مواد معدنی و ویتامین در بدن اعلام کرده اند.
  2. دیگر دلیل لکه سفید روی ناخن حساسیت به لاک، برق ناخن، مواد کاشت و… است. استفاده از برخی برندهای نامعتبر پدهای لاک پاک کن هم می تواند سبب ایجاد آلرژی شده و منجر به ایجاد لک سفید روی ناخن شود. پیشنهاد می کنیم هنگام استفاده از لوازم مرتبط با زیبایی ناخن ها حتما از برندهای شناخته شده و معتبر استفاده نمایید تا از این طریق احتمال آسیب به ناخن ها را تا حد امکان کاهش دهید.
  3. یکی دیگر از دلایل ایجاد لکه سفید روی ناخن، بروز عفونت های قارچی است. در حالت کلی درمان لکه سفیدروی ناخن نیازی به مراجعه به پزشک ندارد اما در صورتی که مشکل عفونت قارچی وجود داشته باشد باید به پزشک متخصص رجوع کرده و سریعا برای درمان آن اقدام نمایید. زیرا عفونت قارچی می تواند پیشرفت کند و تمام سطح ناخن را بپوشاند. یکی از راه های تشخیص عفونت قارچی بررسی دقیق لک های روی ناخن است. هنگام ایجاد لکه سفید ناخن حتما به اندازه لک ها و میزان تغییر آن در طول زمان دقت نمایید. در صورتی که پس از مدتی متوجه بزرگتر شدن آن ها شدید حتما به

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز