Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 تیر 1402

قارچ پا چیست؟ + درمان قارچ پا!

قارچ پا چیست

شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که نام دیگر قارچِ پا «بیماری پای ورزشکار» است. علت این نامگذاری شایع بودن بیماری قارچِ پا میان ورزشکاران است، چون پاهای آن‌ها برای ساعت‌های طولانی در کفش ورزشی است.

 

دیگه نگران تامین جنس فروشگاهت نباش، فقط کافیه با عمده استایل آشنا بشی و عمده فروشیو بیاری مغازت

 

قارچ‌ها همه‌جا زندگی می‌کنند، در خاک، روی گیاهان، و حتی روی پوست شما. این موجودات محیط‌های گرم و مرطوب را دوست دارند و در آن به شدت تکثیر می‌شوند. به همین دلیل در شرایط عادی معمولا خطری برای ما ندارند، اما در صورتی که تکثیر بشوند، ما را به بیماری و عفونت دچار می‌کنند.

علائم و نشانه های قارچ پا

نشانه‌های قارچِ پا را بشناسید:

  • خارش و سوزش بین انگشتان پا یا کف پا
  • تاول‌هایی که خارش دارند
  • ترک خوردگی و کنده شدن پوست روی پا، بین‌انگشتان و کف پا
  • خشکی پوست کف پا یا کناره‌های پا
  • تغییر رنگ، ضخامت و شکنندگی ناخن‌های پا
  • جدا شدن ناخن از بسترش

علت های ایجاد قارچ پا

به موارد زیر توجه کنید؛ اگر این رفتارها را انجام می‌دهید، احتمال مبتلا شدن شما به قارچ پا بالاتر از بقیه است:

  • راه رفتن در اماکن عمومی با پای برهنه، به ویژه اتاق‌های رختکن، دوش‌ها و استخرهای شنا
  • استفاده از جوراب، کفش یا حوله مشترک با فرد مبتلا
  • پوشیدن جوراب‌ها و کفش‌های تنگ و بسته که راه تهویۀ هوا را می‌بندند
  • عرق کردن پا به مدت طولانی
  • خیس نگه داشتن پاها برای مدت طولانی
  • وجود آسیب جزئی در پوست یا ناخن پا (قارچ‌ها می‌توانند به درون آن نفوذ کنند)

درباره پینه پا و درمان آن این مطلب را مطالعه کنید

همچنین بیماری دیابت یا ضعف سیستم ایمنی بدن (یا حتی مصرف داروهای سرکوب‌کنندۀ سیستم ایمنی) احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

دربارۀ قارچ واژن بیشتر بدانید.

نحوه تشخیص بیماری قارچ پوست پا

پزشک متخصص پوست و مو برای تشخیص قارچ پا، پای بیمار و ناخن‌هایش را معاینه می‌کند و بررسی می‌کند که آیا علائم فیزیکی قارچ را دارد یا خیر (به این علائم در بخش‌های قبلی اشاره کردیم). همچنین ممکن است دست‌ها و کشاله‌های ران را هم بررسی کند. زیرا احتمال سرایت بیماری به این بخش‌های بدن هم وجود دارد.

گاهی پزشک نمونه‌ای از پوست یا ناخن را برای آزمایش ارسال می‌کند. در آزمایشگاه، روی نمونۀ پوست و ناخن آزمایش کشت قارچ انجام می‌دهند و نتیجه را به پزشک اعلام می‌کند.

راه های درمان قارچ پا

مبحث مهم بعدی در مقاله قارچ پا چیست و چگونه درمان می شود ، آشنایی با روش های موجود برای رفع این مشکل است. خوشبختانه امروزه گزینه های درمان خانگی و دارویی بسیاری برای رفع این مشکل وجود دارد که تعدادی از آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.
اگر با رعایت نکات گفته شده در پاراگراف قبل مانند پوشیدن کفش مناسب، خشک نگه داشتن پا، رعایت بهداشت و تعویض جوراب ها مشکل رفع نشد، لازم است در اولین فرصت ممکن به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.
پزشک ممکن است دارو های ضد قارچی موضعی مانند کرم میکونازول را برای درمان بهتر و موثر تر قارچ پا تجویز کند. می توانید این کرم ها را مستقیماً یک یا دو بار در روز روی پوست آسیب دیده استفاده کنید. معمولا دوره درمان بین 2 تا 4 هفته زمان نیاز دارد؛ اما اگر عفونت خفیف باشد، ممکن است مدت درمان کوتاه تر نیز شود.


به طور کلی کرم‌ ها، پماد ها، ژل‌ ها، اسپری ‌ها یا پودر های بدون نسخه (OTC) و نسخه‌ ای ضد قارچ بسیاری وجود دارد که می توانند به طور موثری این مشکل را درمان کنند. محصولات این چنینی حاوی کلوتریمازول، میکونازول، تولنفتات یا تربینافین هستند و به خوبی می توانند از رشد و گسترش قارچ ها جلوگیری کنند.
برخی از دارو های ضد قارچ تجویزی به صورت قرص هستند. آن ها معمولا حاوی فلوکونازول، ایتراکونازول یا تربینافین هستند و به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا با این مهمان ناخوانده مبارزه

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز