Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
28 خرداد 1402

ماشین گرفتگی چیست ؟ + درمان ماشین گرفتگی!

ماشین گرفتگی در سفر چیست؟ آیا با معنای این کلمه آشنایی دارید؟ آیا می‌دانید چرا گاهی اوقات در ماشین و یا اتوبوس حالمان بد می‌شود آن‌قدر که دلمان می‌خواهد همان لحظه از ماشین پیاده شده و فرار کنیم؟! کنجکاوید بدانید آیا شما هم این شرایط را قبلا تجربه کردید؟ و یا مستعد این اختلال هستید؟ راه‌حل مقابله با این مشکل را می‌دانید؟ شاید هم آن‌قدر این پدیده را تجربه کردید که دیگر دل سوار شدن ماشین را ندارید و به دنبال درمان آن می‌گردید؟

 

پخش پوشاک حمیدی ( عمده استایل ) مرکز تخصصی پخش پوشاک از تولید به مصرف با پایین ترین قیمت ها

 

اصطلاح ماشین گرفتگی در سفر چیست؟

اختلال حرکتی یا به‌اصطلاح ماشین گرفتگی Motion Sickness یکی از اختلالات شایع در هنگام استفاده از وسایل نقلیه است و در اثر حرکت ایجاد می‌شود و می‌تواند برای تعدادی از افراد مشکلاتی را ایجاد ‌نماید. این مشکل می‌تواند در حرکت‌های واقعی یا تجربیات مجازی هم رخ دهد.

جالب است بدانید یونانیان و رومیان باستان با این اختلال حرکتی (ماشین گرفتگی در سفر) آشنایی داشتند. حتی ناسا نیز به این مورد در تحقیقات خود توجه کرده است؛ بنابراین اگر دچار ماشین گرفتگی هستید، عجیب غریب نیستید! باید بدانید که این یک مشکل جهانی است که دیدن حرکت اشیا و یا حرکت دیگران می‌تواند باعث تحریک آن شود.

علائم بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی

علایم بیماری حرکت می تواند به سرعت ظاهر شود و باعث شود که در کل بدن عرق سرد کرده و احساس کنید که نیاز به بالا آوردن دارید. سایر علائم شایع عبارتند از:

 

سرگیجه

افزایش تولید بزاق

از دست دادن اشتها

پوست رنگ پریده

علاوه بر این ، برخی از افراد دچار سردرد می شوند ، احساس خستگی زیادی می کنند یا تنفس سطحی دارند.

 

نکاتی برای درمان ماشین گرفتگی

برای اکثر مردم ، علائم معمولاً طولانی مدت نیستند.  غالباً هنگامی که به شرایط عادت می کنید ، علایم ماشین گرفتگی نیز از بین می روند .

اما اگر بیماری حرکت به خودی خود برطرف نشود ، می توانید چند کار راهکار ساده انجام دهید:

 

آرام باشید . چیزی را پیدا کنید که روی آن تمرکز کنید ، چه نفس عمیق بکشید و با بستن چشمان خود نیز می توانید به رفع این شرایط کمک کنید.

به یک جسم ثابت نگاه کنید. اگر سوار قایق هستید به افق نگاه کنید. اگر در اتومبیل هستید ، از شیشه جلو به دوردست نگاه کنید.

از مصرف الکل خودداری کنید. قبل از سفر  غذای سبک بخورید اما روزه نگیرید.

هوای تازه تنفس کنید  و سیگار نکشید.

از خواندن  کتاب یا نگاه کردن به موبایل پرهیز کنید.

 

چگونه از رخداد بیماری سفر جلوگیری کنیم:

اغلب افرادی که مستعد این بیماری هستندخودشان نسبت به وجود این بیماری آگاهی داند. اگر شما به این بیماری مستعد هستید موارد زیر می تواند به شما کمک کند:

در هنگام سفربا ماشین جلو بنشینید. اگر با هواپیما پرواز می کنید نزدیک پنجره  یا روی بال بنشینید. در قطار یا توبوس به سمت جلو بنشینید و از برعکس نشستن خودداری کنید. در کشتی کابینی را انتخاب کنید که در سطح آب باشد. در هرزمان که ممکن است برای تهویه هوای سالم پنجره را باز کنید .

نشستن روی صندلی جلوی اتوبوس یا ماشین بسیار کمک کننده است. سعی کنید  با ماشین خودتان سفر کنید و حتی المقدور خودتان رانندگی کنید. اغلب افراد اگر خودشان رانندگی کنند حس نامطلوب را ندارند ولی اگر دیگران رانندگی کنند علایم بیماری در آنها شروع می شود.

نکته مهم اینست که شب قبل از سفر خواب و استراحت کافی داشته باشید و از نوشیدن الکل پرهیز کرده باشید.کم آبی، سردرد و عصبانیت همه منجر به عملکرد ضعیف فرد و بروز علایم بیماری سفر می شود.

با شکم خالی اقدام به سفر نکنید و از مصرف غذاهای چرب و اسیدی قبل و در حین سفر اجتناب کنید

 

تشخیص بیماری حرکت چگونه می باشد؟

در اکثر موارد بیماری حرکت خفیف و قابل درمان می باشد. موارد بسیار شدید و مواردی که به تدریج بدتر می شوند، باید تحت توجه و مراقبت یک پزشک با مهارت خاص در بیماری های گوش، تعادل و سیستم عصبی قرار گیرند.

برای کمک به تشخیص بیماری حرکت، پزشک در مورد علائم سوال می پرسد و متوجه می شود که معمولاً چه چیزی باعث این مشکل می شود (مانند سوار شدن در قایق، پرواز در هواپیما یا رانندگی در ماشین). معمولاً آزمایشات آزمایشگاهی برای تشخیص ماشین گرفتگی ضروری نیست

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تولیدی و پخش پوشاک عمده استایل با حدود نیم قرن تجربه در صنعت پوشاک همواره کوشیده است تا یکی از بهترین های این صنعت باشد.در تولیدی پوشاک عمده استایل تمام کالا ها از فیلتر های خاصی رد شده اند و بر این اساس تمامی محصولات پوشاک در عمده استایل با ضمانت فروش ارائه می شود.در عمده استایل خرید ها بصورت حضوری و غیرحضوری امکان پذیر می باشد.

 

کلیه حقوق ای سایت متعلق به عمده استایل می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز