Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 دی 1401

فواید تخم مرغ برای مو ! خواص زرده تخم مرغ برای مو چیست؟

فواید شگفت‌انگیز تخم مرغ برای مو

تخم مرغ که معمولا در همه خانه‌ها پیدا می‌شود می‌تواند بدون نیاز به صرف هزینه‌های آنچنانی، تاثیر فوق العاده‌ای برای حل مشکلات رایج مو داشته باشد. برخی از فواید تخم مرغ برای مو به شرح زیر است. عمده استایل را دنبال کنید

 

1. تقویت رشد مو: تخم مرغ منبعی سرشار از پروتئین است. لذا یک ماده مغذی عالی برای مو به حساب می‌آید و می‌تواند رشد بیشتر موهای سالم را تضمین کند.

 

2. کاهش ریزش مو: پروتئین موجود در تخم مرغ باعث تقویت فولیکول‌های مو، تحریک پوست سر و تغذیه ریشه‌های مو می‌شود. به این ترتیب ریزش مو به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

 

3. افزایش حالت پذیری مو: میزان بالای لوتئین موجود در زرده تخم مرغ باعث آبرسانی به مو و افزایش ارتجاع پذیری آن می‌شود. لذا مقاومت مو در مقابل شکنندگی و موخوره بیشتر خواهد شد.

 

4. افزایش درخشندگی مو: کاربرد رایج تخم مرغ در مورد مو، تزریق مواد مغذی به موهای کدر و مات می‌باشد. به طوری که پس از استفاده، چربی‌های از دست رفته مو به آن بازگردانده شده و باعث درخشندگی بیشتر مو می‌شود، بر خلاف مواد شوینده شیمیایی که همان حداقل چرب‌ های موجود را هم از بین می‌برد.

 

5. ترمیم مو: ساختمان اصلی مو از پروتئین تشکیل شده است. لذا پروتئین موجود در تخم مرغ می‌تواند به احیای موهای آسیب دیده کمک کند و باعث ضحیم‌تر شدن و کاهش شکنندگی آن شود. لذا افرادی که دارای موهای نازک و ضعیف هستند می‌توانند بیشترین استفاده را از این ماده مغذی ببرند.

 

6. تقویت بافت مو: تخم مرغ باعث نرم کنندگی و احیای بافت مو می‌شود. لذا می‌تواند به عنوان یک کاندیشنر عمل کند و رطوبت لازم را به موهایتان برگرداند.

 

تخم‌ مرغ سبب افزایش رشد مو می‌شود

تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌های فراوان و مختلف است. فواید تخم مرغ برای موهای کم پشت معجزه می‌کند. این پروتئین‌ها مو را تغذیه کرده و سبب رشد آن می‌شوند.

 

مضاف بر این، این رشد با رشدی که پیش‌ازاین موهای شما داشته است کمی متفاوت است. این بار موهای قبلی شما رشدی سالم را تجربه کرده و همچنین موهای جدید و سالمی در میان موهای شما رشد خود را آغاز می‌کنند.

 

تخم‌ مرغ میزان ریزش مو را کاهش می‌دهد

اگر از ریزش مو رنج می‌برید،‌ استفاده از محصولات بی‌تأثیر را کنار بگذارید و این بار از فواید تخم مرغ برای مو بهره‌مند شوید. تخم‌مرغ غنی شده با پروتئین موجب تقویت فولیکول مو می‌شود. این ماده پوست سر را تحریک و ریشه مو را تقویت می‌کند. زمانی که مو و ریشه آن‌ قوی باشد،‌ به طبع نمی‌ریزد.

 

تخم‌ مرغ خاصیت ارتجاعی مو را افزایش می‌دهد

موهای که توان تحمل فشار را ندارند به‌راحتی می‌شکند و یا دوشاخه می‌شوند. درصورتی‌که موهای شما نیز برخلاف مراقبت‌های بسیار همانند شانه نکردن موهای خیس، بازهم بسیار شکننده هستند، از تخم‌مرغ استفاده کنید. این بار هسته تخم‌مرغ یعنی زرده آن به کمک شما می‌آید و شما را از شر شکنندگی مو راحت می‌کند.

 

استفاده از زرده تخم مرغ برای مو خاصیت ارتجاعی آن را بهبود می‌بخشد. چراکه این قسمت از تخم‌مرغ سرشار از لوتئین است. لوتئین موها را آبرسانی می‌کند. آبرسانی مو سبب افزایش خاصیت ارتجاعی آن می‌شود.

 

افزون بر این، آبرسانی مو،‌ ایجاد مقاومت در برابر شکستگی را در پی دارد که درنتیجه آن موهای شما کمتر دوشاخه می‌شوند.

 

تخم‌ مرغ موهای شما را درخشان‌تر می‌کند

شما نیز تمایل دارید موهایی درخشان همانند موهای زنانی که بر روی جلد مجلات می‌بینید، داشته باشید؟ پس، از تخم‌مرغ غافل نشوید. آغشته کردن موها به طور منظم به تخم‌مرغ، مواد مغذی موردنیاز موهای کدر و ناسالم را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 

موهایی که به‌خوبی تغذیه شده باشند، درخشندگی خود را بار دیگر به دست می‌آورند. پس این فایده تخم مرغ برای مو را فراموش نکنید و موهایی درخشانی را به خود هدیه دهید.

 

چگونه از تخم‌ مرغ برای مو استفاده کنیم؟

حال که با فواید تخم مرغ برای مو و ساختار هر قسمت آن آشنا شدیم، زمان آن رسیده است که بدانیم، چگونه باید از این ماده استفاده کنیم. ما به شما خواهیم آموخت که چگونه باید از این ماده  برای تقویت رشد و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید.

 

راه‌های مختلفی برای استفاده از مزایای تخم‌مرغ برای زیبایی مو وجود دارد. در ادامه چندین نمونه ترکیب را باهم بررسی می‌کنیم. دستورالعمل‌های زیر شامل حداقل مواد می‌شوند، بسیار ‌ساده هستند و تأثیر بسیاری بر روی موهای شما خواهند داشت.

 

شما می‌توانید از یک تخم‌مرغ کامل برای دستیابی به موهایی زیبا استفاده کنید. همچنین، می‌توانید علاوه بر استفاده از تخم مرغ برای مو برخی از مواد دیگر را با آن مخلوط کنید تا یک ترکیب طبیعی برای مراقبت از مو بسازید و از خواص آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

افزایش مقاومت موها در برابر آسیب‌پذیری

زرده تخم ‌مرغ سرشار از ویتامین‌هایی است که باعث افزایش مقاومت مو در برابر آسیب می‌شوند. این ماده همچنین برای مرطوب‌سازی موهایی که خشک به نظر می‌رسند، مفید است. زرده تخم ‌مرغ به دلیل ترکیب بی‌نظیر ویتامین‌های موجود در آن، می‌تواند غذایی فوق‌العاده برای موها باشد.

 

ویتامین‌های A و E، بیوتین و فولات تنها برخی از مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ هستند که محققان آن‌ها را با رشد و سلامت مو مرتبط دانسته‌اند.

 

شایع‌ترین کمبود تغذیه‌ای در جهان، کمبود آهن است. این ماده که برای تولید سلول‌های جدید در بدن ضروری است، در زرده تخم ‌مرغ نیز یافت می‌شود.

 

خطرات استفاده از زرده تخم مرغ برای مو

صدها سال است که مردم از زرده تخم ‌مرغ به عنوان راهی برای بهبود ظاهر موهایشان استفاده می‌کنند. با این وجود، استفاده از زرده تخم ‌مرغ برای مو خطرات محدودی نیز دارد. یک خطر احتمالی، واکنش آلرژیک به پروتئین‌های موجود در تخم ‌مرغ است.

 

پس اگر به تخم‌ مرغ حساسیت شدید داشته باشید، نباید از آن برای موهایتان نیز استفاده کنید. برخی از علائمی که در صورت واکنش آلرژیک ممکن است تجربه کنید شامل خارش، تورم و قرمزی است.

 

اگر یک روغن مانند روغن زیتون را به مخلوط تخم‌ مرغ اضافه کنید، احتمال پایین ریختن مخلوط از سر به روی صورت بیشتر می‌شود و در این صورت اگر آلرژی داشته باشید، علائم آن روی صورتتان هم ایجاد خواهد شد.

 

زرده تخم‌ مرغ همچنین باعث چرب شدن موهای شما می‌شود. هنگامی‌که زرده تخم ‌مرغ روی موهای شما قرار دارد، اگر در معرض دمای بالا قرار بگیرد، سفت‌شده و به شکل پخته درمی‌آید و شستن آن با شامپو سخت می‌شود

 

فواید تخم مرغ

 

تخم ‌مرغ برای مو خطرات محدودی نیز دارد. یک خطر احتمالی، واکنش آلرژیک به پروتئین‌های موجود در تخم ‌مرغ است.

 

پس اگر به تخم‌ مرغ حساسیت شدید داشته باشید، نباید از آن برای موهایتان نیز استفاده کنید. برخی از علائمی که در صورت واکنش آلرژیک ممکن است تجربه کنید شامل خارش، تورم و قرمزی است.

 

  • آیا سفیده تخم مرغ به رشد و تقویت موها کمک می کند؟

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و همچنین ویتامین ها مانند نیاسین و ریبوفلاوین است. این مواد مغذی به طور کلی در رشد و تجدید مو نقش دارند.

 

تحقیقات زیادی در مورد فواید سفیده تخم مرغ برای تقویت مو وجود ندارد و اما با این حال گفته می شود که از سفیده به عنوان پاک کننده ساقه مو استفاده می شود چرا که سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم هایی است که می تواند آلودگی های روی ساقه مو را از بین ببرد و از این رو بیشتر برای درمان موهای چرب توصیه می شود.

 

در این قسمت یک روش به صورت گام به گام برای استفاده از سفیده تخم مرغ برای درمان مو آورده شده است:

 

در ابتدا نصف فنجان سفیده را کاملا هم زده و سپس به موهای خود بمالید.

اجازه دهید 20 دقیقه روی موهایتان بماند.

سپس موها را با آب ملایم و شامپو بشویید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز