Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
25 تیر 1402

فواید زعفران برای پوست! + ویژگی های زعفران برای سلامتی!

در طول تاریخ فواید زعفران به دلیل خواص بیشماری که دارد مورد توجه بسیاری از صنایع قرار گرفته و به دلیل آشنایی روز افزون مردم با فواید غذایی و دارویی آن، مصرف این ادویه با ارزش در دنیا در حال افزایش است.

 

از این گیاه با ارزش در صنایع متعددی استفاده میشود که یکی از مهمترین آن ها صنعت آرایشی بهداشتی است امروزه با توجه به خواص مفید شناخته شده زعفران برای پوست، این گیاه ارزشمند در بسیاری از محصولات زیبایی فرموله شده و کاربرد دارد که از آن جمله می توان به پاک کننده ها، سرم ها و ماسک های صورت اشاره کرد

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، عمده استایل تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

زعفران بیشتر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود و نقش به سزایی در ترویج ترمیم سلول ها دارد. همان طور که میدانیم سلامتی و شفافیت پوست صورت رابطه مستقیمی با عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد.

 

از این رو برای بهبود وضعیت پوست صورت باید به فکر تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن باشید تا همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید. وجود آنتی اکسیدان های موجود در زعفران باعث ترمیم و تشکیل سلول های پوستی شده، باکتری ها را از بین می برد و به درمان آکنه کمک می کند.
در این مقاله به چندین مورد از خواص زعفران برای سلامتی پوست اشاره می کنیم.

 

محافظ در برابر اشعه UV

وقتی صحبت از سلامت پوست می شود، منظور محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفشUV است. اشعه ماوراء بنفش باعث تولید رادیکال های آزاد شده که گیاه زعفران با توجه به دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان منجر به خنثی شدن رادیکال های آزاد می شود و از آسیب پوست در برابر این رادیکال ها جلوگیری می کند و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی آن به افزایش خاصیت ارتجاعی و نرمی پوست کمک می کند.

 

ضد آکنه

زعفران به دلیل خاصیت ضد التهاب و التیام بخشی که دارد به درمان آکنه کمک می کند

 

شفافیت پوست

علاوه بر ویتامین A، زعفران حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C نیز می باشد، که در کلاژن سازی موثر است و به درخشندگی و شفافیت پوست کمک کرده و لکه های تیره، رنگدانه و کک و مک را از بین می برد.

 

جلوگیری از لکه های پوستی

اثر ضد قارچی زعفران آن را برای درمان آکنه، لک و جوش های سرسیاه موثر می کند. گیاه زعفران به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین، زمانی که به صورت موضعی استفاده شود، نه تنها رنگ پوست را روشن می کند، بلکه باعث بهبود و کاهش لکه های پوستی نیز می شود.

 

سایر فواید زعفران برای پوست

  • از تیره شدن پوست در برابر آفتاب جلوگیری می کند
  • درخشندگی طبیعی ایجاد می کند
  • پوست را تقویت می کند
  • جای زخم را التیام می بخشد
  • کک و مک های پوستی را کاهش می دهد
  • محصولات زعفرانی که به سلامت پوست کمک می کنند
  • انواع کرم های صورت زعفرانی
  • دمنوش و چای زعفرانی
  • ماسک های صورت زعفرانی
  • اسکراب صورت زعفرانی
  • ژل ها و روغن های زعفرانی
  • عسل و شربت های زعفرانی

 

زعفران چربی پوست را متعادل می‌کند

بسیاری از افراد در جهان پوست چربی دارند. عدم تعادل ترشح چربی پوست علاوه بر اینکه باعث می‌شود کرم‌های ضدآفتاب و لوازم آرایشی به‌خوبی بر روی پوست ننشیند، احتمال تجمع چربی و بروز جوش‌های زیرپوستی را افزایش می‌دهد.

 

از خواص زعفران برای پوست می‌توان به این اشاره کرد که استفاده از انواع ماسک زعفران برای پوست صورت به متعادل‌سازی ترشح چربی پوست شما کمک می‌کند.

 

زعفران با هایپرپیگمانتاسیون مبارزه می‌کند

هایپرپیگمانتاسیون یک بیماری پوستی است که باعث می‌شود بر روی برخی نواحی پوست لکه‌های بزرگ و تیره رنگی نسبت به رنگ اصلی پوست ایجاد شود. این بیماری زمانی اتفاق می‌افتد که پوست شما مقادیر زیادی ملانین تولید می‌کند.

 

یکی از بهترین خواص زعفران برای پوست این است که به کاهش هایپرپیگمانتاسیون کمک می‌کند. ترکیبات آن در جهت سرکوب تیروزیناز – آنزیمی که تولید ملانین را کنترل می‌کند، عمل می‌کند.

 

تست حساسیت به زعفران را رعایت کنید

بهتر است قبل از آنکه از ماسک هایی که برای پوست هستند استفاده کنید، تست حساسیت را انجام بدهید به این شکل که مقدار کمی از آنرا بر روی پوست دست خودتان بزنید و ۲۰ دقیقه به آن زمان بدهید و از حساس نبودن پوست خود نسبت به آن ماده مطمئن شوید.

فواید زعفران
فواید زعفران را بدانید ! خواص گیاه زعفران

در صورتی که پوست شما به یک ماده حساسیت داشته باشد پس از مدتی که از استفاده از آن ماده بر روی پوست شما گذشته باشد پوست شما شروع به قرمز و ملتهب شدن می‌کند. در مواقعی که یک ماده برای سیستم ایمنی بدن ما حساسیت آور باشد گردش خون در آن ناحیه از بدن افزایش پیدا می‌کند تا بدن بتواند آن عامل حساسیت زا را حذف کند. این فرایند التهاب نام دارد.

 

پیشگیری از سرماخوردگی و درمان آن

اگر زعفران را به صورت دم‌کرده مصرف کنید می‌‌توانید از مقدار فراوان ویتامین ث موجود در این ماده باارزش بهره‌مند شوید. در نتیجه سیستم ایمنی بدن شما تقویت می‌‌شود و احتمال اینکه به سرما خوردگی مبتلا شوید کاهش می‌‌یابد. شما می توانید زعفران اصل و با کیفیت خود را از فروشگاه ماه چین خریداری کنید. تمامی محصولات توسط این مجموعه ضمانت می‌شود.

 

لازم به ذکر است هر 25 گرم زعفران 20 میلی‌گرم ویتامین ث دارد که با توجه به طبیعی بودن به راحتی جذب بدن می‌‌شود.

 

پیشگیری از سرطان و درمان آن

تولید رادیکال‌های آزاد در بدن می‌‌توانند مهم‌ترین عامل بروز سرطان در انسان باشند. تولید این رادیکال‌ ها در بدن اجتناب‌ ناپذیر است اما راه‌ هایی برای از بین بردن آن ها وجود دارد. یکی از این راه‌ها مصرف زعفران است. راهی که هم‌ لذت‌ بخش است و هم کاملاً طبیعی و مفید و مؤثر است.

 

افزایش میزان سلامت قلب و عروق

امروزه با توجه به سبک نامناسب زندگی تولید رادیکال‌ های آزاد در بدن ما افزایش یافته است. این رادیکال‌ ها چربی‌ ها را در عروق کرونر قلبی بدن اکسید می‌‌کنند و سلامت قلب و عروق ما را به خطر می‌‌اندازند. زعفران دارای مقدار زیادی از آنتی‌ اکسیدان‌ هایی است که می‌‌توانند رادیکال‌ های آزاد موجود در بدن را نابود کنند و سلامت قلب و عروقی ما را به همراه داشته باشند.

 

انرژی‌بخشی

زعفران می‌‌تواند متابولیسم بدن را از لحاظ وجود چربی و گلوگز بهبود بخشد. این ماده غذایی سوخت و ساز چربی‌های دریافتی از طریق غذا را کاهش می‌‌دهد و سوخت و ساز گلوگز را بهینه می‌‌کند.

 

بدین ترتیب انرژی فرد افزایش یافته و حتی از ابتلای وی به دیابت جلوگیری می‌‌شود. در نتیجه توده‌ های چربی در بدن فرد تجمع نمی‌‌کند و وزن او کاهش می‌‌یابد.

 

ایجاد آرامش در زمان خواب

تحقیقات نشان داده اگر به جای مصرف قرص خواب روزانه 14 میلی‌گرم زعفران طی یک دوره مشخص استفاده کنید می‌‌تواند خواب آرام و راحتی را تجربه نمایید. البته این مورد هنوز نیازمند تحقیقات بیشتر است.

 

جلوگیری از تنگی نفس و بهبود آن

زعفران دارای کمترین مقدار مواد آلرژن است. در نتیجه می‌‌تواند سیستم تنفسی بدن را تقویت کند و حتی موجب بهبود نسبی بیماری آسم شود.

 

ایجاد پوستی شفاف و زیبا

از دیگر خواص زعفران ایجاد پوستی زیباست. زعفران با توجه مواد مفیدی که دارد می‌‌تواند کلاژن موجود در پوست را احیا کرده و موجب شفافیت و شادابی پوست شود.

کلاژنی که وجود آن برای داشتن پوستی زیبا ضروری است اما در معرض نور خورشید یا دیگر عوامل محیطی از بین می‌‌رود و ظاهری نه چندان زیبا به پوست می‌‌دهد. اما زعفران می‌‌تواند کلاژن موجود در پوست را محفوظ کند و آن را بهبود بخشد.

تنظیم قاعدگی

قاعدگی یکی از مهم‌ترین مسائل مربوط به هر خانمی ‌است. ایجاد بی‌نظمی‌ در قاعدگی می‌‌تواند موجب بروز استرس‌ و اضطراب در خانم‌ها شود و اثرات منفی بر زندگی آن‌ها و به دنبال آن بر زندگی تمام اعضای خانواده داشته باشد.

زعفران می‌‌تواند از ایجاد بی‌نظمی ‌در قاعدگی جلوگیری کند و اگر قبل از قاعدگی مصرف شود می‌‌تواند در آن نظم ایجاد نماید. این ماده اگر مرتب مصرف شود حتی می‌‌تواند سندروم قبل از قاعدگی را نیز برطرف کند.

ایجاد پوستی شفاف و زیبا

از دیگر خواص زعفران ایجاد پوستی زیباست. زعفران با توجه مواد مفیدی که دارد می‌‌تواند کلاژن موجود در پوست را احیا کرده و موجب شفافیت و شادابی پوست شود.

 

دیگر خواص زعفران برای کودکان

خواص زعفران به قدری زیاد است که در یک مطلب نمی‌‌گنجد. از دیگر خواص این ماده خوش‌طعم می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش عوارض ناشی از آفتاب‌سوختگی
  • بهبود اختلالات مربوط به معده
  • افزایش استحکام استخوان‌ها
  • تقویت سیستم گردش خون در بدن
  • کاهش انواع دردها در بدن

 

در کنار همه این ها زعفران می‌‌تواند انرژی مورد نیاز کودکان را تأمین کند، موجب هضم راحت‌تر غذا برای کودکان شود، به نوزادان آرامش و به کودکان نشاط و شادی ببخشد. استحکام لازم در استخوان‌های کودکان و نوزادان را فراهم سازد و سلامت دندان و دهان کودکان را تضمین کند.

 

جلوگیری از ابتلا به پارکینسون
طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۵، کروستین یک ماده فعال موجود در زعفران است که می‌تواند به جلوگیری از پارکینسونیزم یا بیماری پارکینسون، کمک کند. این بیماری می‌تواند توانایی صحبت کردن و حرکت را کاهش دهد.

جلوگیری از بروز سرطان
بر اساس برخی از تحقیقات، گزارش شده است که زعفران دارای خواص پیشگیری از سرطان می‌باشد. آنتی اکسیدان و مواد مؤثر زعفران، اثر رادیکال‌های آزاد در بدن را مسدود کرده و جهش DNA را که منجر به رشد بیش از حد سلول‌ها می‌شود، مهار می‌کند.

بهبود عملکرد ریه
ریه ارگان اصلی دستگاه تنفسی انسان است و زعفران تأثیر بالقوه‌ای در محافظت از سلول‌های ریه و بافت آن از چندین عفونت و بیماری دیگر مانند برونشیت دارد. از زعفران در تنگی نفس نیز استفاده می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز