Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
4 تیر 1402

قرمزی چشم نشانه چیست؟ + قرمزی چشم چیست؟

قرمزی چشم نشانه چیست؟
قرمزی چشم به حالتی گفته‌می‌شود که در آن چشم شما رنگ صورتی یا قرمز می‌گیرد. در این حالت سفیدی چشم تغییر رنگ می‌دهد.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

سندرم چشم قرمز چیست؟
مشکل سندروم چشم قرمز به حالتی گفته می‌شود که در آن مویرگ‌های ریز چشم پاره می‌شوند و سفید چشم تغییر رنگ می‌دهد. معمولا این حالت به علت آلرژی و یا فشار ناشی از عطسه و سرفه اتفاق می‌افتد.

علائم همراه چشم قرمز چیست؟
قرمزی چشم ممکن است همراه با هر کدام از علائم زیر دیده شود:

سوزش چشم
خشکی چشم
خارش
درد چشم
ترشح
حساسیت به نور
تاری دید.
در برخی موارد نیز قرمزی چشم به تنهایی و بدون هر کدام از علائم فوق دیده می‌شود.

علت قرمزی چشم چیست؟
قرمزی چشم‌ها معمولا به دلیل موارد زیر است:

آلرژی
خستگی چشم
استفاده بیش‌از‌حد از لنز چشم
عفونت‌های معمول چشم مانند:
التهاب ملتحمه (چشم صورتی یا گل مژه)
با‌این‌حال گاهی اوقات قرمزی چشم‌ها می‌تواند علامتی از بیماری‌های جدی چشم مانند گلوکوم یا یووئیت باشد. در ادامه به شایع‌ترین علل قرمزی چشم می‌پردازیم:

بلفاریت (التهاب پلک)

این یک بیماری شایع است که باعث قرمزی و ملتهب شدن پلک می‌شود. علاوه بر پلک قرمز و متورم، چشم نیز می‌سوزد، خارش دارد، به نور حساس باشد و اشک زیاد داشته باشد.

ورم ملتحمه 

ورم ملتحمه یکی از شایع‌ترین عفونت‌های چشمی به خصوص در بین کودکان است. زمانی رخ می‌دهد که ملتحمه، غشای نازک و شفافی که سفیدی چشم را و پلک‌ها را می‌پوشاند، عفونی می‌شود. هنگامی که ملتحمه عفونی می‌شود، رگ‌های خونی داخل آن تحریک می‌شوند و متورم می‌شوند و چشم قرمز یا صورتی به نظر می‌رسند. اغلب اوقات پلک‌ها نیز ترشحات چسبناکی از خود ترشح می‌کنند و مژه‌ها می‌توانند به هم بچسبند.

انواع قرمزی چشم

عفونت‌های ویروسی چشم که شایع‌ترین آن‌ها هستند، به خودی خود بهبود می‌یابند و نیازی به داروهای تجویزی ندارند. عفونت‌های باکتریایی چشم نیاز به آنتی بیوتیک دارند. هر دو نوع عفونت، به ویژه ویروسی، مسری هستند و به راحتی پخش می‌شوند.

کودکان به دلیل تماس نزدیک با دیگران در مدرسه یا مهدکودک‌ها بیشتر به قرمزی چشم مبتلا می‌شوند. از آنجایی که برخی از انواع این اختلال مسری هستند، مراجعه به پزشک برای تشخیص صحیح و درمان عفونت ضروری است. پزشک خانواده یا متخصص اطفال می‌تواند برخی از عفونت‌های چشمی را تشخیص داده و درمان کند.

خشکی چشم

وقتی چشم‌ها اشک کافی تولید نمی‌کنند یا اشک‌هایی تولید می‌کنند که فاقد قسمت چربی هستند، خشکی چشم نتیجه آن است. برای سلامت و راحتی چشم‌ها به اشک کافی و با عملکرد خوب نیاز است. علائم خشکی چشم شامل سوزش، اشک زیاد و دوره‌های خشکی و ترشحات مخاطی احتمالی است. این وضعیت می‌تواند دردناک باشد و چشم‌ها قرمز شوند. خشکی چشم در زنان شایع‌تر است، به خصوص آنهایی که یائسه شده‌اند. با بالا رفتن سن افراد، قسمت چربی اشک کمتری تولید می‌کنند که این امر آن‌ها را در معرض خطر خشکی چشم قرار می‌دهد. خشکی چشم نیز از عوارض مصرف برخی داروها است. این بیماری در ابتدا با مرطوب کردن چشم‌ها با قطره‌های اشک مصنوعی قابل کنترل است.

آسیب چشم

تروما یا آسیب به چشم می‌تواند باعث قرمزی و خونریزی چشم شود. رگ‌های خونی در چشم منبسط می‌شوند (باز) تا خون بیشتری برای بهبودی سریع‌تر به محل آسیب برسد. این رگ‌های خونی باز هستند که باعث قرمزی چشم می‌شوند. آسیب‌های چشمی می‌تواند شامل خراش‌های قرنیه (خراش‌های سطح چشم)، زخم‌های سوراخ شده و سوختگی‌های شیمیایی باشد. این آسیب‌های چشمی نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند و باید به عنوان یک فوریت پزشکی درمان شوند.

گلوکوم

گلوکوم حاد یا شدید یک وضعیت تهدیدکننده بینایی است که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. مراقب چشمان ناگهانی دردناک و قرمز روشن همراه با دیدن هاله‌های اطراف نور، از دست دادن بینایی و حالت تهوع باشید. علاوه بر این، قرمزی چشم می‌تواند ناشی از دلایل دیگر نیز باشد:

مصرف زیاد الکل که باعث کاهش اکسیژن به گلبول‌های قرمز می‌شود. این باعث می‌شود رگ‌های خونی به هم چسبیده و چشم‌ها قرمز و خون آلود به نظر برسند.

افزایش مصرف سیگار خطر بیماری‌های چشمی که ب‍‍‍‍‍‍ینایی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد بیش‌تر می‌کند. دود تنباکو نیز یک محرک سمی چشم است که می‌تواند باعث خشکی، قرمزی و خارش چشم شود. کشیدن ماری جوانا همچنین باعث قرمزی و خونریزی چشم می‌شود. یکی از عناصر موجود در ماری جوانا باعث گشاد شدن رگ‌های خونی در چشم می‌شود و منجر به قرمزی چشم می‌شود که می‌تواند ساعت‌ها یا بیشتر ادامه داشته باشد.

راه‌های درمان قرمزی چشم چیست؟

داروهای قرمزی چشم طیف وسیعی دارند. اغلب اوقات استراحت، کمپرس سرد روی چشم‌های بسته، ماساژ ملایم پلک‌ها، شستن ملایم پلک‌ها و قطره‌های چشمی بدون نسخه می‌تواند علائم را تسکین دهند. در مواقع دیگر، چشم پزشک آنتی‌بیوتیک، قطره چشمی خاص یا پماد را توصیه و تجویز می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز