Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

فواید چای برای پوست چیست ؟ + خواص چای !

از برگ‌های گیاهی به نام کاملیا سیننسیس بهترین نوشیدنی معروف در جهان به نام چای به دست میاد. فواید چای برای پوست، مو، زیبایی و جوان‌سازی به اثبات رسیده و به طور قطع طب سنتی و علم نوین روی این مطلب اتفاق نظر دارن. روش‌های استفاده از اون هم برای تقویت و درمان عارضه‌های پوست متفاوته:

 

  • از دمنوش تازه دم‌شده برای ماساژ پوست استفاده کنین.

 

  • از چای کیسه‌ای به عنوان ماسک روی پوست کمک بگیرین.

 

  • یه نوشیدنی تازه‌ دم تهیه و در کمال آرامش
  • نوش‌جان‌کنین.

 

  • می‌تونین چای دم‌شده سرد یا گرم رو روی پوست استعمال کنین.

 

همه این شیوه‌ها به عنوان روشی موثر در درمان مشکلات پوستی مورد تایید هستن. اما آیا می‌دونین چه عارضه‌هایی از پوست رو می‌شه با استفاده از این متد برطرف کرد؟ در این مقاله پیرامون ارزش تغذیه‌ای و خواص چای برای پوست مطالب مهمی‌ رو عنوان می‌کنیم.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

با فراگیری این روش‌ها از درمان‌های شیمیایی برای بهبود وضعیت پوست بی‌نیاز می‌شین. با ما همراه باشین.

 

خواص چای برای جوانسازی پوست

ساخت کلاژن در پوست پس از دوران نوجوانی به صورت خودکار رو به افول می‌ره و کم‌کم شاهد خطوطی در چهره و چین‌و‌چروک‌هایی در پوست هستین.

 

راهکار مقابله با این معضل چیه؟ همه افراد زیبایی رو دوست دارن و علاقه‌مند هستن دیرتر عوارض پیری به سراغشون بیاد.

 

بسیاری از خواص چای برای پوست به دلیل وجود مواد ارزشمند پلی‌فنول و آنتی‌اکسیدانه. به طوری که پروتئین کلاژن رو ترغیب می‌کنه که مجددا ساخته بشه و به گونه‌ای یه نوسازی در بافت پوست اتفاق می‌افته.

 

ساخت سلول‌های جدید می‌تونه سلول‌های قدیمی‌ و کهنه رو کنار بزنه و به این طریق از پیری زودرس نجات پیدا می‌کنین.

 

در این راستا علاوه بر خواص چای سبز می‌تونین از نوع سیاه اون هم استفاده کنین. چون که هر دو نوع تاثیرات مثبتی روی پوست دارن و پوستی درخشان و شاداب با استفاده از اون‌ها خواهید داشت.

 

فواید چای

 

به این منظور چای رو با استفاده از پنبه یا پد بهداشتی روی پوست صورت استعمال کنین و اجازه بدین ۲۰ الی‌۳۰ دقیقه روی پوست باقی بمونه و پوست رو تغذیه کنه. البته در کنار استفاده از خاصیت چای چند نکته مهم رو باید بدونین:

 

  • تغذیه مناسب و مفید داشته باشین.
  • انجام فعالیت‌های ورزشی در طول روز.
  • از مصرف مشروبات الکلی، دخانیات و هر ماده‌ای که برای سلامتی مضره اجتناب کنین.

 

بنابراین برای پوست و جوانی‌تون ارزش قائل بشین و با اتخاذ تدابیر و راهکارهای اصولی پیری رو به تعویق بندازین.

 

فواید چای سیاه برای پوست:

از فواید نوشیدن چای سیاه اینه که پیری رو معکوس و کند می کنه. بنابراین باعث میشه پوست بسیار جوان‌تر از آنچه هست به نظر برسه. دلیلش هم اینکه، آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنول‌های موجود در چای،‌ چین و چروک رو کم می‌کنند.

 

نتیجه برخی از پژوهش‌های جدید حاکی از اینه که، چای باعث سرکوب ژنی میشه که کلاژن موجود در پوست رو می‌کشه. دونستن این نکته لازمه که کلاژن ماده‌ایه که نقش اساسی در شادابی پوست داره.

 

تانن ها و آنتی اکسیدان‌های قوی در ترکیبات چای سیاه وجود داره که میتونه به پوست در مبارزه با اثرات محیطی و رشد باکتری‌ها کمک کنه و در عین حال پوست رو آبرسانی و تغذیه کنه. همچنین با توجه به شاخص بالای کافئین موجود در چای سیاه، استفاده از این گیاه می‌تونه پوست رو سفت کنه.

 

نوشیدن روزانه چای سیاه پوست رو در مقابل اشعه ماوراء بنفش تقویت می‌کنه و از بروز مشکلات پوستی مانند رنگدانه، لکه‌های تیره، لکه‌های خشک و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کنه. همچنین استفاده از ماسک برگ چای سیاه هم یه راه عالی برای آرام کردن پوست در پایان یک روز گرمه

چای سیاه تازه دم شده به تسریع روند بهبودی پوست کمک می‌کنه و پوست رو از داخل به بیرون جوان می کنه. چای سیاه همچنین باعث کاهش التهاب پوست میشه و تولید کلاژن رو تحریک می کنه.

 

چای سیاه دارای اثرات سفید کننده پوسته. آنتی اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی میتونه به دفع سموم از بدن شما و کاهش لکه‌‌ها کمک کنه. روزانه یک فنجان چای سیاه داغ به شما پوستی درخشان و یکنواخت میده.

 

استفاده از چای سیاه در درمان عفونت های پوستی

چای سیاه حاوی مقدار زیادی از فلاونوئیدها می باشد که مصرف آن، باعث جلوگیری از عفونت های پوستی یا درمان عفونت های پوستی می شود.

 

استفاده از چای سیاه در درمان آکنه یا جوش صورت

چای سیاه خواص زیادی دارد که از جمله این خواص می توان به ضد التهابی و ضد میکروبی بودن آن، اشاره نمود، در نتیجه نوشیدن آن باعث کاهش آکنه یا جوش های صورت خواهد شد.

 

استفاده از چای سیاه در درمان لکه های پوستی

چای سیاه به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی قوی، نوشیدن آن، باعث سم زدایی بدن شده که در درمان لکه های پوستی نیز می تواند موثر باشد. بنابراین افرادی که روی پوست خود لکه های قهوه ای رنگ یا کدری دارند، می توانند با نوشیدن چای سیاه، به کاهش آن لکه ها بپردازند.

 

استفاده از چای سیاه به عنوان ضد آفتاب طبیعی

برخی از متخصصان پوست، معتقد هستند که چای سیاه به دلیل این که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان های قوی می باشد، نوشیدن آن، باعث محافظت از پوست، در مقابل اشعه های نور خورشید می شود.

 

همچنین باعث کاهش آفتاب سوختگی نیز می شود. بنابراین چای سیاه را به عنوان ضد آفتاب طبیعی برای پوست، به حساب می آورند.

خواص ماسک چای سیاه برای جلوگیری از جوش صورت

یکی از ماسک هایی که از آن، برای درمان جوش های صورت استفاده می شود ماسک چای سیاه می باشد. برای تهیه این ماسک، مقدار کمی چای سیاه را درون قالب های یخ قرار دهید. سپس آن یخ ها را روی صورت خود قرار دهید تا زمانی که یخ ها ذوب شوند.

 

پس از استفاده از این ماسک، تاثیر بی نظیری روی پوست خود مشاهده خواهید کرد. همچنین این ماسک باعث طراوت و شادابی پوست نیز می شود. برای رسیدن به نتیجه مورد نظر، بهتر است که از این ماسک، روزانه یک نوبت استفاده نمایید.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

حمام چای سیاه برای زیبایی پوست

یکی از روش هایی که برای زیبایی پوست با استفاده از چای سیاه انجام می شود، حمام چای سیاه است. برای انجام این کار، لازم است که در ظرفی یک لیتر آب داغ ریخته و سپس چهار قاشق غذا خوری چای سیاه را به آن اضافه کرده و به مدت بیست دقیقه صبر کنید.

 

سپس آن را در وان  ریخته و بدن خود را در آن قرار دهید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که این روش را هفته ای دو نوبت انجام دهید.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز