Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
10 دی 1401

لوسیون بدن چیست ؟ + کاربرد لوسیون!

لوسیون یا تونیک، مایعی است که برای تکمیل پاکسازی پوست بکار می‌رود و آخرین آثار آرایش یا آرایش پاکن‌ها را از روی پوست برمی‌دارد. بعد از پاکسازی صورت، با مصرف لوسیون، پي اِچ اپیدرم حفظ و تثبیت می‌شود.

 

لوسیون را بعد از پاکسازی آرایش و درحالیکه پوست کاملاً خشک است باید استفاده کنید. این ماده را به کمک پنبه روی پوست بمالید. می‌توانید صبح بعد از بیدارشدن از خواب، صورتتان را با لوسیون تمیز کنید تا به این شکل مازاد سبوم تولید شده در طول شب را از روی پوست بردارید.

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

به چه علت پوست بدن خشک می شود؟

با گذشت زمان تولید مواد چرب مورد نیاز برای پوست کاهش می یابد. لایه‌ی خارجی پوست همانند یک دیوار آجری است. سلول ‌های پوستی همانند بلوک های سیمانی هستند با این تفاوت که از کراتین و چربی ‌های متصل به هم تشکیل شده اند.

 

این بلوک ها موجب نرمی و انعطاف پوست می‌شوند. اگر زمانی این چربی‌ ها کاهش پیدا کنند، موجب خشکی پوست می شوند.

 

گاهی برخی از بیماری ها همانند درماتیت اتوپیک، کم کاری تیرویید، دیابت، و بیماری‌های مربوط به کلیه هم موجب خشکی پوست خواهند شد. این مشکلات پوستی در آب و هوای خشک و زمستان شدید می‌شوند.

 

ترکیبات رایج لوسیون بدن چیست؟

ترکیباتی که در لوسیون بدن استفاده می شوند شامل کرودامول، روغن مورینگا، ویتامین  C، ویتامین E، اولئونیک اسید هستند.

 

لوسیون

 

کرودامول به عنوان نرم کننده به کار می رود. روغن مورینگا یک روغن بسیار مغذی است که دارای خواص نرم کنندگی بسیار خوبی می باشد و منشأ آن آفریقا است.

 

 ویتامین C هم موجب کم شدن چین و چروک ها می شود. ویتامین به عنوان آنتی اکسیدان و ضد التهاب به کارمی رود. اولئونیک اسید ماده ای آنتی اکسیدان است و موجب نرم شدن و بالا رفتن خاصیت ارتجاعی پوست می گردد.

 

لوسیون‌ها در 3 دسته در بازار موجودند:

١) اسپری:

این لوسیون‌ها به شکل جامد یا مایع در گاز هستند و به همین دلیل بصورت اسپری عرضه می‌شوند. برای مصرف، کافی است چشمانتان را ببندید و لوسیون را مستقیماً روی صورتتان اسپری کنید.

 

بهتر است بعد از اسپری اجازه دهید تا ذرات اسپری شده، کاملاً بر روی صورت خشک شوند. اما اگر وقت کافی ندارید، صورتتان را با یک دستمال تمیز، خشک کنید.

 

٢) مایع:

این لوسیون‌ها رایج‌ترند و معمولاً به کمک یک تکه پنبه، بر روی صورت، گردن و بالای سینه مالیده می‌شوند. نیازی به شستن این نوع لوسیون نیست چون مستقیم جذب پوست می‌شود.

 

٣) ژله‌ای:

لوسیون‌های ژله‌ای بافت غلیظتری دارد و به کمک انگشتان روی صورت مالیده می‌شود. مانند لوسیون مایع، نیازی نیست که این لوسیون را از سطح پوست پاک کنید چون در عرض چند ثانیه جذب پوست می‌شود.

 

نکته: آب معدنی گرم را هرگز جایگزین لوسیون نکنید چون لوسیون علاوه بر اینکه مرطوب کننده و خنک کننده پوست است، ماده دارویی نیز محسوب می‌شود و اغلب اوقات به درمان نارحتی‌های پوستی کمک می‌کند.
خاک رس سبز و برگ نعنای خشک را خط قرمز بکشید!

 

کاربرد لوسیون بدن چیست ؟

در ادامه به پرسش کارایی لوسیون بدن چیست ، پاسخ خواهیم داد. 

 

رطوبت رسانی به پوست

اصلی ترین خاصیت لوسیون بدن کمک به رطوبت رسانی پوست است. پوستی که به علت خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده باشد نیاز به مراقبت دارد.

 

اگر شما هم در مناطق خشک زندگی می‌ کنید و پوست حساسی دارید، باید از لوسیون‌های بدن استفاده کنید.

 

رفع خشکی پوست

حتی اگر پوست شما معمولی یا چرب باشد، باز هم ممکن است اطراف آرنج و زانوهای تان خشک شوند.

 

رفع پینه

اگر پوست کف پاهای شما هم به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد، باید از لوسیون بدن استفاده کنید. لوسیون‌ بدن نقش بسیار موثری در جدا کردن، سلول‌های مرده کف پا دارد.

 

حس خوب بوی‌خوش

استفاده از لوسیون‌ های بدن حس خوبی را به همه می دهند. به این دلیل که رایحه و بوی خوشی دارند، که موجب می شود این رایحه در تمام مدت طول روز با شما باشد.

مزایای لوسیون بدن چیست ؟ 

رطوبت رسانی به پوست :  افرادی که در مناطق خشک زندگی می‌کنند و پوستی حساس و خشک دارند، اغلب از لوسیون‌های بدن استفاده می‌کنند.

 

پوستی که به‌خاطر خشکی، سرما و گرمای بیش از حد حساس و تحریک شده است احتیاج به مراقبت ویژه‌ای دارد.

رفع  خشکی پوست : حتی اگر پوست شما از نوع معمولی یا چرب باشد،بازهم ممکن است بخش‌های خشکی از بدن‌تان مانند اطراف آرنج و زانوها شما را ناراحت کند.

 

رفع پینه : اگر شما از آن دسته افرادی هستید که پوست کف پاهایتان به دلیل خشکی زیاد ترک می‌خورد،استفاده از لوسیون بدن می‌تواند به شما کمک بسیاری کند. 

 

لوسیون‌های بدن در جدا کردن سلول‌های مرده کف پا نقش به‌سزایی دارد.

حس خوب، بوی‌خوش :  استفاده از لوسیون‌های بدن حس خوبی را به افراد منتقل می‌کند. 

 

در ضمن رایحه و بوی خوش آن فراموش نشدنی است.

حفظ آرامش : حتی اگر پوست شما در بهترین حالت سلامتی و شادابی باشد و به هیچ‌گونه مرطوب‌کننده‌ای احتیاج نداشته باشد،استفاده از لوسیون‌ بدن به پوست‌تان آرامش می‌دهد .

 

شفافیت پوست : استفاده از انواع لوسیون‌های بدن به پوست شما درخشندگی خاصی می‌بخشد. 

 

بسیاری از لوسیون‌ها حاوی ترکیبات سفید کننده هستند که باعث روشن شدن پوست‌ می‌شود.

 

هم‌چنین برخی از این لوسیون‌ها دارای دانه‌های کوچک پاک‌کننده‌ای هستند.که به‌عنوان اسکراب عمل می‌کنند و سلول‌های مرده را از سطح پوست جدا می‌کنند.

ویژگی‌ های لوسیون بدن خوب کدامند؟

یک لوسیون بدن خوب قبل از هر چیزی باید ترکیبات ضد آفتابی مناسبی داشته باشد. معمولا فرمولاسیون انواع لوسیون خوب بدن طوری طراحی شده‌اند که پوست را بسیار نرم کرده و سلول‌های اضافی پوست را از بدن جدا کنند.

 

از عمده استایل اجناس مغازتو تامین کن و دیگه نگران فروشت نباش، پخش پوشاک حمیدی تمام جنسارو با گارانتی فروش ارائه میکنه پس اگر نتونستی جنسارو توی فروشگاهت بفروشی میتونی مرجوع کنی

 

اگر لوسیون بدنی مرغوب باشد، باید پوست بدن را به نوعی سالم و بدون آسیب نگه دارد. در واقع مزایای استفاده از لوسیون بدن خوب شامل موارد زیر هستند:

 

  • از بروز آکنه و جوش جلوگیری می‌کنند.
  • سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برند.
  • باعث جلوگیری از بروز جوش‌های سرسیاه می‌شوند که در نتیجه تجمع سلول‌های مرده ایجاد می‌شوند.
  • قرمزی پوست و تحریک و التهابات پوستی را کاهش می‌دهند.
  • پوست را مرطوب نگه داشته و آبرسانی می‌کنند.
  • از بروز خشکی و خارش جلوگیری می‌کنند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز