Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
19 خرداد 1402

علت قوس کف پا چیست؟ + درمان گودی کف پا

گودی و قوس کف پا یا همان pes cavus در برخی از افراد مشکلاتی را به وجود می آورد که با عنوان کف پای گود شناخته می شود. در این حالت قوس میان پا بسیار زیاد بوده و این ناحیه در حین ایستادن با زمین در تماس نیست. در نتیجه فشار زیادی بر روی پاشنه و سینه پا وجود خواهد داشت و باعث احساس درد قوس کف پا خواهد شد. بنابراین باید در جهت درمان قوس کف پا اقدام کرد.

مشکل گودی زیاد کف پا ممکن است بنا به دلایل ژنتیکی و محیطی به وجود آید. بدین معنا که برخی افراد با این مشکل به دنیا می آیند و برخی دیگر به مرور زمان با آن مواجه می شوند.

علت قوس کف پا

دو دلیل اصلی برای مشکل قوس و گودی کف پا وجود دارد:

✅ گودی زیاد ذاتی در کف پا: در این شرایط مشکل مذکور در برخی خانواده ها به شکل ارثی وجود دارد.

✅ علل عصبی و عضلانی: در این حالت مشکل قوس کف پا در اثر مشکلات اعصاب از قبیل بیماری شارکوت- ماری-توث به وجود می آید.

بیشتر افرادی که با مشکل قوس و گودی کف پا دست و پنجه نرم می کنند ، با این شرایط به دنیا آمده اند.

اگر در سنین بالاتر دچار این مشکل شوید و یا قوس کف پا تنها در پای چپ یا پای راست پدیدار شود حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا شرایط را بررسی کند. ممکن است این وضعیت یکی از علائم مربوط به مشکلات عصبی در افراد باشد.

افرادی که مشکل گودی کف پای آن ها به دلیل شرایط عصبی و عضلانی است معمولا قوس بسیار محکم و سفت دارند و میزان انعطاف پذیری آن بسیار کم است.

? مشکل قوس و گودی کف پا معمولا ارثی است. اگر این شرایط در بازه زمانی کوتاهی در بدن شما شکل گیرد باید به پزشک مراجعه کنید.

? در صورت داشتن این مشکل ، وزن شما بر روی انگشت ها و پاشنه خواهد بود. همچنین قوس و گودی کف پا معمولا توانایی فرد در جذب شوک و ضربه را کاهش می دهد

قوس زیاد کف پا چیست؟ 

قوس کف پا با عناوین مختلفی نظیر انحنای زیاد رویه پا، سوپینیشن پا و کجی پا شناخته می‌شود. قوس زیاد کف پا نوعی ناهنجاری است که موجب گودی بیش از حد در کف پا می‌شود.

این عارضه در ظاهر فضای بزرگی در زیر پا ایجاد کرده و موجب می‌شود انگشتان و پاشنه پاها به داخل کشیده شوند. در چنین شرایطی هنگام ایستادن و یا راه‌رفتن فشار زیادی روی مچ و توپی پا وارد می‌شود.

قوس کف پا ممکن است منعطف (به مرور کمتر شود) و یا سخت (تغییری نکند) باشد. در ابتدا کجی پاشنه پا کاملا انعطاف پذیر است اما با گذشت زمان و با سفت شدن مفاصل و بافت‌ها، شیب پاشنه پا ثابت می‌شود.

انواع 

2 نوع ناهنجاری گودی کف پا وجود دارد:

ایدیوپاتیک 

عارضه ایدیوپاتیک نوعی قوس کف پا است که در طی 10 سال اخیر شناخته شده است. “قوس ظریف پا” اصطلاحی است که برای بیماری ایدیوپاتیک بکار می‌رود. این اصطلاح به تغییر شکل خفیف و ظاهرغیرنورولوژیک در پا اشاره دارد. تشخیص قوس پای ایدیوپاتیک نیاز به ارزیابی کامل بالینی دارد.

مادرزادی 

گودی کف پا مدت های مدیدی است که با بیماری‌های مادرزادی  که موجب ناهنجاری و تغییر شکل در پاها می‌شوند ارتباط دارد. بیماری‌هایی نظیر نوروپاتی حسی- حرکتی موروثی و فلج اطفال ممکن است موجب عدم تعادل در ماهیچه های اندام تحتانی شده و منجربه گودی کف پا و علائم دیگر شوند.

علل 

قوس زیاد کف پا علت خاصی ندارد اما طبق نظر جوامع پزشکی 3 عامل ممکن است منجربه گودی زیاد در کف پاها شوند:

تروما

تروما یا آسیب حاد ممکن است یکی از علت های ایجاد قوس زیاد در کف پاها باشد. مواردی نظیر: سوختگی، کوبیدگی، سندروم کمپارتمنت و شکستگی از عواملی هستند که باعث گودی در کف پاها می‌شوند.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

اختلالات مادرزادی

فلج اطفال و پاچنبری از بیماری‌های مادرزادی هستند که ممکن است باعث گودی زیاد در کف پا شوند.

بیماری‌های عصبی-عضلانی 

این بیماری‌ها عضلات و اعصاب را تحت تاثیر قرار داده و منجربه تغییر شکل پاها می‌شوند. طبق نظر بسیاری از متخصصین پزشکی چند عارضه عصبی- عضلانی که ممکن است موجب چنین ناهنجاری شوند عبارتند از: پولیوئید، تومورنخاعی، دیستروفی عضلانی وبیماری مادرزادی عصبی به نام  شارکو ماری توث

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز