Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
6 دی 1401

لاک ناخن چیست؟ + فواید استفاده از لاک ! + تاریخچه لاک!

همه چی درباره لاک ناخن !

خانم‌های آراسته‌ای که اهمیت ویژه‌ای به آرایش و زیبایی می‌دهند، در کنار آرایش مو و صورت توجه خاصی به لاک زدن دارند. این افراد همواره با لاک مات یا براق، جلوه زیباتری به آرایش کلی خود می‌دهند.

 

در این بین بیشتر بانوان بر این باور هستند که خرید لاک و استفاده از آن صرفاً جنبه‌ زیبایی دارد؛ اما بهتر است در کنار زیبایی با فواید استفاده از لاک نیز آشنا شوید. به همین منظور در ادامه به بیان فایده‌های استفاده از انواع لاک ناخن پرداخته‌ایم، پس تا انتهای این مقاله همراه عمده استایل باشید.

 

تاریخچه مختصری از لاک ناخن

پیش از آن که بدانیم لاک ناخن از چه چیزهایی ساخته می‌شود بهتر است با تاریخچه‌ای مختصر از چگونگی پیدایش آن نیز آشنا شویم. اولین لاک ناخن به دوران چین باستان یعنی حدود چند هزار سال پیش بازمی‌گردد، چینیان باستان عادت داشتند که ناخن‌های خود را به رنگ‌های مختلف درآورند و در این کار بسیار پیشرو بودند طوری که در سلسله ژو در قرن هفتم پیش از میلاد لاک ناخن متالیک مثل طلایی و نقره‌ای و پس از آن رنگ قرمز برای آرایش ناخن باب شده بود.

 

این لاک‌ها از مواد طبیعی مثل موم زنبور عسل، صمغ عربی، سفیده تخم مرغ و ژلاتین تهیه می‌شدند. پس از آن نیز استفاده از رنگ‌های گیاهی برای رنگ کردن ناخن مثل حنا و … در کشورهای مختلف رایج شد، اما لاک ناخن به سبک امروزی بیش از یک قرن نیست که به عنوان یک روش آرایشی شناخته می‌شود.

 

لاک ناخن از چه چیزی ساخته می‌شود؟

فرقی نمی‌کند لاک ناخن شما از نوع براق، اکلیلی یا مات باشد یا از برندهای معروف یا ناشناخته انتخاب شده باشد، فرمول لاک ناخن تقریبا همیشه ثابت است و تنها غلظت و نوع این مواد ترکیب شده است که با هم تفاوت دارد.

 

به طور کلی لاک ناخن از سه ترکیب اصلی تشکیل می‌شود که شامل ماده رنگی، پایه تعلیق کننده و پلیمرهای چسبنده می‌باشند. همان طور که مشخص است ماده رنگی رنگ لاک را شکل می‌دهد و در لاک‌های با رنگ مختلف متفاوت است و به طور کلی در هر ماده آرایشی رنگی دیگر نیز کاربرد دارد مثلا برای رنگ سفید از ماده دی اکسید تیتانیوم، برای رنگ مشکی و رنگ‌های تیره دیگر از اکسید تیتانیوم، برای رنگ آبی از ماده اولترامارین، برای رنگ سبز از اکسید کروم و برای رنگ قرمز از کارماین استفاده می‌شود.

 

لاک ناخن

 

از آنجایی که لاک یکی از محبوب ترین محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا می باشد مطمئنا کیفیت و ماندگاری آن نیز مهم خواهد بود، برای پیدا کردن لاک خوب باید ویژگی های یک لاک خوب را بدانید با این حساب در ادامه شما می توانید با لاک های خوب و با کیفیت آشنا شوید.

 

 

  • غلظت لاک: یکی از مهمترین مشکلات هر لاکی در هنگام استفاده میزان غلظت آن است که مهم خواهد بود، در هنگام خرید لاک حتما به غلظت آن توجه داشته باشید چرا که اگر لاک رقیق باشد در حین استفاده روی ناخن پخش شده و خیلی رنگ نخواهد داشت در نتیجه لاک با یک بار زدن خوش رنگ نخواهد شد و تقریبا بی رنگ خواهد بود. از سوی دیگر لاک با غلظت بسیار زیاد نیز خوب نبوده چرا که روی سطح ناخن شما لخته شده و خیلی زیبا به نظر نخواهد رسید.

 

  • قلمو لاک: از دیگر نکاتی که در هنگام خرید لاک باید به آن توجه داشته باشید مدل قلم موی شما است، قلم موی خوب باید نه زیاد پراکنده باشد که روی سطح ناخن شما ردی بر جای بگذارد نه خیلی متراکم باشد که موی قلم مو روی آن باقی بماند، توجه کنید قلم موی لاک تان باید به قدری محکم باشد که در حین استفاده بر روی ناخن کنده نشود.

 

  • یکنواختی لاک: یکی از ویژگی های لاک خوب یک دست پخش شدن آن است که باید به درستی روی ناخن پخش شود و پس از خشک شدن هیچگونه حبابی روی آن نباید وجود داشته باشد. لاک خوب پس از خشک شدن کاملا یکدست و زیبا خواهد بود در حدی که خطوط نا صاف نباید در آن پیدا باشد.

 

  • انعطاف پذیری قلم موی لاک: قلم موی لاک شما باید نرم و منعطف باشد در حدی که به آسانی و با چند بار بالا و پائین شدن روی ناخن شما به راحتی پخش شده و لاک تان به خوبی خود را نشان دهد.

 

  • زمان خشک شدن لاک: خشک شدن لاک از مهمترین نکات در هنگام آرایش دست ها است، ممکن است شما یک لاکی خریداری کنید که بسیار خوش رنگ و زیبا باشد ولی مدت زمان خشک شدن آن خیلی طولانی باشد و شما در هنگام خشک شدن با یک حرکت دست تمامی لاک خود را خراب کرده و گوشه پریده یا ناصاف شود.

 

  • کیفیت لاک: در هنگام خرید لاک حتما به بوی آن توجه داشته باشید، لاک بد بو حاوی مواد شیمیایی است که استفاده به مرور زمان آن ممکن است آسیب های پوستی و حساسیت ایجاد کند.

 

  • دوام و ماندگاری لاک: هرچه دوام و ماندگاری یک لاک بالاتر باشد کیفیت آن بهتر خواهد بود، حداقل مدت زمانی که لاک باید بر روی ناخن ها بماند یک هفته است و کمتر از آن لاک بی کیفیت است.

 

عوارض لاک ناخن؛ لاک زدن چه خطری دارد؟

تولوئن ماده ای است که برای مخلوط کردن مواد دیگر در لاک ناخن مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل است که بیشتر مشتریان در معرض آن قرار می گیرند، حتی تکنسین های ناخن در معرض بخار آن قرار می گیرند و از آنجا ممکن است هر کدام از عوارض جانبی ذکر شده را دریافت کنند.

 

به گفته اداره غذا و دارو، غلظت امن آن کم تر از 50 درصد است. 

 

عناصر دیگری مانند فورمالدهید نیز می تواند به برخی افراد حساسیت بدهد و باعث تحریک پذیری فرد شود. از فرمالدهید به عنوان نگهدارنده برای جلوگیری از آلودگی باکتریایی استفاده می شود. از طرف سازمان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از فرمالدهید در زمانی که مقدارش از 0.2 % تجاوز نکند، امن است

 

و سرانجام، همچنین ماده دیگری نیز هست که کافور نام دارد، این ماده ای است که به لاک ناخن استحکام و درخشش می بخشد. قرار گرفتن در معرض این عنصر در مقادیر زیاد ممکن است باعث تهوع، گیجی و حتی سردرد در هنگام استنشاق اش شود.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز